On sähkökaasu.Jos siinä tuo sähköinen kaasu ja siinä tuo jännite bugi. Voi olla samasta linjasta otettu ojaimelle ja valoille sähkö. linjassa tippuu jännite liikaa, eikä akulla.
On sähkökaasu.Jos siinä tuo sähköinen kaasu ja siinä tuo jännite bugi. Voi olla samasta linjasta otettu ojaimelle ja valoille sähkö. linjassa tippuu jännite liikaa, eikä akulla.
Pyörikö tartti edes hetken vai ihan mykkä kokoajan?Ei mullakaan tippunut, mutta silti jossain vaiheessa starttausta tippui silti. Kannattaa tuo päivitys nyt kuitenkin pyytää koneeseen.
Mykkä.Pyörikö tartti edes hetken vai ihan mykkä kokoajan?
En pysty vastaamaan kun en ite mittaillu.Tuleehan virtalukolle sähkö ja lähtee nastasta 50 eteenpäin!
Ei ne muuten taida olla. Mulla toki väylä ohjattu majakka katolla.Onko nää väyläohjattuja vehkeitä?
Ei oo,sano huoltomies.Onko nää väyläohjattuja vehkeitä?
On kokeiltu noinkin ja ohitettu katkasijakin.......ja otettu palovakuutusNo,jotain hyvää sitten.Olet varmaan kokeillut ottaa päävirrat hetkeksi pois ja yrittänyt uudestaan..
Tartille on ilmeisesti rele siinä "relekammassa" öljynlauhduttimen alla,mut nyt ei mun arvailut auta. Sähkökuvia ei mulla ole, saakohan niitä tehtaalta kuka vaan?Mitä minulla on kokemusta eri nyky moottoreista niin kutakuinkin kolmea tyyppiä. Eli kaikki ohjeet väylästä, kaikki pyynnöt johdoilla eculle ja osa suoraan esim start mutta kierrokset eculle. Nyt kun kyseessä on dpf kone niin välissä voi olla käynnistyksen esto rele. Sähkö kuvat jos saisin niin osaisin sanoa paremmin. Muistelen että startille tuossa vanhemmassa olisi ollut rele moottorin oikealla puolella.
Tosiaankin uusissa näyttöruudulla varustetuissa ECU ohjaa tuota starttausta.Tuleehan virtalukolle sähkö ja lähtee nastasta 50 eteenpäin!
Tämä onkin vanhemmissa 760i
On jo suora virtajohto akulta. Apikot yhteen ja starttaa.Lueskelin hieman tuosta mosasta!
Kohlerilla stage V näyttäis olevan ECU kautta tuo herätevirta starttimoottorille.
Moottori vaatii starttauksen jälkeen tiettyjen laitteiden sammutuksen oikeassa järjestyksessä.
Eli älkää laitelko mitään ylimääräisiä hyppylankoja startille!
Koodit luettu tietokoneella ja pois pyyhitty. Egr ja ahtopaine ongelma. Se onkin jo toinen asia.Yv puolella on viestiä. Tosiaan suoraan starttia ei ole hyvä pyörittää esim korkeapaine pumppu ei välttämättä tykkää. Mutta käskyn ecu pyyntöön voi kyllä kokeeksi ohittaa. Jos kohlerin ecu on vika tilassa joka estää käynnistyksen on koodit luettava testerillä.
Tämä käynnistyy kyllä heti/hyvin suoralla virralla.Ei käynnisty vaikka starttia pyörittää jos ecu ei ole saanut käynnistys pyyntöä.