Uusia talvivälineitä | Sivu 2 | AvantClub - Keskustelupalsta
Minä taas ostin palkkiharjan, kun halvalla sain ja sillä ajattelin kokeilla tehdä pohjia. :D
 
Ajan kivituhkakäytävät peruuttaen XL lumikauhan terä loivasti alhaalla ja kellunta päällä.
Ajosuunnan voi vaihtaa, kun pohja jäätyy.

Oke
 
Puskulevy 2000 verkkoterällä 640:n edessä - ensi lumi - on kyllä yllättävän näppärä ja tehokas. Lumilinkoa odotellessa.
 
Ville sanoi:
Puskulevy 2000 verkkoterällä 640:n edessä - ensi lumi - on kyllä yllättävän näppärä ja tehokas. Lumilinkoa odotellessa.

Mä olen vetänyt pihat vielä kauhalla tämän ekan kierroksen niin saa vähän pohjia. Sen jälkeen päästän auralla menemään ja Zoomiauralla kun se tulee!

Linko on jo matkalla ja saapuu ehkä jo perjantaina!
Aura tulee joskus tammikuussa.
 
Hyvä tietää, että linkoja jo lähetetään. Jospa minullekin tulisi Jouluksi. Vuosi sitten hankin heikottimen 1500, näköjään nyt uusi kontruktio. Tuo 2017 malli kyllä toiminut ihan hyvin, kunhan tavara kuivaa. Minulla kivituhkaa taivasalla eli menee helposti routaan. Ebecon roudansulatusmattoa ajattelin kokeilla, siinä 1000w ja valmistajan mukaan vuorokaudessa sulattaa 30-60 cm. En ole vielä kokeillut, mutta voi olla toiveajattelua. Onko kenelläkään kokemusta ?
 
Ville sanoi:
Ebecon roudansulatusmattoa ajattelin kokeilla, siinä 1000w ja valmistajan mukaan vuorokaudessa sulattaa 30-60 cm. En ole vielä kokeillut, mutta voi olla toiveajattelua. Onko kenelläkään
Kivituhka taitaa olla pahemmin jäätyvää kun hiekoitusepeli.
Sulatusmattoja käytetään yleisesti rakennustyömailla. Hyvinhän ne sulattavat.
Vaan kivituhka pysyy märkänä ja helposti jäätyvänä hiekoittimeen.
 
Kokeilin viime syksynä ensilumia töniä kauhalla, mutta mielestäni sillä saa enemmän sepeliä nurmikolle kuin auralla.

Maanantaina aurailin ensilumet Avantin omalla puskulevyllä, jossa on ne eteenpäin hiukan sojottavat lisäsiivet. Tassut on n. sentin alempana kuin terä. Asentamastani kallistusanturista kun kattoo, että puskulevy on vaaterissa, jälki on just sopivaa. Jos puskulevy on hiukankin etukenossa, lisäsiipien kulmat haukkaa sepeliä ja jos se on taaksepäin kallellaan, auraamatta jää liian paksu kerros. Hifistelyksi on noinkin perinteinen askare menny :D

Huomasin muuten vasta nyt, että puomin vakaaja ei toimi kun kellunta on päällä. Käy tietty järkeen.
 
Nyt tuli eilen ja tänään testattua uusia talvivälineitä ja se talviväline oli Masi lumikola. Kaveri sattui tulemaan juuri pihaan eilen kun työntelin lunta kolalla, totesi heti autosta noustessa ettei ollut uskoa näkemäänsä että minä se työntelen lunta kolalla ja Avantti seisoo tallissa. Tänään aikaa meni kaksi tuntia ja paita kastui, puhdasta jälkeä syntyi n. 1500 m2 ala, lumikola toimi moitteettomasti, oli kevyttä pakkaslunta. Tähän vielä todettakoon että Avantissa ei ole mitään vikaa, mutta älkää nyt vielä hoitopaikkaa tilatko, tämä on varmaan ohimenevää ajattelin niin että ei tarvitse illalla lähteä lenkille kun kävelee sen lumikolan kanssa pihaa edestakaisin, mäkeä ylös ja alas.
Hyvää Joulua ja hyvää Uutta Vuotta vaan kaikille Avant Planetin lukijoille.
 
Kyllä me Late ollaan hieman huolissamme! Missä on neuvot miten peruuttaen puskulevyllä saadaan hyvä pohja ensilumesta!
 

Uusimmat keskustelut