sähköiset laitteet | AvantClub - Keskustelupalsta

mausakari

Jäsen
Keskustelun aloittaja
13.3.2011
159
0
16
Helsinki
Taas kerran . Eilen piti tehdä koneella pari pientä hommaa no hyppäsin kyytiin piti laitaa käymään
kone startasi ei inahtanukaan pelti ylös katsomaan ja ihmettelemään ei mitään kaikki kunnossa
muutaman kerran koitin ei lähde käymään
no soitto vainikalle aikamme ihmeteltiin lupasi tulla katsomaan
kaveri tuli totesi heti sammutin päällä
olin taas unohtanut että pitää kuulua kolaus kun laitaa hehkun päälle vähän sitä räplättiin joko heikko kosketus
tai maavika saatiin pelaamaan
Mutta asiaan miksi siellä tarvii olla sähköinen sammutin kun siinä on mekaaninen vieressä
Vanha kunnon vipusammutin on paljon varmatomisempi siis kyseessä 750
 
Eli kysymyksestä päätellen, haluaisit mennä ulos kabiinista sammuttamaan koneen vai joku vaijeriviritys -> moottori - keskinivel - kabiini? ;)

Itse tykkään sammuttaa 750 avaimesta...
 
Vanha vaijeri systeemi taktoreissa taitaa olla vielä tänä päivänäkin

Olin nuorena miehenä valmetin moottoritehtaalla linnavuoressa koekäyttäjänä
Kaikki toimi mekaanisesti polttoainepumpukin muistaaseni 1978 joku
suunitelija keksi että tehdään polttoaine pumppu sähkökäytöiseksi
jo silloin kavereiten kanssa ihmeteltiin moista entä jos se lakkaa toimimasta pellolla

työkoneissa RAUTA on kova sana verrattuna sähköisiin laiteisiin
 
Mietipä sitä vaijerin reittiä Avant 750 DLX tapauksessa. Moottorilta sinne keskinivellle kaikkien hydrauliletkujen ja muiden sähköjen kanssa, eturunkoon, yli 90 kulma kabiinille ja sitten nuppi johonkin kojelautaan. Äkkiseltään tuntuu, että sähkö on parempi tässä tapauksessa IMHO.

Ymmärän toki sun pointin, mutta vaijerin reititys... huh
 
mausakari sanoi:
...jo silloin kavereiten kanssa ihmeteltiin moista entä jos se lakkaa toimimasta pellolla....

...työkoneissa RAUTA on kova sana verrattuna sähköisiin laiteisiin

Olkoon laite sähköinen tai mekaaninen, niin aina on ongelmia jos laite lakkaa toimimasta,
varsinkin hankalissa olosuhteissa.

Nykyään tarvitaan sähkölaitteita ja rautaa, vanhat ajat meni jo. ;)
Sähköiset ohjaukset lisääntyvät jatkuvasti, sillä käyttäjät haluavat mukavuutta ja keveyttä
ominaisuuksiin.

Melko harva haluaisi esim. tuulilasinpyyhkijöihin mekaanista käyttövipua jolla lihasvoimalla
suorittaisi pyyhkäisyn.

Kun laitteessa on vikaa korjataan se tai vaihdetaan uuteen ja homma jatkuu...
On sanottava että ajoneuvojen sähkölaitteet ovat nykyään pääsääntöisesti kiitettävän luotettavia.
 
Nykyään tarvitaan sähkölaitteita ja rautaa, vanhat ajat meni jo.
Sähköiset ohjaukset lisääntyvät jatkuvasti, sillä käyttäjät haluavat mukavuutta ja keveyttä
ominaisuuksiin.

niin kuin kaikki tietää olen vanha jäärä "Ennen oli kaikki paremmin"
hiukan asia viereen
Kesälomilla sunnuntaina lähdössä vaimon kanssa kylään hiukan paremmat vaateet noustiin autoon
virtakotti paikalle napista käymään eipähän edes luvannut no soitto ei päästä
maananta aamuna soitto pikkukorjaamolle lupasi tulla katsomaan puolen päivän aikaan testerin kanssa
no kaveri testasi tauti. Kampiakselin merkin tunnisteanturi rikki ei saa polttoainetta yritettiin katsoa
Konepellin alle täynnä tavaraa ei näe lupasi korjaamolla katsoa rekisteri numeron perusteella jos sen omalta
koneelta soitti hetken päästä sanoi että 3 erillaista tarvii saada auto sinne ottaa pukilla anturi pois että voi tilata oikean.
sovitiin että hän hinaa auton sinne sitten pähkäily millä saada sähköinen käsijarru pois
takakontissa on muivi lastan sillä vipu josta pois joka on ehdottomasti uusittava jos sen aukaisee
no koitettiin vielä kerran kun virta päällä vetää 4 kertaa käsijarrua päälle niin se aukeaa

no homma kesti 3 päivää osan tilaus laittaminen
osa maksoi 32 kaikki yhteensä hinaus testaus työ 150 eukoa :p

auto renaul senic 1,9 diesel

Arvaa vaan ottiko päähän puoli viikkoa pilalla

eli tuon auton kanssa vihaan kaikkia sähkölaiteita
 
Ranskalaisilla tuppaa olemaan sähköasioista ylipäätään hiukan erilainen käsitys kuin muilla ihmisillä.
 
Ja jatkoksi myös hydromekaniikkaa. Eli eikös toisen merkkisen ranskalaisen isoissa kissoissa ollut ominaisuus, ettei sitä kannattanut jättää mäkeen parkkiin. Kun tämä muuten hieno hydraulijousitus aikaa myöden laskeutui lepoasentoon, niin samalla käsijarru löystyi sen verran että kissa lähti kulunpäälle...
 
exjko sanoi:
Ja jatkoksi myös hydromekaniikkaa. Eli eikös toisen merkkisen ranskalaisen isoissa kissoissa ollut ominaisuus, ettei sitä kannattanut jättää mäkeen parkkiin. Kun tämä muuten hieno hydraulijousitus aikaa myöden laskeutui lepoasentoon, niin samalla käsijarru löystyi sen verran että kissa lähti kulunpäälle...

olen ajellut sillä toisella ranskalaisella merkillä yli 30 vuotta. Sillä kissallakin ajelin 20 vuotta eikä se kertaakaan lähtenyt hiirijahtiin heittipä sen sitten ylä- ala- tai tasamaalle parkkiin.
 
no niin nyt se keksi ruveta polttaan sulaketta .Eli sammutin ei lähde pois päältä hetken käy sitten palaa
äänimerkin ja mittariston merkivalojen sulake jäi hankalaan paikaan toivottavasti huomenna poutapäivä että
pystyy katsomaan että tälläisiä nämä sähkövehkeet :x
 
Kyllä sähköongelmat kuuluu niihin pahimpiin. Ja yleensä ongelma ei ilmoita olemassaolostaan kun "asiantuntija" perehtyy siihen. Sen jälkeen itellä onkin luulosairaan leima.

Mä purin 3 v sitten autokaupat kun ei sähköikkunat toimineet niin kuin piti. Kerran sateessa tappelin 10 min että sain ikkunat(kummatkin) kiinni yhtäaikaa kun ovet oli kiinni. Se riitti ja kaupat peruttiin. Meni niin pitkälle että piti uhota kuluttajasuojalla ennen kun myyntipäällikkö taipui. Mutta taipuihan se....
 

Uusimmat keskustelut