AVANT 640 | Sivu 6 | AvantClub - Keskustelupalsta
Mullakin vaihtui kone äskettäin 528 -15 6nelikymppiseen. vm 2018 Semmosta tullu kuolattua jo pitemmän aikaa. Työntö ja nostovoimaa tuntuis olevan ihan reippaasti ja tuo jänis on kiva eläin antamassa siirtonopeutta. Koneessa on monia hyviä juttuja verrattuna 500 sarjaan, mutta todellinen järkytys on tuo puomin hitaus verrattuna 528. Se on niin hidas että piti soittaa tehtaalle ja kysyä, saako jostain vähän buustia siihen. Todettiin vaan että isommat sylinterit on hitaammat, mutta noin suurta eroa en kyllä ois arvannut olevan. Tuntuu että 528 puomi nousee tyhjäkäynnillä yhtä nopeesti ylös, kun tämä 2000 kierroksella. Täyskaasullakaan ei kovinkaan vikkelästi nouse. Väkisinkin mietin onko tuossa joku vika. Täälläkin on varmaan muutkin on vaihtanu 500 sarjasta 600 sarjan koneeseen. Onko kukaan muu todennut samaa hitautta, vai onko mulla kenties joku vika. Kellotin ihan huvikseni eri kierroksilla maasta ylös aikaa, ja 2200rpm airaa tärvääntyi 9 ja 10 sekunnin väliin. kuulostaa vähältä, mutta minusta se on pitkä aika. Lavalle lastatessa huomaa selkeesti tuon eron.

No oli miten oli, niin kaipa tähänkin tottuu aikanaan. Onneks ollaan tuntihommissa. ois vaan ihan kiva kuulla muittenkin mielipiteitä aiheesta.
 
Mä tein saman modauksen magneettiventtiilillä, ja sekin meni lohkoon kaikki, mutta ei sitä tuplaa voinu pitää muuta kuin öyörivissä laitteissa. Oli yhelläkin pumpulla nopee puomi. Tuplana pomppas taivaaseen hetkessä. Parempi oli käytellä normisti yhellä pumpulla.
 
Tallissa istun ja voisin varmaan kellottaa kun kone vielä on. Ei mua ole häirinny, ainakaan paljoa ei se nopee kyllä ole. Kokeilen jos löydän kännystä sekkarin.
 
Puomistosta on otettu voimaa lisää nopeuden kustannuksella. Aikanaan siirtyessä 530+ => 630 oli tuntemukset samat. En ole kellottanut.
 
Sitä tosiaan mietin että oliko eri tuottoiset pumput? kun aikoinaan 520 peltikuoressa oli ja käänsin letkut pumpulta jotta sai enemmän tuottoa puomille.
 
Löytyi eilen samasta aiheesta jo keskustelu. Joku hämmästeli samaa. Ja siellä pli mainittu että pumppu tuottaa 33l/min. Eli toinen sitten vissiin samanverran lisää. Ei taida olla hyötyä käännellä
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jyrki pokela
No niin kokeilin 650 vastaavat nostot eli 2000rmp ja 6.2 tai jotain ja täys kaasulla 4.17 joten kai toi aika ripee on ? Ei valittamista. Pistin myös tuplapumpun ja ei vaikutusta.
 
Kun laskee sylinterin nopeuden puomin sylinterille ja kattoo ohjekirjasta kierrokset ja pumpun tuoton, niin useemman sekunnin laahaa kyllä tuo mun värkki. Kauhan kääntökin on niin hidas, että kauhan ravistaminenkin on aika surkeeta. Mistähän tuota lähtis selvittämään?Mites tuon pumpun tuoton sais mitattua helpoiten? Äkkiseltään näytti että kara liikkuu zoikasta normaalisti. Öljyt ja suodattimet on just vaihdettu, joten niistä ei pitäs johtua.
 
Tuota täytyykin koittaa ekana. Vois hyvinkin olla, kun molemmat puomin ja kauhankäännön sylinterien liikkeet niin hitaita. En oikein jaksais uskoa että 900 tuntia ajettu pumppu ois moro.
 
Nyt kun tässä näitä mulle uuden koneen metkuja koitetaan setviä, niin onko villejä veikkauksia kun jostain kuuluu todella teräviä napsahduksia? Ei kuulosta väljältä tapilta, vaan enemmänkin siltä että joku pulttiliitos ois senverran löysällä että napsahtaa terävästi. Ihan kun lutkulla ampuis ikkunaan. Kuuluu kun epätasasessa maastossa ajaa ja kone vääntyy johonkin suuntaan. Asvaltilla ei kuulu. Tuntuu tulevan vähän sieltä ja täältä. Varmaan tuo hytti tuo vielä äänen terävämpänä. Liekkö muilla dlx hytillisissä ollu tämmöstä? Todella ärsyttävä ääni ku tuntuu että koko rousku napsahtaa poikki.
 

Uusimmat keskustelut