1. Pakkasilla (yli -10) kun laittaa koneen käymään, niin se sammuu ennekuin ehtii katoksesta ulos. Muutamalla seuraavalla yrittämällä sama juttu. Kierroksia vaatii yli 2500 että kävisi joteknuten. Muutaman minuutin lämmityksen jälkeen kone rupeaa käymään ilman katkoja. Pienemmillä pakkasilla vaatii yleensä pari uusinta starttia. Kesällä käy heti, mutta joskus vähän rykii satunnaisesti.
2. Ajoin taas vaihteeksi tankin tyhjäksi puolen tunnin lumitöiden jälkeen. Viiden litran lisäyksen jälkeen kone starttaa ehkä 45s pyörityksen jälkeen ja toimii ihan samalla tavalla kuin kylmäkäynnistyksessä. Eli vaatii kolmesta neljään starttia ennekuin jää käymään. Starttien välissä saattaa ehtiä ajamaankin kymmenen metriä ennekuin sammuu.
Eli molemmissa tapauksissa oireet ovat ihan samanlaisia eli polttoainepulaan viittaa. Tankissa on talvilaatua, ja -15 pitäisi kai nykyajan kesälaadullakin olla vielä OK. Onko tuo kylmäkäynnistys (alle +5) muillakin samanlaista pätkimistä. Jos ei, niin mistä kannattaisi aloittaa vian haku?
Kubotan manuaali tuli tuossa esiin. Siinä mainittiin, että ILMAUS suodattimesta, pumpusta ja/tai suuttimesta pitää suorittaa aina tankin kuivumisen jälkeen. Ja tankki on tankattava täyteen ennen ilmausta. Mitäs mieltä olette, voiko systeemiin jäädä senverran piiloilmaa, että kuvatunlainen pätkiminen johtuu puuttuvasta ilmauksesta. Avantin manuaali sanoo koneen ilmaavan itsensä.
2. Ajoin taas vaihteeksi tankin tyhjäksi puolen tunnin lumitöiden jälkeen. Viiden litran lisäyksen jälkeen kone starttaa ehkä 45s pyörityksen jälkeen ja toimii ihan samalla tavalla kuin kylmäkäynnistyksessä. Eli vaatii kolmesta neljään starttia ennekuin jää käymään. Starttien välissä saattaa ehtiä ajamaankin kymmenen metriä ennekuin sammuu.
Eli molemmissa tapauksissa oireet ovat ihan samanlaisia eli polttoainepulaan viittaa. Tankissa on talvilaatua, ja -15 pitäisi kai nykyajan kesälaadullakin olla vielä OK. Onko tuo kylmäkäynnistys (alle +5) muillakin samanlaista pätkimistä. Jos ei, niin mistä kannattaisi aloittaa vian haku?
Kubotan manuaali tuli tuossa esiin. Siinä mainittiin, että ILMAUS suodattimesta, pumpusta ja/tai suuttimesta pitää suorittaa aina tankin kuivumisen jälkeen. Ja tankki on tankattava täyteen ennen ilmausta. Mitäs mieltä olette, voiko systeemiin jäädä senverran piiloilmaa, että kuvatunlainen pätkiminen johtuu puuttuvasta ilmauksesta. Avantin manuaali sanoo koneen ilmaavan itsensä.