Juhan koneet | Sivu 15 | AvantClub - Keskustelupalsta
Täytyy pistää tassut sillai, ettei haukkaa liikaa. Nyt on kyl ollu semmosia kelejä, että zoominkin karhuterä on välillä napannut kiinni ihan kunnolla...
Mä käytän vain ne semileikatut terät zoomissa. Se kantaa paremmin eikä haukkaa niin herkäati. On muuten ikävä tunnelma hytissä kun terä napppaa kunnolla kiinni!
 
  • Tykkään
Reaktiot: 640
Ihmeiden aika ei ole ohi. Sähkötkin pelaa heti uutena. Ainoastaan äärivalojen asennussarja oli kasattu pussiin väärin, eli stauffeja oli liian vähän, ja nekin vääränlaisia...

Hiukan tottumista vaatii, että kaikki joikkarin napit menee selkärankaan. Jos hiukan niuhottaa niin siipien ohjauksen keinukytkimet sais toimia peilikuvana, kuten itse siivetkin. Ja kuristuksesta huolimatta sivusiivet ovat liian hätäisiä, jos on kunnolla kierroksia koneessa.

Aika juhlaa aurata tietä, kun aura ei pura hiutalettakaan väärälle puolelle eikä tarvi yrittää ajaa liian lähellä ojanreunaa. Hiukan vasta testattu tänään, eli huomenna tositoimiin.
20210126_110834.jpg
 
Toi on komee aura!! Kovasti nykyään tulee seurattua noita ammatikseen auraavia ja kyllä ton tyyppiset aurat on aika yleisiä.
Toki ovat hieman isommissa koneissa kiinni. Joten mitenkähän tehot riittää Avantin poikasissa? ;);)
 
Toi on komee aura!! Kovasti nykyään tulee seurattua noita ammatikseen auraavia ja kyllä ton tyyppiset aurat on aika yleisiä.
Toki ovat hieman isommissa koneissa kiinni. Joten mitenkähän tehot riittää Avantin poikasissa? ;);)
Avantin paino ei riitä joka kelille ,ehkä
 
Tuo aura kerää tuplamäärän lunta Zoomiin verrattuna. Tänäänkin yhden ison rivarin piha meni puolessa tunnissa, kun zoomilla ei mennyt millään alle tuntiin.

Sen sijaan yllättävän koville Arska joutui, kun mut pyydettiin avaamaan 150m auraamatonta tietä, jossa oli vetistä mössöä pohjalla. Auraa ei voinut sivuittain laittaa lainkaan vinoon, koska silloin aura vei Arskaa eikä Arska auraa. Sitten keksin käyttää auraa V-aurana, eli pääsiipi kohtisuoraan tietä päin, ja sivusiivet taaksepäin viistosti. Ja sitten vauhtia... Konetehoa pitäisi olla reilusti lisää, eli täydelläkään kaasulla homma ei onnistunut kerralla, vaan Kohler meinas tukehtua. Pitoa on kyllä julmasti, eli en ole kokenut sitä ongelmaksi.

Koko on kyllä aika ronski pienemmille pihoille, ja auran täytyy olla asteen tarkkuudella vaaterissa. Muuten eteenpäin törröttävät siivet joko haukkaa tai falskaa. Siinä mun kallistusanturi on kätsy.
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Tuo aura kerää tuplamäärän lunta Zoomiin verrattuna. Tänäänkin yhden ison rivarin piha meni puolessa tunnissa, kun zoomilla ei mennyt millään alle tuntiin.

Sen sijaan yllättävän koville Arska joutui, kun mut pyydettiin avaamaan 150m auraamatonta tietä, jossa oli vetistä mössöä pohjalla. Auraa ei voinut sivuittain laittaa lainkaan vinoon, koska silloin aura vei Arskaa eikä Arska auraa. Sitten keksin käyttää auraa V-aurana, eli pääsiipi kohtisuoraan tietä päin, ja sivusiivet taaksepäin viistosti. Ja sitten vauhtia... Konetehoa pitäisi olla reilusti lisää, eli täydelläkään kaasulla homma ei onnistunut kerralla, vaan Kohler meinas tukehtua. Pitoa on kyllä julmasti, eli en ole kokenut sitä ongelmaksi.

Koko on kyllä aika ronski pienemmille pihoille, ja auran täytyy olla asteen tarkkuudella vaaterissa. Muuten eteenpäin törröttävät siivet joko haukkaa tai falskaa. Siinä mun kallistusanturi on kätsy.
Kuullostaa hyvältä! Onhan se koko julma.... Pakkaslumessa varmaan parhaimmillaan.
 
  • Tykkään
Reaktiot: 640
Kun mun 2015 mallinen 760 meni vaihtoon keväällä 2020 niin tunteja oli 1400 ja rapiat. Puomi oli edelleen suora. Liukupalat vaihdettu joka huollossa(450,850,1350)
Nyt saattaisin sanoa, että paljolti kiinni siitä, että mitä koneella ylipäänsä tekee. Oman 640:en puomin uskon vääntyneen kesäisissä askareissa, koska ne ovat olleet välistä aika raakoja. Vauhdilla puskeminen lienee kaikkein kovinta puomille?
 
