530+ akku | AvantClub - Keskustelupalsta

mthynell

Jäsen
Keskustelun aloittaja
14.3.2010
23
0
1
Vihti
Nyt koetellaan.

Pieni vihreä sanoi tänään naks siinä vaiheessa, kun piti lähteä lumitöihin. Hekutus meni vielä ok, mutta kun startin piti pyörähtää, niin henki loppui siihen. Akku tyhjä.

Laitoin laturin (CTEK) kiinni ja se vilkuttaa valoja siihen malliin, että akku on tullut tiensä päähän.

Uusi akku siis, mutta mikä? Vinkkejä kaipaan.
 
Mulla temppuili päävirtakytkin samaan tapaan eli virrat meni päälle ok ja hehku kanssa mutta startille käännettäessä tippui kaikki pois. Homma toimi hetken kun päävirtakytkintä käänteli ja painoi hiukan tukevammin pvk avainta. Uusi pvk maksaa n. 10 eur. Jos latasit kytkimen takaa (pistokkeesta) saattoi piiri pätkiä em. syystä. Testaa vielä tuo ennen akkukauppaa, eli lataa suoraan navoista jollet sitä jo tehnyt.

Avantissa mulla on edelleen alkuperäinen akku. Mutta jos päätät lähteä akkukaupoille, ovat esim. Exide ja buffalo merkkiset patterit pärjänneet testeissä hyvin. Vertaile käynnistysvirtoja samankokoisten akkujen kesken, se lieneee paras mittari akkujen välisessä paperitestissä.
 
Maasturisti sanoi:
Mulla temppuili päävirtakytkin samaan tapaan eli virrat meni päälle ok ja hehku kanssa mutta startille käännettäessä tippui kaikki pois. Homma toimi hetken kun päävirtakytkintä käänteli ja painoi hiukan tukevammin pvk avainta. Uusi pvk maksaa n. 10 eur. Jos latasit kytkimen takaa (pistokkeesta) saattoi piiri pätkiä em. syystä. Testaa vielä tuo ennen akkukauppaa, eli lataa suoraan navoista jollet sitä jo tehnyt.
.

No eipä tullut tuo mieleen. Täytyy tutkia se päävirtakytkin ennen akun hommaamista.
 

Uusimmat keskustelut