Avant 218/Kohler tyhjäkäynti | AvantClub - Keskustelupalsta

Juso

Jäsen
Keskustelun aloittaja
22.11.2023
3
3
3
Semmoinen ominaisuus tuli näin pakkasilla (ja näköjään niiden jälkeenkin) että tyhjäkäynnin kierrokset ovat paljon korkeammalla kuin aiemmin. Olen käyttänyt 95oktaanista aiemmin (jolla siis tyhjäkäynti huollossa säädetty) ja nyt 98:a muttei kai tämä voi vaikuttaa, ainakaan paljoa? Se on tässä omituista ennen ole koskenut mihinkään. Käyntiinlähtöongelmaa oli nyt kovemmilla pakkasilla mutta se paljastui lopuksi kuitenkin akkuviaksi, vaikka pienemmillä pakkasilla suostui starttaamaan vanhallakin akulla. Eli mistä voisi lähteä etsimään? En ole juuri konemies, joten joutunen pyytämään apua osaavammilta, jollei ole jotain todella yksinkerttaista. Laite on siis Avant 218/2010 ja kone käsittääkseni Kohler CV18S.
 
Tämä selvisi, vaijeri jumitti, tai joka tapauksessa kaasu ei palautunut loppuun asti. WD:tä sopivasti ja varmaan laitan vielä aseöljyöä vaijerikuoren sisään. Hyvä näin koska imuvuoto olisi ehkä ollut epämielyttävämpi syy. Nämä selvisivät Avantin huoltoneuvojalta.
 
Hyvä,,,pelittää taas kuin pitääkin :)


ps.korjasin kirjoitusvirheet
 
Viimeksi muokattu:
Onko kaasuvaijerin sisään päässyt ruutikaasujen jätteitä sekä lyijy- ja kuparijäämiä? Aseöljy on optimoitu näiden liuotukseen ja pintojen suojaukseen. Ennen käyttöähän aseöljy puhdistetaan pois piipusta, muuten seurauksena on nk rasvalaukaus. Muiden osien öljyämistä pikemminkin vältellään. Tämänkin talven pakkasilla peurajahdissa passikaverin ase petti, kun piipusta valunut ylimääräinen öljy jämähti laukaisukoneistoon.

Aseöljyn hinnalla saa paljon parempia voiteluaineita lukkojen ja vaijerien voiteluun, vaikkapa kosteutta syrjäyttäviä PTFE- suihkeita.

No, usko aseöljyn ihmevoimiin elää vahvana.
 

Uusimmat keskustelut