Niin, en tiedä mitä muut tekee. Itse koen kuitenkin että teen vaikka mitä sillä. Auraan, levitän soraa, jyrsin kantoja ja vaikka mitä. Raivuskourallakin olen nostanut 4m pituisia puita toisesta päädystä poikittain. Yksikään puomi ei ole vielä vääntynyt. Mutta kyllä mä voin kuvitella että vauhdilla puskeminen tyhjästä vastukseen voi olla myrkkyä.

Toki mun kovempi konekäyttö on tullut 700 sarjan koneella jossa on selkeästi jykevämpi puomi kun 5-600 koneessa. Mun pikkukoneillahan ei edes voinut tehdä mitään hurjaa kun ei sniissä ollut suorituskykyä siihen tai nostokykyä.
 
Tuo aura kerää tuplamäärän lunta Zoomiin verrattuna. Tänäänkin yhden ison rivarin piha meni puolessa tunnissa, kun zoomilla ei mennyt millään alle tuntiin.

Sen sijaan yllättävän koville Arska joutui, kun mut pyydettiin avaamaan 150m auraamatonta tietä, jossa oli vetistä mössöä pohjalla. Auraa ei voinut sivuittain laittaa lainkaan vinoon, koska silloin aura vei Arskaa eikä Arska auraa. Sitten keksin käyttää auraa V-aurana, eli pääsiipi kohtisuoraan tietä päin, ja sivusiivet taaksepäin viistosti. Ja sitten vauhtia... Konetehoa pitäisi olla reilusti lisää, eli täydelläkään kaasulla homma ei onnistunut kerralla, vaan Kohler meinas tukehtua. Pitoa on kyllä julmasti, eli en ole kokenut sitä ongelmaksi.

Koko on kyllä aika ronski pienemmille pihoille, ja auran täytyy olla asteen tarkkuudella vaaterissa. Muuten eteenpäin törröttävät siivet joko haukkaa tai falskaa. Siinä mun kallistusanturi on kätsy.
Vaan eikö tuo kulma pysy aina vakiona ku ottaa vakaajan pois käytöstä. Niin itse ainakin auraan aina niin ei tarvi käänön kans kikkailla ja aura pysyy aina samassa kulmassa
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis ja STEFFE
En ite kyllä antas pois epäsymmetristä puomia. näkyvyys on aivan omaa luokkaa. Ja kaiken saa rikki. Isä sano meille jo kosseina" et jos teille antaa yli 1m mittasen ratakiskonpätkän niin se on mutkalla ja alle 1m mittanen on hukassa"
Mulla on kans suorassa puomi vaikka tunteja on 1600h ja kaikkee touhuan kans. Järki kädessä omalla koneella ttulee ajettua. Mut ei ikään oo jäänyt työt tekemättä.
 
Meillä raskainta ehdottomasti on tuo aurauskäyttö. Lenkit on 12h mittasia ja mitään sen suurempia törmäyksiä ei ole tietääkseni sattunut. Työntekijänikin ovat kohtuu rauhallisia kuskeja. Jotenkin se on vaan ajan saatossa vääntynyt. Eikä siihen kulutuspalojen vaihto ole auttanut. Luvattoman paljon vikoja muutenkin ollut. Alkuun ramppasi tämän tästä takuukorjauksissa. Sittemmin joutunut itse maksamaan. En edes muista niitä kaikkia vikoja enää.
 
Vaan eikö tuo kulma pysy aina vakiona ku ottaa vakaajan pois käytöstä. Niin itse ainakin auraan aina niin ei tarvi käänön kans kikkailla ja aura pysyy aina samassa kulmassa
Mäkisiss maastoissa joutuu koko ajan säätämään ottokulmaa, ettei haukkaa. Ja siirtymät kellunnalla ja jousituksella, jotka sotkee myös kulman. Eli kyllä sitä koko ajan saapi räplätä.
 
Tuo aura kerää tuplamäärän lunta Zoomiin verrattuna. Tänäänkin yhden ison rivarin piha meni puolessa tunnissa, kun zoomilla ei mennyt millään alle tuntiin.

Sen sijaan yllättävän koville Arska joutui, kun mut pyydettiin avaamaan 150m auraamatonta tietä, jossa oli vetistä mössöä pohjalla. Auraa ei voinut sivuittain laittaa lainkaan vinoon, koska silloin aura vei Arskaa eikä Arska auraa. Sitten keksin käyttää auraa V-aurana, eli pääsiipi kohtisuoraan tietä päin, ja sivusiivet taaksepäin viistosti. Ja sitten vauhtia... Konetehoa pitäisi olla reilusti lisää, eli täydelläkään kaasulla homma ei onnistunut kerralla, vaan Kohler meinas tukehtua. Pitoa on kyllä julmasti, eli en ole kokenut sitä ongelmaksi.

Koko on kyllä aika ronski pienemmille pihoille, ja auran täytyy olla asteen tarkkuudella vaaterissa. Muuten eteenpäin törröttävät siivet joko haukkaa tai falskaa. Siinä mun kallistusanturi on kätsy.
Tuosta pätellen olisi mun 640 ihme koneelle juuri sopiva !! :D;)
 

Uusimmat keskustelut