Muutamassa kohtaa sivustoilla onkin käsitelty Avantin perän irtoamista maasta, jotka johtuu liiallisesta etupään painosta.
Itsellenikin on sattunut muutama "perän nosto", mutta onneksi ei sen kummempaa tapahtunut. Turvakaaret kyllä auttaa ja etenkin jos on turvavyö kiinni (yleensä ei ole) ei pääse itse putoamaan. Ahtaassa paikassa kuten matalassa oviaukossa ei ole sitten pelkästä etukaaresta apua.
Kerran onnistui heittämään kaivurilla ylhäältä sorapenkan reunalta aika ison kiven jatkopuomin päälle. Onneksi ei tullut syliin.
Samoin tipahti trukkihaarukoilla ylös nostaessa 20 kilon betonikivi kuormalavan letkasta puomille ja olisi voinut kanssa tulla syliin.
Viimeiseen olisi ollut apua videon kaltaisesta sermistä trukkipiikeissä. Huomaa myös mielenkiintoisen näköinen "kevennin".
http://www.youtube.com/watch?v=vl7fAslYOrs
Mitä läheltä piti tapauksia sinulle on sattunut Avantin kanssa.
Maasturisti onkin jo laittanut viestissään http://www.avantplanet.com/F1/viewtopic.php?f=6&t=25 linkkejä työturvallisuusoppaisiin.
Itsellenikin on sattunut muutama "perän nosto", mutta onneksi ei sen kummempaa tapahtunut. Turvakaaret kyllä auttaa ja etenkin jos on turvavyö kiinni (yleensä ei ole) ei pääse itse putoamaan. Ahtaassa paikassa kuten matalassa oviaukossa ei ole sitten pelkästä etukaaresta apua.
Kerran onnistui heittämään kaivurilla ylhäältä sorapenkan reunalta aika ison kiven jatkopuomin päälle. Onneksi ei tullut syliin.
Samoin tipahti trukkihaarukoilla ylös nostaessa 20 kilon betonikivi kuormalavan letkasta puomille ja olisi voinut kanssa tulla syliin.
Viimeiseen olisi ollut apua videon kaltaisesta sermistä trukkipiikeissä. Huomaa myös mielenkiintoisen näköinen "kevennin".
http://www.youtube.com/watch?v=vl7fAslYOrs
Mitä läheltä piti tapauksia sinulle on sattunut Avantin kanssa.
Maasturisti onkin jo laittanut viestissään http://www.avantplanet.com/F1/viewtopic.php?f=6&t=25 linkkejä työturvallisuusoppaisiin.