Takahiekoitin | AvantClub - Keskustelupalsta

teemu.patrik

Jäsen
Keskustelun aloittaja
11.10.2015
50
0
6
Tampere
Nyt on konetta taas varusteltu hiukan lisää. Tällä kertaa lisättiin 2 kpl 2-toimista työhydrauliikka linjaa + tankki linja taakse.
Ja takahiekoitin runtattiin koneen perään kiinni OEM 3-piste kiinnikkeellä. :p

takana 250 litraa ja edessä 1600 litraa 3-8mm sepeliä eli yhteensä n.1850 litraa eli yhteensä n. 2,6 tonnia kuormaa + kauhojen painot. :p

Liitteet

• takahiekoitin3.jpg
    takahiekoitin3.jpg
    162,7 KB · Katselut: 2 189
  • takahiekoitin1.jpg
    takahiekoitin1.jpg
    182,6 KB · Katselut: 2 206
  • takahiekoitin3.jpg
    takahiekoitin3.jpg
    162,7 KB · Katselut: 2 195
Eihän Wellu katkea keskeltä poikki ekasta isommasta töyssystä?

Vaseliini arvaus ei osunut vielä :-(

Onko teillä tuo hiekoituskauha noin iso vai onko kuvassa vain lumikauha? meillä kramerissa ja mecalacissa kuution kauhat(täynnä n.1,2m^3), eikä vielä ole kiinnostusta laittaa isompia. Tarpeeksi jo nyt painoa maantieajoa ajatellen, muuten menisi tietenkin isommatkin..

Leppis sanoi:
Eihän Wellu katkea keskeltä poikki ekasta isommasta töyssystä?

Vaseliini arvaus ei osunut vielä :-(

Keväällä ajeltu perässä 400L vettä ja edessä 750kg painava kauhaharja täynnä harjattua sepelia ja vielä on kestänyt, mutta tuossa koneessa on aika iso tuo keskinivel koneen kokoon nähden. :p

Ja pahus tuo arvaus!......

steyr sanoi:
Onko teillä tuo hiekoituskauha noin iso vai onko kuvassa vain lumikauha? meillä kramerissa ja mecalacissa kuution kauhat(täynnä n.1,2m^3), eikä vielä ole kiinnostusta laittaa isompia. Tarpeeksi jo nyt painoa maantieajoa ajatellen, muuten menisi tietenkin isommatkin..

kuvassa on lumi/maa/lehti/yleiskauha :p
Hiekoituskauha tuohon koneeseen on 1m3 niin täynnä että valuu joka puolelta maahan :p

Onkohan se sittenkään kuution kauha mikä meillä on. Näyttää huomattavasti isommalta, mutta merkinnän mukaan on kuution.. Isompaa ei kannattanut ottaa, kun leveys kasvaa liikaa käytäville, mutta parkkialueilla taas..

Se kauhamallinen lautashiekotin on varmaan näppärä peli, mutta hinnaltaan kanssa ihan omaa luokkaa :?

steyr sanoi:
Onkohan se sittenkään kuution kauha mikä meillä on. Näyttää huomattavasti isommalta, mutta merkinnän mukaan on kuution.. Isompaa ei kannattanut ottaa, kun leveys kasvaa liikaa käytäville, mutta parkkialueilla taas..

Se kauhamallinen lautashiekotin on varmaan näppärä peli, mutta hinnaltaan kanssa ihan omaa luokkaa :?

Itse olen kokeillut tokvam:in lautashiekotuskauhaa ja on todella näppärä, mutta tuppaa vaan painamaan aika paljon. Jää hyötykuorma aika pieneksi alle 6t koneissa.

teemu.patrik sanoi:
steyr sanoi:

Itse olen kokeillut tokvam:in lautashiekotuskauhaa ja on todella näppärä, mutta tuppaa vaan painamaan aika paljon. Jää hyötykuorma aika pieneksi alle 6t koneissa.
Eihän se 1,5 kuution malli paina kuin 560kg. Meidän snowstar painaa jo 660kg..

steyr sanoi:
teemu.patrik sanoi:
steyr sanoi:

Eihän se 1,5 kuution malli paina kuin 560kg. Meidän snowstar painaa jo 660kg..

ei se oma paino niinkään se ongelma ole hyötykuorman kannalta mutta tokman lautassirottajan hiekan paino piste on kauenpana ja korkeammalla koneesta kuin perinteisellä hiekotuskauhalla nimimerkillä kokemusta on. :p :p :I

teemu.patrik sanoi:
ei se oma paino niinkään se ongelma ole hyötykuorman kannalta mutta tokman lautassirottajan hiekan paino piste on kauenpana ja korkeammalla koneesta kuin perinteisellä hiekotuskauhalla nimimerkillä kokemusta on. :p :p :I

Jaa niin sitä tarkotit, mietinkin että ei toi parisataa kiloa nyt mikään iso ero ole. Serco on alkanut valmistaa saman tyylistä, mutta netistä en vielä löytänyt tietoa. Laitoin tokvamista ja snowekin telahiekottimesta tarjouspyynnönkin menemään, mutta siellä ei olla ilmeisesti halukkaita myymään..

steyr sanoi:
teemu.patrik sanoi:

Jaa niin sitä tarkotit, mietinkin että ei toi parisataa kiloa nyt mikään iso ero ole. Serco on alkanut valmistaa saman tyylistä, mutta netistä en vielä löytänyt tietoa. Laitoin tokvamista ja snowekin telahiekottimesta tarjouspyynnönkin menemään, mutta siellä ei olla ilmeisesti halukkaita myymään..

Serco prototyyppi kauhaa kävin pari viikkoo sitten esittelemässä sääksjärvellä oli todella näppärän oloinen ja säätämahdollisuudet oli näppärät sähköventtiilit mitä säädetään hytistä nupista. Ja tuo serco on painoltaa ja painopisteeltää todella hyvä vähän pieneempäänkin koneeseen.
Snowekin kanssa olen jatkuvasti yhteistyössä ja ihmettelen kyllä miksei ole vastattu. Keneen otit yhteyttä?

teemu.patrik sanoi:
Serco prototyyppi kauhaa kävin pari viikkoo sitten esittelemässä sääksjärvellä oli todella näppärän oloinen ja säätämahdollisuudet oli näppärät sähköventtiilit mitä säädetään hytistä nupista. Ja tuo serco on painoltaa ja painopisteeltää todella hyvä vähän pieneempäänkin koneeseen.
Snowekin kanssa olen jatkuvasti yhteistyössä ja ihmettelen kyllä miksei ole vastattu. Keneen otit yhteyttä?

Ihan sillä yhteydenotto-lomakkeella..