Etuhydrauliikan tuplaus | AvantClub - Keskustelupalsta

Dine

Jäsen
Keskustelun aloittaja
3.3.2014
38
10
8
Olis ajankohtainen toimenpide lähiaikoina saada toiset liittimet eteen koskapa nelitoimikauha tuli hankittua. Lisäksi mulla oikeestaan kokoajan on myös kallistaja kiinni nokalla. Jossain oli tästä aiheesta keskusteltu ja pohdittu kuinka olis järkevää toteuttaa, mutten löydä tätä keskustelua . Mietin, että saisko tuosta haaroitettua jollain magneettiventtiilillä myös takaulosoton järkevästi. Olin unessa hydrauliikkatunneilla koulussa, joten se puoli ei oo kovin selvää mulle. Miten toteuttaisitte? Kone 528
 
Mulla on tuplattu tuo etuhydrauliikka, mutta parempi olisi jos takahydrauliikka olisi vedetty eteen. Silloin voisi kääntäjää käyttää samaan aikaan kuin muita laitteita. Oliko sulla takahydrauliikkaa? Jos ei niin siinä voi olla kuitenkin lohkosille? Ainakin edellisessä koneessani oli vaikka takahydrauliikkaa ei ollut.
Olis tarvinnut vivun ja letkut ainoastaan.
 

Liitteet

  • 20220112_202024.jpg
    20220112_202024.jpg
    1,4 Mt · Katselut: 117
Ei ole takana hydrauliikkaa. Edessä sille olis tosiaankin huomattavasti enemmän käyttöä. Jos tarvii vaikka kärryä kippailla, niin voihan sen kytkeä tuohon nokallekkin niinkun oli joku aihekkin tuolla siitä. Se on hyvä idea. Mitä tuo tehtaan paketti sisältää, jos semmosen tilaa, vai onko tuo toteutettavissa pienemmällä pudjetilla hydekaupan hiluilla? Miten tuota kallistajaa ohjattais sitten kätevästi? Joku keinukytkin zoikkaan? Napeilla ohjaan kuitenkin nelitoimikauhaa. Paljon kysymyksiä. Vähän ymmärrystä.
 
Sivuposki irti ja katso onko valmius jo? Kuten aiemmin kirjoitin niin mulla oli se lohko paikallaan ja olis tarvinnu vaan takahydrauliikan vivun ja letkut. Suosittelen eteen toista fasteria kuten mulla on kätevä käyttää. :D
Niin se toimisi sillä vivulla se kallistus joka ei varmaan hullumpi kun on tarkempi kuin napilla.
 
Kappas, niihän tuossa lukeekin. Mun moka.
Joo, on ehdottomasti tarkempi vivusta käyttää kallistajaa. Mulla on virtauksensäätöventtiilit tuossa kallistajassa, joten napeillakin saa suht maltilliseksi tuon liikkeen. Täytyy tarkistaa tu jos vaikka pääsiskin niin vähällä. Kiitos
 
Mulla itsellä olisi todellinen tarve muuttaa tuo etu tuplaus niin että toisessa fasterissa olisikin takahydrauliikka koska tarvitsisin linkoa varten.
Muuten joutuu aina pysäyttään lingon kun kääntää heittosuuntaa. Samoin maankunnostajan kanssa käytän kallistajaa välissä ja vähän väliä joutuu pysähtyyn ja korjamaan kallistusta. Mulla vaan on jo kahdennettu tuo takahydrauliikkakin ja en tiedä miten kolmas onnistuu....
 
Joo, nyllä nää ohjaukset pitäis saada niin toimimaan, ettei tarvii pysähdellä sentakia. Tälläkin foorumilla on kyllä niin päteviä veijareita näitä tekemään että on se ainakin mahdollista. Jotenkin
 
Haaroitin takahydrauliikan paineen ja paluun T-liittimillä suoraan hydrauliventtiilin lähdöistä traktoriliittimille sarjapikaliittimen alle. Osat ostin tehtaalta. Pussissa oli letkut, putket puomin päälle, liittimet ja muut asennustarvikkeet. Posken alla on nyt melko ahdasta ja pitää muistaa, että etu- ja takaliittimien samanaikainen hallittu käyttö ei tule onnistumaan. Samalla kertaa asensin ohjaussauvan lisäkytkimet releineen jäähdytyspuhaltimien alle.

Letkusuojien purkaminen/kasaaminen otti oman aikansa mutta kävi melko nopeasti avustajan kanssa. Nostopuomin oikea rasvanippa piti vaihtaa suoraan malliin ja tehdä sivulasiin reikä rasvausta varten. Oikean posken kiinnitys pitää tehdä nyt muutamalla ruuvilla ja kolmella nippusiteellä. Kävi viimeksi nopeasti, kun avustaja oli painamassa poskea paikalleen. Jotain muuta hydrauliletkua piti jatkaa. Muistaakseni tuo kuvassa näkyvä lyhyt, paksumpi letku. Jatkopätkä piti teetättää, se ei kuulunut tehtaan sarjaan.

Oke
 

Liitteet

  • Liittimet.jpg
    Liittimet.jpg
    521,9 KB · Katselut: 135
  • RH_poski.jpg
    RH_poski.jpg
    1,9 Mt · Katselut: 125
Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Reaktiot: Juha ja Timotopi

Uusimmat keskustelut