työlaitteiden kiinnityslevyn tapit | AvantClub - Keskustelupalsta

HanRoi

Jäsen
Keskustelun aloittaja
24.3.2018
22
10
3
Pitää ottaa vissiin kuva, sen avulla on helpompi hahmottaa mitä kysyn. Nimittäin 640 Avantissa työlaitteiden kiinnityspapit ovat jäkykkänä ja niitä pitää moskalla irroitella kun vaihtaa kauhan vaikkapa tasoitusritilään tai trukkipiikkeihin. onko nuo tapit issä on jouset sisällä vaihdettavissa? Onko kukaan laittanut hydraulikalla toimivan irrottajan ja jos on onko se hyvä?

Liitteet

• pro-9bkdb2tE.jpeg
    pro-9bkdb2tE.jpeg
    837,9 KB · Katselut: 57
Viimeksi muokattu:
Hydraulinen pikaliitin on todella hyvä. Vahva suositus. Tappeihin saa korjaussarja ja ne voi purkaa. Veikkaan että sulla on ainakin toinen tappi mennyt aikojen saatossa vähän vinoon ja se laittaa hanttiin.

Tosiaankin vino voi olla tai välissä likaa. Noi pultit auki niin löytyy jousi ja näkee kunnon.
Kevyesti voideltuna olen tappeja pitänyt.

Kiitoksia vastauksista. Täytyy käyttää irti ja voidella nuo tapit tai sitten uusia ne kokonaan.

Vaihda samalla kiinnityslevy. Uudempi malli on valukappale eli jäykempi ja siten mukavampi käyttää.
Lisäys. Minulla on ollut kummassakin 600 sarjalaisessa ohjaamosta käsin käytettävät tapit.
Oke

kyllä on toiminut pääsääntöisesti hydraulisesti tapit talvellakin. minulla on vielä omalla koneikolla.
joskus tarvitsee hieman kolautella työlaitetta kun aukaisee. oisinko viime talvena kerran joutunut sulattaan. nyt kun tapit vaihdoin oli multaa/moskaa pesässä missä myös jousi. eka kertaa 3 vuoteen auki.

VD40 tai jokin muu ohut öljy. Jotain tolleen olen suikutellut kanssa. Vaseliini on liian jäykkää.

WDtä tullu kanssa suihkittua, kun sitä aina on. On vaa ohkosta ja häviää.
Just hankin tippakannun näihin raskaampiin rasvauksiin. Voiteluainettakin tulee "ittellää".

• Tykkään
Reaktiot: Leppis
Aseöljy toimii, ei jäädy eikä tahmaannu.
Jos tapeissa on lyijy- ja kuparijäämiä sekä ruuti”karstaa”, aseöljy on ihan paikallaan. Nykyiset, synteettiset, kestävät aiempaa paremmin myös pakkasta. Aseista öljyt kuitenkin puhdistetaan aina pois ennen käyttöä, eikä muutenkaan yletön lutraaminen ole aseelle eduksi. Ohut, suojaava kalvo riittää säilytykseen.

No, kansan syvissä riveissä uskotaan aseöljyn ylivoimaisuuteen lukkoöljynä - miksei sillä siis voisi tappejakin voidella. Ainakin litrahinta on kohdillaan!

Mä oon manuaalitappeihin laittanu ihan teflonpohjaista kuivavoiteluainetta, kesällä toimii kaikki, talvella ei, kun kone useasti Pohjolan tallissa...

Uusimmat keskustelut