Kun sarjapikaliitin sanoi "hups" | AvantClub - Keskustelupalsta

mpo

Jäsen
Keskustelun aloittaja
3.4.2010
11
1
1
Karkkila
Kun ensin on taistellut jäätyneen polttoainesuodattimen kanssa ähkyyn asti..
Tilanne jossa pelkkien katteiden paikalleen laitto tuntuu ylivoimaiselta, niin pitäähän sitä huomata, että sarjapikaliittimen koneen puoleinen osuus on osaltaan antautunut.
Lakkaisi kahva kääntymästä ja aloin selvittelemään ongelman syytä.
Linkistä pitäisi avautua kuvia joista näkyy jousen ottaneen itseensä ja päässä oleva "tappi" oli irti.

https://www.dropbox.com/sc/muz9wh6f13iwxsg/AADKFi-TBRHWGYBDanqBKiLBa#/

Onko muilla ollut samaa ongelmaa? mistäköhän johtuu?
 
Ei mitään tietoa. Vähän oudolta näytti kuvissa. Ihan kuin tuo jousi olisi jäänyt johonkin väliin tai sitä olisi "kierretty auki". Oliskohan siellä ollut vettä ja jäätynyt. Sitten kahvan käyttö vääntänyt jousta auki. Ootko pessyt konetta ja pikaliitintä painepesurilla ? Sillä vois saada vettä tonne sisään.

Mulla on hajonnut vain tuon liittimen läpän saranointi. Muistelisin, että tuon kahvan ja jopa tuon nupin saattaa saada erillisinä varaosina. Ainakin läpän sai, ja ei ollut edes kallis. Kannattaa soittaa tehtaalle varaosiin.
 
Mulle on käynyt muutamia kertoja niin että se punainen nappi ei "poksahda" ulos takaisin. Eli ilmeisesti sisäkalut ovat vähän jäätyneet.... Mutta hyvin on toiminut silti!
 
Itsellä tuo nappi kanssa on jumittanut, saattaa hyvinkin olla juuri se hetki, kun tappi on lähtenyt mukaan / jäänyt kahvan väliin.

Pitää koittaa ehjätä..
 
Onko kellään kokemusta tuon pikaliittimen rungon puolella olevan lukitustapin poistossa, onko se kiinni kierteellä kun missään ei ole minkäänlaista hahloa tai kuusiokoloa. Vai silkalla väkivallalla pois ? Ilmeisesti uudet palikat tulee varaosassa ( esim. IKH KITSP5S ). Nuppi on hieman nyrjähtänyt ja liikkuu huonosti vaikka putsattu...
 
Se punainen nappi loksahtaa paikalleen, eikä sitä saa enää pois. Kierrät sen koko hässäkän vaan pois siitä ja uutta tilalle.
 
Tuo on selvää pässinlihaa kun se on 22 mm avaimella käännettävissä pois, mutta ongelma onkin se rungon puoli missä se lukitusnuppi on. Tuo punainen nappi vain painaa sen lukitusnupin sisään ja se lukitusnuppi nyt oireilee.
Toisella puolella näkyy vain reiän pohja ja lieriöpinnassa on kierre eli koko liitin kasattavissa myös peilikuvaksi...


eli tuo alimmainen A kuvasta "fixed half"
 
Viimeksi muokattu:
Kun uutta varaosaa tarkastelee niin kyllä puusilmäkin vihdoin näkee siellä 10 mm kuusiokolopinnan. Teräväpäinen avain saa olla mutta kyllä se sieltä luovutti. Puhdistus ja kasaus tehty :).

Ihan potentiaalinen huoltokohde vaikka 1-2 vuoden välein...
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Kun nyt limputkin oli purettu niin akselin sekä pesän putsaus ja uudet vassut niin taas on ku uus. Uudet o-renkaat ku olis malttanu viä hakee akselille. Toimii muuten hämmästyttävän kevyesti versus ennen remonttia...
 
Kun nyt limputkin oli purettu niin akselin sekä pesän putsaus ja uudet vassut niin taas on ku uus. Uudet o-renkaat ku olis malttanu viä hakee akselille. Toimii muuten hämmästyttävän kevyesti versus ennen remonttia...
Omassa nuppi lakkas kanssa pelaamasta. Varaosana sai uutta. Ei kyllä mitään muistikuvaa tuosta ollu, mutta yksinkertanen se oli :D
 
Pitäisikö se akseli lähteä kahvanpuolen limpun mukana kovinkin helposti? Lievää suurempaa väkivaltaa jo käytetty, mutta ei luista pois…
Ruuvasin pois myös kaikki pikaliittimet kun ne liukuholkit takertelee ja totesin että sieltä holkin takaa löytyy myös huoltokohde. Varaosat tuntuu olevan kullan hinnoissa
 
Kun toisen limpun puolelta poistaa lukitusmutterin akselilta niin liukuu kyllä pois, mutta meikäläisellä oli ainakin melko sujuvasti jo takeltavaa ruostetta siellä akselilla. Kyllä se naputtelemalla sieltä lähti, akselilla on o-renkaat molemmilla puolilla poskia. Yhden pikaliittimen uusin itselle kun alkoi olemaan jumia/vuotoa...
 

Uusimmat keskustelut