Trukkihaarukka | AvantClub - Keskustelupalsta

Mokki90

Jäsen
Keskustelun aloittaja
23.9.2011
9
0
1
Alahärmä
Tällä kertaa tuli tehtyä trukkipiikit Avanttiin, niin helpottuu kummasti lavojen siirtely. Rhs 80x40x4 ja lattaa käytetty valmistuksessa. Piikeissä lukitus ja irroitus mahdollisuus myös. Pohjanmaan Pulverimaalaus Oy teki taas hyvän ja kestävän pinnan.

Liitteet

• Trukkihaarukka (1).jpg
    Trukkihaarukka (1).jpg
    182,6 KB · Katselut: 4 875
  • Trukkihaarukka (4).jpg
    Trukkihaarukka (4).jpg
    206,6 KB · Katselut: 4 870
  • Trukkihaarukka (13).jpg
    Trukkihaarukka (13).jpg
    283,9 KB · Katselut: 4 848
  • Trukkihaarukka (17).jpg
    Trukkihaarukka (17).jpg
    274,2 KB · Katselut: 4 863
Kiitoksia kovasti. Tosiaan piikkien pikalukitukset täytyi itte tehdä, kun ei sunnuntaipäivänä mikään kauppa myynyt lukittimia. Muut tulipa kyllä ihan toimivat noistakin ja on kokonaisuudessaan tehty omista tarvikkeista. ;)

Tuollahan voi taivuttaa rautaa myös Avantin voimalla, kun nojaa tuota vääntövartta vaikka kivijalkaa vastaan...

Olen kanssa ajatellut, että reikä olisi piikkien päissä tarpeen moneen juttuun. Esim vaikka vetokuulan (tai pelkän pultinkin) voisi siihen tarvitessa laittaa kun siirtelee pikaisesti jotain kärryä pois tieltä.

Onko siitä reijästä ollut Leppis mitään haittapuolta?

Hyvä idea. Pieni reikä piikin kärjessä ei varmaan heikennä sitä merkittävästi.

Mulla ei ole Avantin valmistamia trukkihaarukoita. Ne on jokun muun valmistamat, mutta ovat kuitenkin ihan takopiikeillä. Niiden hyvä puoli on se, että piikit saa irrotettua kokonaan ja jopa käännettyä ylösalaisin. Nostellesani kuution klapisäkkejä (ovat muuten pahuksen hyviä) sisälle varastoon päälekkäin käänsin piikit ylösalaisin. Näin tuli nostokorkeutta puolisen metriä lisää ja pystyi sisätiloissa nostamaan säkkiä ylemmäs ja lähemmäs varaston kattorakenteita. Saakohan noista Avantin trukkihaarukoista piikkejä ylösalaisin ??

Timberman sanoi:

Mulla ei ole Avantin valmistamia trukkihaarukoita. Ne on jokun muun valmistamat, mutta ovat kuitenkin ihan takopiikeillä. Niiden hyvä puoli on se, että piikit saa irrotettua kokonaan ja jopa käännettyä ylösalaisin. Nostellesani kuution klapisäkkejä (ovat muuten pahuksen hyviä) sisälle varastoon päälekkäin käänsin piikit ylösalaisin. Näin tuli nostokorkeutta puolisen metriä lisää ja pystyi sisätiloissa nostamaan säkkiä ylemmäs ja lähemmäs varaston kattorakenteita. Saakohan noista Avantin trukkihaarukoista piikkejä ylösalaisin ??

Kyllä niitä voi kääntää. Eri asia on sitten miten haarukan kiinnike kestää. Se kun on tehty oleman painettuna ei vedettynä. Huuli ei ol ekovin iso siinä.

Säkit lavan päälle niin jää nosto tarve alemmaksi...

Timberman sanoi:
Pieni? Taitaa olla 28mm reiät. Alunperin tein niin, että menee juontokettinki läpi.
Koko ei haittaa mitenkään takopiikkien kärjessä. Tietysti vääntymään saa jos kääntää koko avantin painolla kiviä.
Mutta siihen niitä ei ole tarkoitetukkaan. Mulla on lyhyemmät ja leveämmät piikit kiviä varten, niissä on kaksi pienempää reikää per piikki välivaijeria varten.
exjko sanoi:
Onko siitä reiästä ollut Leppis mitään haittapuolta?
Juu ei mitään haittaa ole ilmaantunut ;-)

STEFFE sanoi:
Kyllä niitä voi kääntää. Eri asia on sitten miten haarukan kiinnike kestää. Se kun on tehty oleman painettuna ei vedettynä. Huuli ei ol ekovin iso siinä.

Jeps, mulla haarukoiden piikeissä huullokset symmetrisiä ylhäällä sekä alhaalla, eli ei merkitystä kumminpäin ne laittaa. Kukalie tehnytkin ne, niin ihan fiksusti laitettu.

Säkkien ja lavojen mitotus ei oo yhtenevä, joten säkkejä saa varastoitua tiiviimmin nostolenkeistä nostamalla ja asettelemalla niitä vieriviereen. Pysyvät paremmin ryhdissäänkin nostolenkeistä nostamalla.

Mun akkukoneeseen ei edes saa 28mm terää kiinni..... :lol:

Timberman sanoi:
STEFFE sanoi:

Jeps, mulla haarukoiden piikeissä huullokset symmetrisiä ylhäällä sekä alhaalla, eli ei merkitystä kumminpäin ne laittaa. Kukalie tehnytkin ne, niin ihan fiksusti laitettu.

Säkkien ja lavojen mitotus ei oo yhtenevä, joten säkkejä saa varastoitua tiiviimmin nostolenkeistä nostamalla ja asettelemalla niitä vieriviereen. Pysyvät paremmin ryhdissäänkin nostolenkeistä nostamalla.

Mun akkukoneeseen ei edes saa 28mm terää kiinni..... :lol:

Hienosti suunniteltu haarukka sulla. Silloin on yhdentekevää miten päin kääntää niitä.

Ymmärrän tuon säkkitilanteen. Kyllähän lavat vie aika paljon tilaa. Siirsin mun lavat sisään pari viikkoa sitten . Laitoin 4 lavaa päällekkäin! Torni ylettyi melkein kattoon asti isossa vajassa....

Uusimmat keskustelut