520 + vm 2007 | AvantClub - Keskustelupalsta

Terppa

Jäsen
Keskustelun aloittaja
11.10.2020
40
15
8
Muistutelkaas taas tyhmää, kun on tuo mun kampe hiukan huono lähtemään kylmänä käyntiin. Eli mitä koittaa seuraavaksi. Eli kylmänä ei oikein lähe kunnolla tulille kuin tyyliin pytty kerrallaan. Suodattimet vaihdettu, hehkut toimii, polttoaineputket vaihdettu paitsi tankilta lähtevä. Sitä en osannu irrottaa tankin päästä. Mutta ilma kulki läpi. Uusi akku. Mutta letkuja vaihtaessa huomasin että osa letkuista oli tyhjiä. Kuuluuko olla,en tiedä. Entä onko mekaanisessa pumpussa joku sihti, kun tuntus että polttoaine vialta kuulostaa
 
Hehkuta pitempään pitämällä avain vain käännettynä vaikka merkkivalo sammuu. Se on pelkkä ajastetttu valo.

Oke
 
Hehkuta pitempään pitämällä avain vain käännettynä vaikka merkkivalo sammuu. Se on pelkkä ajastetttu valo.

Oke
Sitäkin olen tosiaan koittanut. Kylmästä kun puhuin niin tallissa on noin 15 astetta eikä silti lähde mielestäni laillisesti tulille.
 
Minulla on 630, vm 2010, tunteja 1400 ja sähköinen polttoainepumppu. Avant on talvet ulkona taivasalla mutta lämmitän sen moottorin aina etukäteen lohkossa olevalla lämmittimellä ja sisätilan lämpöpuhaltimella, jotta ikkunoista näkisi ulos. Akku on vaihdettu uuteen 8 vuoden kohdalla. Käynnistymisessä ei koskaan ole ollut mitään ongelmia.

Letkuissa ei saa olla havaittavaa ilmaa. Mistä sitä tulee? Myös metalliset putket voivat olla täynnä pieniä reikiä, joista ilma pääsee sisään. Mekaanisen pumpun kalvo voi venyä eikä pumppaa tarpeeksi. Polttoaineen voisi varmuudeksi vaihtaa, jos siinä on jotain ongelmaa. Letkussa voi olla sisällä "suuntaventtiili-vika" eli kokeile virtaus myös virtaussuuntaan. Nämä tulivat ensimmäiseksi mieleen.


Oke
 
Minulla on 630, vm 2010, tunteja 1400 ja sähköinen polttoainepumppu. Avant on talvet ulkona taivasalla mutta lämmitän sen moottorin aina etukäteen lohkossa olevalla lämmittimellä ja sisätilan lämpöpuhaltimella, jotta ikkunoista näkisi ulos. Akku on vaihdettu uuteen 8 vuoden kohdalla. Käynnistymisessä ei koskaan ole ollut mitään ongelmia.

Letkuissa ei saa olla havaittavaa ilmaa. Mistä sitä tulee? Myös metalliset putket voivat olla täynnä pieniä reikiä, joista ilma pääsee sisään. Mekaanisen pumpun kalvo voi venyä eikä pumppaa tarpeeksi. Polttoaineen voisi varmuudeksi vaihtaa, jos siinä on jotain ongelmaa. Letkussa voi olla sisällä "suuntaventtiili-vika" eli kokeile virtaus myös virtaussuuntaan. Nämä tulivat ensimmäiseksi mieleen.


Oke
En osaa kyllä sanoa että mistä ilma tulee. Voiko se päästää tavaran takaperin takaisin tankkiin. Tuon pumpun ajattelin vaihtaa sähköiseksi ni ainakin on paine aina kun vääntää avaimesta.
 
Tankin letku kierää mutkan tankin alta. tähän mutkaan saattaa jäädä moskaa. Etenkin ruosteisesta jerrykannusta ruostetta.
Ilmeisesti kokeilit ilmalla, ettei ole tukossa!?
 
Tankin letku kierää mutkan tankin alta. tähän mutkaan saattaa jäädä moskaa. Etenkin ruosteisesta jerrykannusta ruostetta.
Ilmeisesti kokeilit ilmalla, ettei ole tukossa!?
Joo koitin ilmalla. Olisin vaihtanut letkun mutta en nähnyt tankin päästä että miten se on siellä kiinni ja miten vaihdetaan.
 
Täytyy tankki nosta ylös. Letku seuraa perässä runkopalkin välistä. Tankin päässä ei ole suodatinta, pumppua en muista.
Sähkö pumppu helpottaa monessa kohtaa.
Käsi kaasu täysille voi kanssa kokeilla startatessa.
 
Täytyy tankki nosta ylös. Letku seuraa perässä runkopalkin välistä. Tankin päässä ei ole suodatinta, pumppua en muista.
Sähkö pumppu helpottaa monessa kohtaa.
Käsi kaasu täysille voi kanssa kokeilla startatessa.
Ok. Pitääkin koittaa sitä vielä huomenna. Onko vinkkejä mistä virta sähköpumpulle?
 
Moottorin päällä pitäisi olla valmiina johdot virta-avaimen takaa. Ellei tuo sun ole "niin" vanha.
 
