Repijä, kokemuksia | AvantClub - Keskustelupalsta

purkkari

Jäsen
Keskustelun aloittaja
25.5.2010
7
0
1
Juhannus on paleltu, joten pieni tiedustelu repijän käyttökokemuksista.

Avantilla on tarjoilla repijä kantojen ja juurien poistoon. Minulla on Avant 220 ja paljon pieniä kantoja sekä juurakoita, joita pitäisi perata kulkuteiltä. En uskokaan, että tuolla värkillä otetaan suuria kantoja pois, mutta josko se kykenisi 4 - 6 tuuman tavaraan. Palstalla on näkynyt myös omia sovellutuksia, mutta olisi ennen hankintapäätöksen tekoa hyvä kuulla kokemuksista eli
Onko käyttökokemusta Avantin omasta repijästä
Riittääkö 220:n paino ja ryki
Muita hyviä ehdotuksia

muistanette, että Suomen kesä on lyhyt ja vähäluminen
 
Eikös tuossa ratkaise ihan raaka voima ja koneen massa? :roll:

Omalla 200-sarjalaisella ei olisi tullut edes mieleen yrittää moista repimistä ja hoitelin noi hommat kaivurin kanssa.
 
Hieman epäilyttää tuossa koneen "voiman" riittämisen. Ideana on käyttää "kääntäjäsylinterin" voimaa hyödyksi, ei niinkään nostamista/repimistä. Eli jokainen kannon juuri pitää saada ensin katki ja sitten revitään/nostetaan kanto ylös. Tuossa ylösrepimisessä taasen koneen massa vaikuttanee jotain...ettei peräpää ole metrin verran ilmassa.
Itsellä kokemuksia 635:n ja repijän käytöstä, aika isoja kantoja tuolla saa ylös mutta ei mitään tuoretta joka on tyvestä vähänkään isompaa. Ja sitten kantoja repiessä on tullut rikottua omasta koneesta muovinen "etumaski", joka menee samantien säpäleiksi jos kannon juuri jää kiinni muoviseen "helmaan"...eli innostuessaan oikein kunnolla riehumaan saa olla tarkkana ettei tarvitse olla huoltoon yhteydessä uusien muovien saamiseksi ;-) Mutta toivotaan että joku 220:n ja repijän käyttäjä kommentoi tuota.
 
Mulla oli zoomittomassaa 300 saarjantapaisessa power catissa repijä ja ei sillä oikein paljoa tehnyt. Aina löytyi lopulta puska joka ei irronnutkaan ja sitten harmitti kun piha oli sekaisin ja kanto pystyssä.

Suosittelen minikaivurin harkintaa samaan aiheeseen. Kauhan kääntövoimalla saisi juuria poikki isommistakin puista.
 
Maasturisti sanoi:
Mulla oli zoomittomassaa 300 saarjantapaisessa power catissa repijä ja ei sillä oikein paljoa tehnyt. Aina löytyi lopulta puska joka ei irronnutkaan ja sitten harmitti kun piha oli sekaisin ja kanto pystyssä.

Suosittelen minikaivurin harkintaa samaan aiheeseen. Kauhan kääntövoimalla saisi juuria poikki isommistakin puista.

Juurikin noin! ?
 
Kiitos Foorumilaisille

Taidan ostaa tuonkin laitteen hinnalla kossua, niin menee raha edes asiaan ja lämmittää.

kesän jatkoa kaikille
 
Itse olen käyttänyt viherrakennushommissa pari vuotta. Hyvä pensaille mutta kannot jätän minikaivurille. Kehitysideana yksi lisäpiikki ja teroitetut reunat rungossa. Terävä reuna katkoisi juuret ja helpottaisi irtoamista. Lisäpiikki siksi, koska aika usein saa kohdistella piikkiä kasvin juureen sopivaksi. Olen ollut tyytyväinen, mutta yksityiskäytössä tarve vähäinen.
 

Uusimmat keskustelut