Tähänkö nyt on tultu? | AvantClub - Keskustelupalsta

pleh

Jäsen
Keskustelun aloittaja
28.3.2013
935
349
63
?? ---> ??
Alan olla ns virallisesti vanha jos tämä on todellista :roll:
Kauppalehti 25.10.2016: Näin vaihdat renkaat autoosi – katso tästä vinkit

Vinkit vaihtoon

1. Aja auto tasaiselle ja kovalle alustalle, varmista auton alusta ja kiilaa renkaat.
2. Löysää renkaan pultit, kun auto on vielä maassa.
3. Käytä kunnon tunkkia.
4. Kierrätä renkaita. Kulutuspinnaltaan paremmat renkaat tulevat taakse.
5. Varmista renkaiden pyörimissuunta.
6. Merkitse renkaisiin, missä kohtaa ne ovat edellisen kerran olleet.
7. Kiristä pultit ristiin.
8. Tarkista ilmanpaineet.
9. Muista alumiinivanteissa jälkikiristys 50–100 kilometrin jälkeen.

Jumppaa lihakset lämpimiksi

Renkaiden vaihto käy kunnon jumpasta ja siksipä vaihtajan on hyvä muistaa lämmitellä kunnolla lihaksiaan ennen kuin työn aloittaa.
 
Olisiko sitä paljon mainostettua uusavuttomuutta?


Tänään pitäisikin vaihtaa rouvan autoon renkaat ja täytyy muistaa se alkulämmittely! :D

Pitäis varmaan hommata jotain palauttavaa juomaakin ja joitain energiapatukoita?
 
Naurattaa kyllä itseänikin aina nämä jutut, ja sitten aina vielä se pakollinen : "anna ammattilaisen hoitaa". Juu näin varmaan onkin jos haluat että renkaat on vaihdettu päin pe****ä. :D Ja voit olla varma että pultit on jysäytetty mutteripyssyllä johonkin älyttömään tiukkuuteen ja monenttiavanta en ole ikinä nähnyt ns. "ammattilaisen" käsissä (eikä myöskään momenttipäätä mutteripyssyssä), itse laitan momenttiavaimella aina oikeaan tiukkuuteen. Eikä sitä momenttii kiristämistä ole tuossakaan mainittu vaikka on tärkein asia vanteen kiinnityksessä, ja ne momentit myös vaihtelee. Ei tulisi mieleenkään antaa näiden paikkojen vaihtaa mihinkään omaan autooni renkaita.

Mutta sitähän se on, uusavuttomuutta.
 
STEFFE sanoi:
Ei ole vielä kiirettä vaihtaa renkaita...
Vaihdoin jo sunnuntaina, vieläpä rouvan autoon kahteen kertaan :) Kiire ei tosiaankaan ole, mutta rauhoittaahan tieto pitävämmistä renkaista.

Steffellä kiireitä varikon rakentamisessa, kun ei ole vähään aikaan ollut planeetalla!?
 
Renkaan vaihto on välineurheilua parhaimmillaan. Tympeintä se on räntäsateessa pimeällä pelkällä rengasavaimella. Sitten vähän parempaan suuntaan, niin tulee katos ja valot. Sitten mukaan otetaan hyvä hallitunkki ja pulttipyssy. Mulla on itellä tuo akkupulttipyssy, joka paransi vaihdon nopeutta ja mukavuutta huomattavasti verrattuna paineilma käyttöiseen. Vielä, kun ois nosturi, että sais auton oikealle korkeudelle, muttei oikein ole paikkaa sellaiselle.
 
Vielä, kun ois nosturi, että sais auton oikealle korkeudelle

olisipa pellepeloton niin hitsailisi sopivan vermeen niin että se saisi hydraulivoimaa avantista ja sitä voisi siirrellä työlaitekiinnikkeellä...
 
exjko sanoi:
olisipa pellepeloton niin hitsailisi sopivan vermeen niin että se saisi hydraulivoimaa avantista ja sitä voisi siirrellä työlaitekiinnikkeellä...
Astetta kovempi pellep hitsaa työlaitekiinnikkeen suoraan auton kylkeen kiinni, renkaan vaihto onnistuu ja voi sitten nostella vaikka ojasta pois :lol:
No joo vitsi vitsi...
Kerran nostin trukkipiikeillä, kerran vaan http://www.avantplanet.com/F1/viewtopic.php?f=9&t=619&p=3346&hilit=%C3%A4l%C3%A4+tee+t%C3%A4t%C3%A4#p3338
 
joo, kyllä mä tuon trukkipiikkijuttusi jotenkin muistinkin...

eikös niitä ole sellaisia automaalarin nostimia jotka toimii käsipumpulla. Jos sen letkuttaisi avanttiin?
 
Nuissa autoissa, joissa on keulassa tunkkauspaikka, ei ole kovakaan työ tunkkailla auto ilmaan. Nostaa vaan aluksi etupään kokonaan ilmaan ja vaihtaa molemmat renkaat ja perälle sama homma. Nykyään on niin muovisia nuo autot, niin ei tahdo sopivaa paikkaa keulasta löytyä.
 
joo, kun oli kovilin tms kunnon vetokoukku niin sen palkista yleensä uskalsi nostaa perän ilmaan. Nykyään on noita taittuvia tehdaskoukkuja niin ei kannata urheilla...
 
Kombikauhalla voi asettaa auton näppärästi sopivaan työskentelykorkeuteen.
 

Liitteet

  • IMG_20140504_151112_zps51edd809.jpg
    IMG_20140504_151112_zps51edd809.jpg
    148 KB · Katselut: 1 961
Talliprojektini on sen verran pitkällä että tänään vaihdoin siinä renkaat sutoihin ja kärryyn!

Kyllä tämä tästä!
 

Uusimmat keskustelut