Minulla on 630, vm 2010, tunteja 1400 ja sähköinen polttoainepumppu. Avant on talvet ulkona taivasalla mutta lämmitän sen moottorin aina etukäteen lohkossa olevalla lämmittimellä ja sisätilan lämpöpuhaltimella, jotta ikkunoista näkisi ulos. Akku on vaihdettu uuteen 8 vuoden kohdalla. Käynnistymisessä ei koskaan ole ollut mitään ongelmia.
Tämä!!!
Tosin kannattaa pitää myös akkulaturia kiinni jos ei raski ostaa uutta akkua, nimimerkki "kokemusta on vanhasta akusta auton ja koneen kanssa viime/toissa talvelta"
 
Tämä!!!
Tosin kannattaa pitää myös akkulaturia kiinni jos ei raski ostaa uutta akkua, nimimerkki "kokemusta on vanhasta akusta auton ja koneen kanssa viime/toissa talvelta"
Akku on ihan uusi. Eikä vaikuta vaikka olisi boosteri kiinni. Eli hyvin pyörittää kyllä.
 
Kuulostaa kyllä polttoaine vialta, mutta näistähän ei evp kirjanpitäjä mitään ymmärrä - senkus vaan väännän virta-avaimesta ja ajan... ;)
 
Siirto pumppu vialta kyllä nyt haiskahtaa, vaihtaa uuden mekaanisen tai tosiaan muutat sähköiseen. Laita letkuun ennen sähköpumppua karkea suodatin, eli semmonen letkun väliin tuleva
 
Siirtopumppu väljistyy hyvinkin noilla tunneilla. Täydellä tankilla lähtee paremmin käymään kun polttoainepinta on ylempänä kuin pumppu.

Itsellä on ihan bilteman halpis pumppu laitettu tankin ja suodattimen väliin sivupeltien kiinnitysrautaan sisäpuolelle noin 10 cm ennen suodatinta. Vanha pumppu pyörii joutavaa mukana.
 
Siirtopumppu väljistyy hyvinkin noilla tunneilla. Täydellä tankilla lähtee paremmin käymään kun polttoainepinta on ylempänä kuin pumppu.

Itsellä on ihan bilteman halpis pumppu laitettu tankin ja suodattimen väliin sivupeltien kiinnitysrautaan sisäpuolelle noin 10 cm ennen suodatinta. Vanha pumppu pyörii joutavaa mukana.
Huomasin kanssa saman ku tankkasin täyteen. Pitää se sinne viritellä kuhan ehtii. Meneekö sulla siis polttoaine myös vanhan pumpun läpi ettet ole ohittanut sitä?
 
Huomasin kanssa saman ku tankkasin täyteen. Pitää se sinne viritellä kuhan ehtii. Meneekö sulla siis polttoaine myös vanhan pumpun läpi ettet ole ohittanut sitä?
Juuri näin. Halvin ja helpoin ratkaisu. Jatkuva virta vaan aina kun virta päällä. Samalla tavoin kuin uudemmissa malleissa. Otettu minulla ihan johtosarjalta.
 
Nyt olis koneeseen vaihdettu kaikki polttoaineletkut,tankki putsattu ja uusi sähköinen pumppu paikoillaan. Huomenna ajan kamppeen ulkoruokintaan kostoksi kiukuttelusta ja annan jäähtyä kunnolla. Sitten nähdään lähteekö paremmin tulille
 
Minulla on 630, vm 2010, tunteja 1400 ja sähköinen polttoainepumppu. Avant on talvet ulkona taivasalla mutta lämmitän sen moottorin aina etukäteen lohkossa olevalla lämmittimellä ja sisätilan lämpöpuhaltimella, jotta ikkunoista näkisi ulos. Akku on vaihdettu uuteen 8 vuoden kohdalla. Käynnistymisessä ei koskaan ole ollut mitään ongelmia.

Letkuissa ei saa olla havaittavaa ilmaa. Mistä sitä tulee? Myös metalliset putket voivat olla täynnä pieniä reikiä, joista ilma pääsee sisään. Mekaanisen pumpun kalvo voi venyä eikä pumppaa tarpeeksi. Polttoaineen voisi varmuudeksi vaihtaa, jos siinä on jotain ongelmaa. Letkussa voi olla sisällä "suuntaventtiili-vika" eli kokeile virtaus myös virtaussuuntaan. Nämä tulivat ensimmäiseksi mieleen.


Oke
 
Meillä oli kylmäkoneen kubotassa sama ongelma. Lisäksi facebookin Avant ryhmässä oli juuri sama keskustelu viikon sisään.

Vaikuttaa mekaanisen polttoainepumpun vialta. Sieltä menee jouset poikki ja herkee antamasta ainetta. Ilmaus ei myös muka onnistu linja kerrallaan kun "tulee ilmaa", mutta oikeasti ei tule polttoainetta. Pumppu maksaa tonnin, jouset muutaman euron. Fbssä oli juuri hyvät ohjeet,

Johtuu lyhyestä ja harvasta käytöstä ja puutteellisesta öljynvaihdosta. Kondensoituva kosteus tekee temppuja tuolle.

En oo mekaanikko, mutta sopivasti muutaman eri lähteen perusteella tämmönen arvaus.

Muistu mieleen että tähänhän löytyy step by step ohje ihan avantin puolesta. Löyty kylmäkonekorjauksen yhteydessä sattumalta. En voi uutena jakaa linkkejä niin näillä hakusanoilla suoraan googlest:
65136 Kubota D722 injector pump repair - AVANT Machinery
 
Kiitos kovasti. Uskoisin että tuolla ohjeella pärjään. Mistähän kannattaa alkaa jousia kyselemään
 
Avantilta suoraan?

Tammer Dieselistä löytyy kanssa, kun osaa kysyä oikeilla tiedoilla. Mulle ei löytyny, mutta toinen tais saada suoraan hyllystä
 

Uusimmat keskustelut