Taotut trukkipiikit | AvantClub - Keskustelupalsta

eeli

Jäsen
Keskustelun aloittaja
10.1.2016
9
0
1
Terve, Olen uusi täällä joten en tiedä meneekö tämä mun viestikään oikeelle alueelle? Korjatkaa jos menee väärin niin osaa jatkossa laittaa oikein :p Mutta kysymys kuuluu kun olis tarkotus trukkipiikit nyt valmistaa avanttiin niin saakos mistään ostettuja erikseen taottuja piikkejä ja millä hinnalla jos saa? Jos ei mistään saa niin sitten teen piikit RHS palkista ?

-eeli

Ihan hyvin tuli tänne sivuille ja hyvän otsikonkin alle!

Mutta kysymykseesi minulla ei ola vastausta!

Mutta tervetuloa mukaan keskustelemaan!

http://www.avantplanet.com/F1/viewtopic.php?f=100&t=6623#p24430
Täällä on yhdet myynnissä! Onko tausta/työlaitekiinnike mukana en tiedä.

Kyllä taotut on kaiken kaikkiaan parhaiten toimivat ja kestävät monta vuotta.

Täältä voi myös kysyä tarjousta.
Suosittelen kuitenkin tehdastuotetta.

Ajelin muutaman vuoden kiinteillä RHS-piikeillä, mutta viime vuonna hankin
Avantin omat säädettävät taotut trukkipiikit. Pääsyy hankintaan oli nimen
omaan tuo säädettävyys.

Kiinteiden trukkipiikkien käyttö jäi vähälle. Niitä tarvitaan edelleen muutamaan
erikoisnostoon, jossa nostokohta on suunniteltu noille piikeille.

Oke

Joo kyllä mää säädettävät piikit teen, tosin en tiedä teenkö vapaasti liikkuvan vai pikalukituksella ns "portaallisen säädön"? Ja kiitos vinkeistä :p

Terve

Meinasin joskus kans tehdä piikit.
Mutta mulla on sellainen muistikuva että taotut piikit olivat niin kalliita ettei tainnut olla oikein järkevää...
Tietysti jos jostain löytää halvalla jonkun aihion...
Mulla on Avantin alkuperäiset lyhkäset ja pitemmät piikit ja ne ainakin on osoittautunut todella tarpeelliseksi.

Nyt kuin kyselin avantilta millä materiaali vahvuudella nuo piikit on tehty niin sanoivat 30x100 niin tulikin mulla suunnitelmiin muutoksia. Nimittäin kuin materiaali mulle puoliilmaista niin leikkaan plasmalla 30mm levystä sopivat pätkät ja jyrsin siitä piikit oikeaan muotoon ja lopuksi taivutan raudat piikin muotoon eli siihen 90 asteeseen :p Kehikkoa noille piikeille en ole loppuun asti ajatellut mutta eiköhän sekin selvene millainen siitä tulee projektin edetessä?

Vanhoissa haarukoissa on tehty vapaasti liikkuviksi noi piikit niin, että ne on vain ylhäältä taivutettu/taottu pyöreiksi tangon ympärille. Silloin vain alareuna ei ole lukittu mitenkään, mikä on välillä hyvä, välillä huono. Laitan kohta vielä kuvan, jos saan vaan jotenkin puhelimella sopivaan kokoon..

Joo no tänään sain piikit polttoleikattua, katotaan miten tästä sitten etenee? Ja steyr tiiän mitä meinaat, omistan itsekkin yhdet tuommoiset piikit :p

Avantin trukkipiikit ovat saksalaisia Vetterin kuumataottuja piikkejä. Laadukkainta tavaraa, mitä siltä rintamalta on maailmassa saatavissa. Niitä on saatavissa myös ilman adapterilevyä, eli pelkkinä piikkeinä.

Tuosta adapterilevystä onkin mulla kysymys, että tietääkö joku tai voiko joku ystävällinen mitata tuon levyn korkeuden tai vaikka koko levyn, mutta pelkkä korkeus riittäisi? Vai onko ne eri malleisssa eri mittaset?

Mulla olis sellainen muistikuva että levyn koko olis 280*530.
Mutta ihan varma en ole. voin kyllä mitata sen kun menen ulos.

Anteeks mun moka, kirjoitin ajatuksissani väärin meinasin siis noitten piikkien taustalevyä että minkä korkuinen se on? Kun eikö noita piikkejä saa kolmea eri kokoa 800/1100/1200 ? Niin onko kaikissa taustalevyn korkeus sama?

Onkos kukaan sitten tietonen sen mitasta tai viitsisikö joku avantin piikkien omistaja sen mitata?

eeli sanoi:
Onkos kukaan sitten tietonen sen mitasta tai viitsisikö joku avantin piikkien omistaja sen mitata?

Korkeus on sama molemmissa 390.
Leveys oli pienemmässä 940 ja isommassa 1000.
Paksuus 20mm.

Nyt pääset askartelemaan.... :D