(Tyhmien) kysymysten ketju | Sivu 3 | AvantClub - Keskustelupalsta
Tottakai, itse kiinnittänyt rungon etulenkkeihin ja takapään syylärisuojan lenkkeihin ( lisävaruste ). Tuolloin ei fillarin napakiinnikeitä ollut saatavilla, saa toki nykyään jälkikäteen...
 
Käytössä kahdet ketjut ja vanttiruuvit peräkärryn takapäässä ja kahdet liinat etupäässä. Sekä runkolukko.

Neljällä ketjulla kiinnittäessä kiinnitykseen tuli aina hieman löysää pitkällä (300 km) ajomatkalla. Koska rauta ei veny kovin helposti, epäilen Avantin renkaiden muuttaneen muotoaan ajon aikana.

Tarkistan sidonnan kireyden aina tien vaihtuessa soralta asfaltille tai päinvastoin. Kuoppainen soratie on kaikkein pahin alusta sidonnan kannalta.


Oke
 
Hyvää keskustelua!

Koneen nouto onnistui myös sujuvasti. Uuden pohjalevyn tulen kärryyn hankkimaan ja laitoinkin kyselyjä pariin liikkeeseen. 15mm paksuus riittänee 1300kg kärrylle.
Vanerin vaihdon myötä tuon kunnon kiinnityspisteet runkosta pohjalevyn läpi kärryn sisäpuolelle.

Ajosilta täytyy suunnitella ja toteuttaa, kunhan kiireiltä ehtii. Sellainen mikä ottaa koneen painon vastaan kipillä perälevyn yli ajettaessa.

Vielä kun keksisi kuinka Multiplussan käsijarrun vaijerin saisi jollain järkevällä tapaa vaihdettua niin saisi senkin pitämään. Helpottaisi koneen käyttöä aikalailla, etenkin kärryn kanssa.
Talvella konetta huoltaessa yritin jarruvaijeriin päästä käsiksi, mutta on sitten niin pirun hankalassa paikassa, että jäi vaihtamatta.
 
Meillä on hinurissa tällaisia liinoja / kiristimiä. Renkaasta kun vedetään kiinni, niin on kätevä ja lukko-osa on lyhyt
Ainakin omassa on Avantin vannetta huono lävistää kun ei ole yhtään reikää ( paitsi pultinreiät ). Mutta jotkut hinurimiehet käyttää semmoista renkaan ympärille tulevaa "hirttosilmukkaa" mutta Avantin pyörä lienee liian leveä ?
 
Aiemmin käytettiin paljon sellaisia renkaan päälle laitettavia ”hirttäviä” liinoja, mutta nykyään pääosin noita. Vanhaan Avanttiin en ole testannut tuon mittaa, kun pyörien navoissa on lenkit. Mieluiten vedän koneen kiinni, kuten autonkin ”jousittamattomasta” massasta, siis pyörästä. Lähinnä linkkasin tuon lukon mitan takia
 
Vielä kun keksisi kuinka Multiplussan käsijarrun vaijerin saisi jollain järkevällä tapaa vaihdettua niin saisi senkin pitämään. Helpottaisi koneen käyttöä aikalailla, etenkin kärryn kanssa.
Talvella konetta huoltaessa yritin jarruvaijeriin päästä käsiksi, mutta on sitten niin pirun hankalassa paikassa, että jäi vaihtamatta.
Tuo vaatii sen, että koneesta on kaikki pellit irrallaan. Vaihdoin kans ensi töikseni sen aikoinaan, turvallisuustekijä…
Rako on aika tiukka, mutta ihan tehtävissä se on.
 
Tuo vaatii sen, että koneesta on kaikki pellit irrallaan. Vaihdoin kans ensi töikseni sen aikoinaan, turvallisuustekijä…
Rako on aika tiukka, mutta ihan tehtävissä se on.
Kaikki sivupellit oli irti, mutten mitenkään järkevästi päässyt käsiksi vaijeriin.
Saitko vain sovitettua kädet jostain raosta vaijerin luo? Pidempään sitä viimeksi tutkin, mutten keksinyt järkevää reittiä jonka kautta vaihtaa vaijeri.
 
Väli oli tiukka, mutta sen saa esivalmisteltua aika hyvin. Säätö sitten yläpään puolelta
 

Liitteet

  • IMG_1877.jpeg
    IMG_1877.jpeg
    2,1 Mt · Katselut: 18
  • Tykkään
Reaktiot: A-PP
Kiitos vinkeistä! Täytyypä ottaa tuokin uudestaan työn alle. Useasti sitä toimivaa käsijarrua on kaivannut.
 

Uusimmat keskustelut