Tätä vois sanoo monipualiseks. | AvantClub - Keskustelupalsta

iakkivir

Jäsen
Keskustelun aloittaja
3.10.2010
140
0
16
Rauma
http://www.nettikone.com/wormann/kippiperavaunu-3-suuntaan/1460814#yritys=vaunukeskus

Mut sit ko katto hintta, nii se rauhotta.

T. KaiK

Monipuolinen mutta melko pienellä hyötykuormalla. Se on aina ongelmana kun vaunussa on sitä sun tätä!

Kokonaispaino 2700 kg, omapaino 930 kg ja kantavuus 1770 kg. Eli melko raskas vaunu tyhjänäkin!

Siäl ol myös 3500 kokonaismassalla jossa ttaara 960, eli hyöty 2540.
Tolla van ei tarttis pelata ramppienkanssa, jasi olis kunnon kippi. Ei muuten taida omapaainoero olla paljoa verrattuna tav.kippiversioon, siin on ne rampitkin painona.
Olis pihas yks kärry vähemmän.

KaiK

Kyllä kyllä. Mutta tuo oma paino on se mikä mua hirvittää. Mä saan vetää 3200kg eli hyöty jäisi 2240 ja sillä ei saa esim 700 sarjalainen kyytiin eikä 600 sarjalainen parilla työlaitteilla.

Hintahan se oli mikä hirvitti. Minä olen "hakenut" okeanlaista kippikärryä. Kun pihassa on ns.lavetti niin tuo kippikärry vois olla lavamitta 2,0 - 2,7 maks. Kytkentäpaino nyt 2000, jos aurinko hyvin paistaa voi se vaihtua 2500 kg. Selainen 2m lavamitta on aikas ketterä Avantinkin peräs piha alueella ja nurkis, jos
olis lavaleveys viäl maks 1,5m, vois sil olla kaivurin ruokittavana - eli rautapohjainen. Se on vaan puute
kun tarvis multaa, mursketta jne siirrellä pieniä määriä n.6 km säteellä jolloin varastot vois olla yhdes paikas nii sit vois tehdä "massataskut" nii ei olis puujuuret heti kasois sisäl.

T KaiK

http://alberni.fi/pk-pkl-306-330cm

Mul on ollu nyt pari vuotta toi PK30E malli käytössä ja olen enemmän ku tyytyväinen. Siinä kulkee avant 528 ja sorat ja kaatiskuormat saa kulkemaan ilman suurempia hikoiluja.

Ja on tos kaatiksella saanu kivoja ilmeitä ku oon jätepuukuormaa viemässä, kerranki yks ukko oli heittelemässä pala kerrallaan omasta kärrystä kuormaa tyhjäks ku satuin paikalle vekslasin kärryn oikeeseen asentoon ja otin liinat pois ni siin kohtaa ku painoin nappia ja nostin lavan pystyyn ni äijän ilme oli kyl näkemisen arvoinen :D

Sume33 sanoi:
http://alberni.fi/pk-pkl-306-330cm

Mul on ollu nyt pari vuotta toi PK30E malli käytössä ja olen enemmän ku tyytyväinen. Siinä kulkee avant 528 ja sorat ja kaatiskuormat saa kulkemaan ilman suurempia hikoiluja.

Ja on tos kaatiksella saanu kivoja ilmeitä ku oon jätepuukuormaa viemässä, kerranki yks ukko oli heittelemässä pala kerrallaan omasta kärrystä kuormaa tyhjäks ku satuin paikalle vekslasin kärryn oikeeseen asentoon ja otin liinat pois ni siin kohtaa ku painoin nappia ja nostin lavan pystyyn ni äijän ilme oli kyl näkemisen arvoinen :D

Kyllä toi muulin voittaa.
Ilmeisesti noikin hakee yksittäin kärryt germaaniasta kun siellä veroton hinta luokkaa 3 tonnia ja pyytävät täällä 5...

Alkuperäisen mallin monipuolisuus on mielestäni siinä "niiaavan" ja kippaavan kärryn yhdistämisessä. En ole verrannut omapainoeroja pelkkään kippaavaan malliin, oletan sen kuitenkin olevan n. 50 kg. Kippaava kärry on aina raskaampi, tupla "runkorakenne" ja kipisylinteri.
Anyway jos hinta olis kohillaan, ja lavettia ei olis pihalla niin miksei tollane. Mä en tykkää rampeista.

T KaiK

Kyllä toi muulin voittaa.
Ilmeisesti noikin hakee yksittäin kärryt germaaniasta kun siellä veroton hinta luokkaa 3 tonnia ja pyytävät täällä 5...[/quote]

Ei hae kun hollannista mistä Saris on kotosin....on Sariksen virallinen maahantuoja/jälleenmyyjä.

Uusimmat keskustelut