Ajomoottorit | AvantClub - Keskustelupalsta

Kefeidi

Jäsen
Keskustelun aloittaja
8.4.2011
52
21
8
Tuunaushenkisille ihmisille pieni vinkki.

Työni puolesta tutustuin vahingossa sauerin hydraulimoottoreihin mallia TMT, datalehtisiä tutkimalla totesin moottorin olevan OMT mallia parempi suorituskyvyiltään, hintapolitiikasta ei taasen ole tietoa.
Eli tilavuudeltaan pienempi TMT 315 antaa paremmat vääntöarvot kuin OMT 400, jolloin saa kertaheitolla enempi vääntöä ja nopeutta.

Taulukoista suoraan katsoen TMT 315 vääntö 1230Nm kiertää 380rpm ja OMT 400 vääntö 1080Nm kiertää 305rpm.

Pikaisesti datalehtiä tutkien näyttäisi TMT 315 mallista löytyvän samoilla kiinnityslaipoilla oleva versio kuin OMT 400.
 
OKE voisi vähän pohtia tätä asiaa. Itse katselin noita teknisiä sivuja läpi mutta nyt tarvitaan joku joka tietää että mitä eroa noissa on! Käyrät on niin erilaisia niissä että kyllä niissä joku perus ero on.

Veikkaan että jos pelkästään ajomoottoreita vaihtamalla saataisiin enemmän vääntöä ja enemmä nopeutta, niin eiköhän se olisi jo A-tehtaan puolesta tehty! Oletan että siellä ollan tietoisia näistäkin ajomoottoreista.
 
Isoin ero noiden OMT ja TMT sarjojen välillä on se että OMT on tarkoitettu 200bar paineelle ja TMT 250bar paineelle. Sieltähän se lisääntynyt voima tulee. Ei auta pelkkien moottorien vaihto, pitää olla myös pumppu jolka pystyy tuottamnaan tarvittavan isomman paineen ja pumpun jatkeena moottoiri jossa tehoa tarpeeksi pyörittämään pumppua.
 
Näin vähän arvelinkin että tässä on joku koira haudattuna. Kiitos RiT tästä infosta.

Eli TMT ajomoottorit ->isompi pumppu -> isompi Kubota -> Avant 900!
 
Mihes tuo avantin pumpum pystyy säätämään? Ja kubotalta löytyy turbollisena tuota samaa moottoria mikä 600 ja 700 sarjassa on.
 

Uusimmat keskustelut