Jos koneessa on 8-toiminen joystick vaatiiko se silti vielä lisäksi ohjauskytkinpaketin ? Vai pystyykö 8-toimisella joystickillä ohjaan kaikkia toimintoja ?
reiska sanoi:Käsijarrusysteemi on hunompi kuin kiinalaisessa polkupyörässä.
Hardware sanoi:reiska sanoi:Käsijarrusysteemi on hunompi kuin kiinalaisessa polkupyörässä.
Jep, käsijarrusysteemin muuttamisesta vois tehdä kansalaisaloitteen, sen verran luokaton viritys se on.
MRJ sanoi:Mikäs tuossa käsijarrussa jumittaa? Olen ajatellut, että se on sopivan yksinkertainen toimiakseen. Itsellå ei ainakaan vielä ole ollut ongelmia.
Timberman sanoi:Kaivurin kanssa käsijarrusta ei ole mitään hyötyä, kun se vaikuttaa etupyöriin ja etupyörät nousee ilmaan.
Kyllä jarruvaieri voisi mun mielestä mennä keskinivelen "kautta" ja vaikuttaa takapyöriin. Oon tätä muutamaan otteeseen pohtinut. En vaan ole keksinyt miten toteuttaisi mekanismin mahdollisimman yksinkertaisesti. Takana on aika paljon kaikkee muuta tiellä. Mekanismi ei voi olla yhtä yksinkertainen kuin edessä. Käsijarrun modifiointia jollakin tavalla on motivoinut myös se, että pääsääntöisesti säädöistä, putsauksesta ja rasvauksesta huolimatta se vaikuttaa vaan toiseen etupyörään![]()
![]()
Maasturisti sanoi:Ville: tarkista ettei ajomoottorit ole löysällä. Mulla oli toinen melkein irti ja silloin vipstaakit eivät löytäneet kolojaan niin kuin piti. Muistaakseni moottoreiden kireys pitäisi tarkistaa 200h välein.
Timberman sanoi:Sähköhydraulinen kässäri vois olla riski seisottaessa konetta ilman virtoja. Ehkä. En tiedä. Kaivurilla kaivellessa se olis varmaan hyvä ajatus jos sais jotenkin kaikki pyörät sähköhydraulisesti 100% lukkoon.
Toisaalta, sähköhydrauliikasta ei oo viimeaikoina hyviä kokemuksia. Asensin viimetalvena ihan tehtaan sähköhydraulisen puomin kelluntaventtiilin. Talven olin tyytyväinen, sillä lingotessa puomin kellunta on todella hyvä. Kesällä kaivurin kanssa koneen etupää ei enää pysykkään puomin varassa ylhäällä kuin tovin (noin 10 minsaa). Ennen se pysyi ylhäällä ihan niin kauan kuin vaan malttoi samassa paikassa kaivaa. Mitään muuta syytä en ole keksinyt kuin että puomin kellunnan sähköventtiilissä on sisäinen vuoto. Tai voisihan se vika tietysti olla puomin venttiilissäkin, mutta en oikein usko. Ulospäin kone ei vuoda.
Puomin kellunta pitää resetoida, muuten tuo ilmiö tapahtuu. Puomi ylös ääriasentoonsa, zoomi ulos ja kääntösylinteri käännetään ääriasentoonsa taaksepäin. Tällöin kellunnan mahdollistava ilmakupla poistuu. Allekirjoittanut ihmetteli aikoinaan vastaavaa "vikaa", kunnes Sauli selitti ilmiön ja miten se poistetaan.
Hauska tehdä resetointi kaivuri kiinnitettynäMyynti sanoi:Puomi ylös ääriasentoonsa, zoomi ulos ja kääntösylinteri käännetään ääriasentoonsa taaksepäin
Timberman sanoi:Jeps, mulla 210 kaivuri on nopee irrottaa. Vaihdoin vielä kesällä hydrauliliittimet sarjapikaliittimiin, niin nyt on letkujenkin irrotus/kiinnitys nopeeta ja helppoa. Ainoastaan puomiin tulevassa tukitangossa tulis olla jonkinlainen pikasäätö. Nyt pitää kaiken olla kohdillaan, jotta saa lukitustapin reikäänsä. Se vie koko hommassa eniten aikaa. Sanoisin kuitenkin, että alle minuutin homma kokonaisuudessaan. Vai pitäisköhän tääkin kellottaa.....![]()
Myynti sanoi:Puomin kellunta pitää resetoida, muuten tuo ilmiö tapahtuu. Puomi ylös ääriasentoonsa, zoomi ulos ja kääntösylinteri käännetään ääriasentoonsa taaksepäin. Tällöin kellunnan mahdollistava ilmakupla poistuu. Allekirjoittanut ihmetteli aikoinaan vastaavaa "vikaa", kunnes Sauli selitti ilmiön ja miten se poistetaan.