Nyt ollaan taas kotona koneen ääressä niin kerrataan perjantaina alkaneen Säihkeen rakennusleirintapahtumia.
Perjantaina 7.7 olin paikalla aamulla n. klo 09.00 ja siitä se alkoi, tavaroiden purkua rekoista, konteista ja milloin mistäkin. Janne tuli päivän aikana ja hommia jatkettiin kahdella koneella, vähän oli vaikeuksia muutamien lauta ja patikka nippujen kanssa kun vaan nostoteho ei riittänyt 640 eikä 750 koneissa ja isompaa konetta ei ollut sillä hetkellä saatavilla, mutta kyllä ratkaisu löytyi ajettiin molemmat koneet rinnakkain ja niput alas ja siirto 30 metriä rinnakkain ajoa ja nippu oli siinä mihin se oli tarkoituskin saada. Puolustusvoimien Valmetti kävi kerran nostelemassa. Edelleen partioon liittyvää tavaraa kannettiin ympäri metsiä ja rantoja, rannan hiekka oli sitten tosi vaikea kulkuista, kone vaan alkoi jumputtamaan ja meno loppui, joutui jopa työntelemään konetta teleskoopilla taaksepäin että pääsi pois sieltä rannalta. Esiintymislava rakennettiin kokonaan meren päälle.
Lauantaina 8.7 hommat jatkui lisäyksenä niittomurskaimella metsän siimeksessä heinän ja risukon niittoa, teiden lanausta ja tasoitusta, olisi vaan tarvinut kunnon vesisadetta pehmittämään tien pintaa. Janne ajeli niittomurskaimella niin että hydrauliliitin oli niin kuuma että paljain käsin ei voinut käsitellä.
Sunnuntaina 9.7 kävin niinkuin Maasturisti jo kertoikin ajelin invavessoja varikolta maastoon, olin jo pari siitä vienyt kun tulin hakemaan kolmatta, se oli vielä ovi metsään päin, eli jouduin siinä pari kertaa vekslaamaan että pääsin oikeaan suuntaan ja sitten vaan trukkipiikit bajamajan vanerilevyn alle ja vessa ilmaan puolimetriä ja menoksi, ovi oli trukkipiikkien sermiä vasten eli se ei päässyt aukeamaan, en päässyt montaa metriä kun huomasin oven yläreunantaipuvan n. 5 cm auki ja lippalakki heilui oven raossa eli kaveri halusi päästä pois kyydistä. Kaveri kuka sisällä oli on myös itse kertonut asian kavereilleen, kyllä sitä on naurettu monet kerrat.
Maanantaina 10.7 jatkettiin samoilla linjoilla, kävin siinä sivussa jelppaamassa puolustusvoimia risujen kuormauksessa trukkipiikit / puukahmarilla rannan tuntumassa. Steffekin kävi moikkaamassa ja tuli juuri ruoka-aikaan, rupateltiin siinä ja muisteltiin Roihua ja sitten oli taas palattava sorvin ääreen.
Tiistaina 11. 7 oli jo hiljaisempi päivä, illalla klo 19.00 oli harjakaiset, puheita ja hyvää ruokaa, illalla oli vielä saunat ja ohjelmaan mutta, lähdin ajelemaan kotia kohti.
Konetta joutui ajelemaan n. 15 tuntia joka päivä, eli kyllä siinä päiville tuli pituutta, yhteensä yli 70 tuntia, olin Maasturistilla vierasmökissä yökortterissa, siinä kun saunassa käytiin niin ei tarvinut kun pään laittaa tyynylle ja oli unten mailla, kiitoksia vaan Maasturistille yökorteerista, selviääköhän siitä wiskipullolla.
Tuli myös testattua leirialuella oleva pulustusvoimien sauna sekä rakennusryhmän rakentama rantasauna, kyllä molemmista hyvät löylyt tuli.
Ruoka oli koko leirin aikana ERITTÄIN hyvää ja santsatakin sai.
Purkuleiri alkaa sitten torstaina 20.7 eiköhän se mennä vielä purkamaan.
Kuvia tulee sitten joskus myöhemmin.