Älkää olko möllöjä | AvantClub - Keskustelupalsta

Jarkko62

Jäsen
Keskustelun aloittaja
9.2.2016
92
0
6
Älkää olko möllöjä, ei edes vapaa-aikana. Yrittäkää olla asiallisia ja ystävällisiä, se ei
maksa mitään ja mukaville ihmisille tapahtuu mukavia asioita.

Olin tuloksetta iltapäivän pilkkinyt Lempäälän Pyhäjärvellä ja päätin tehdä vielä yhden
reiän. Joku oli aurannut vähäiset lumet pois reitiltä, joka vei rannasta saareen. Tein
pilkkireiän tämän auratun alueen reunaan siinä toivossa, että lumeton alue innostaisi
ahvenia. Tuloksettomaksi jäi yritys päivänvalon ollessa jo hiipumaan.

Saaresta päin ajaa sitten haalaripukuinen henkilö avolava-autolla ja pysähtyy kohdalle.
Auton tarrat ja rekisterikilpi mainostavat puhujaa, joka jääköön tuntemattomaksi.

Olen kuulemma laiskuuttani kairannut reiän auratulle alueelle. Reikä pilaa aurausmahdollisuuden
ja tällä tavalla kuulemma "kiitän" jäätien auraajaa, joka toimii pyyteettömästi.

Pilkkipäivän tunnelma tietysti latistuu, mutten vastaa. En vain keksi mitään positiivista
sanottavaa, joten olen hiljaa. Puhuja ei jää odottamaan, vaan poistuu. Todettakoon
kuitenkin, ettei kyseessä ollut oikea jäätie, vaan Avantilla yksityisesti jäälle aurattu reitti.
Todettakoon myös, ettei reitillä ollut tarkoitus luistella, vaan ajaa autolla.

Seuraavalla pilkkikerralla ajan autolla katsomaan, mihin aurattu reitti päättyy. Reitti johtaa
suoraan läheisen saaren pohjoispuolelle, jossa tapaan taas saman henkilön. Pysähdyn ystävällisesti
juttelemaan. Tällä kertaa puhuja esittää toivomuksen, etten pysäköisi jäätien reunaan. Kuulemma
se haittaa soranajoa saareen auton painon takia. Lupaan pysytellä poissa ja poistun paikalta.

Luonnollisesti myös noudatan toivomusta, mikä onkin helppoa, koska jäällä on vain 10 cm lunta.
Nelivetoinen ja säädettävällä maavaralla varustettu auto kulkee sitä paitsi hyvin lumessakin.

Soran lastauksessa rannalla on käytössä Avant 420. Vielä näin jälkikäteen esitän pahoitteluni
Avant-kuskille väärään paikkaan kairatusta reiästä ja pysäköidystä autosta.

Muuten, Lempäälän Pyhäjärvellä talvehtii kymmeniä merikotkia, jotka elävät kalastajien jäälle hylkäämällä
kalalla. Mahtavaa nähdä monta kerralla! Eräs tuttava oli nähny noin 35 kpl samalla kerralla.
 

Uusimmat keskustelut