Lumisateet | AvantClub - Keskustelupalsta
Tänään 11.25 - 15.30 ja toissapäivänä 13.00 - 16.35 Vantaalla.

Google Play soi kuulosuojaimissa ja välillä vastasin muutamaan
puheluun. Soittajat eivät edes huomanneet, että olin ajossa.

Oke
 
Selvä :) Tuossa meidän lähellä on alamäki joka kuuluu kaupungille. Ainakin 10cm urat ja polannetta. Kun ei kerta iso pillari saa otettua auralla mitään irti (kenties säästö hommelit) niin jaksaisiko se avant irroittaa mitään vaikka taka ulosottoon laitetulla karhentimella tms? Kävin traktorimönkijällä yrittämässä niin ei saa puskulevyllä mitään irti :D
 
Kyllä kanssa hommissa oltu.Taas kesken kiireiden joustikin tappi poikki.Onneksi löytyi laatikon pohjalta löytyi yksi.
Tarviikin huomenna muistaa tilata.
 
mausakari sanoi:
Kyllä kanssa hommissa oltu.Taas kesken kiireiden joustikin tappi poikki.Onneksi löytyi laatikon pohjalta löytyi yksi.
Tarviikin huomenna muistaa tilata.
Tehtaalta löytyy vahvempi malli, joka ei mene poikki, jos tarkoitit silmukan vartta.
Avanttimenee sanoi:
Selvä :) Tuossa meidän lähellä on alamäki joka kuuluu kaupungille. Ainakin 10cm urat ja polannetta. Kun ei kerta iso pillari saa otettua auralla mitään irti (kenties säästö hommelit) niin jaksaisiko se avant irroittaa mitään vaikka taka ulosottoon laitetulla karhentimella tms? Kävin traktorimönkijällä yrittämässä niin ei saa puskulevyllä mitään irti :D
Tällä alaterällä lähtisi, hauska esittely video
http://www.karitek.fi/alatera
Tai tällä Steffen virityksellä ainakin
http://www.avantplanet.com/F1/viewtopic.php?f=95&t=5502&hilit=lanan+ter%C3%A4&start=10#p13861
 
Onjoo Nokiallakin lunta tullut nyt parikin kertaa aurattavaksi asti.

Kertokaa miten te auraatte tolla Avantin omalla auralla (siis puskulevy 2500)? Missä korossa on tallat ja onko päätysiivet suorana vai keräävänä?
Toi on keräävänä ainakin ihan tympeän tarkka kallistuksesta ja sitten se vielä muuttuu lumen laadun ja määrän mukaan.
- Joko ei kerää kaikkea tai sitten kerää maatkin mukaan. Väliltä löytyy se hyvä asento mutta sekin tosiaan muuttuilee ilman eri ilmoitusta.

Toinen mielenkiintoinen ilmiö, 420 meinaa sammua kun vähänkin on lunta renkaiden edessä ja painaa reilusti poljinta. Meno pysähtyy lumeen, renkaat sutii senverran että ehtii nähdä ja sitten kone hyytyy, nopealla polkimen nostolla pysyy sentään käynnissä. Huomasin samaa jo kesällä kun ei meinannut kone nousta kohtuullista ylämäkeä ilman tarkkaa polkimella hivutusta. Pikkuvikoja, mutta harmittaa :|
 
On aurattu. Ja on ollut ongelmia. Sauli on hoitanut. Kaikki kohteet hoidettu. Nyt nukun välillä. Maanantaina kone ylöjärvelle 400 tunnin huoltoon. Nyt väsyttää oikeesti. Hyvää yötä. Tänään vedetty putkeen ongelmien kera 07-21.
 
On saanut aurata kyllä. Mukavaa puuhaa, kun on hyvät vehkeet :)

Aheikkilä: Itsellä tuo avantin 2000 puskulevy, joka käytännössä vastaava kuin 2500, vähän kapeampi ja matalampi. Päädyt keräävässä asennossa. Lasken aina ensin puomin alas ja sitten käännöllä lasken auran maahan, kulma tuntuu sopivalta. Olen ottanut tallat pois, kun kolisevat niin kovasti tuossa. Mulla vielä verkkoterä tuossa. Hyvä laite :D

420 mallissa kuten 520 mallissakin on ajohydrauliikassa powercontrol säädin, jota säätämällä tuota etenemisominaisuutta saa viilattua. Omassa 520 välillä sitä vikaa, ettei hyydy, muttei myöskään sudi eli vähän kuin "kytkin" luistaisi. Kone huutaa muttei etene...
 
Lumitöitä on saanut tehdä riittävästi ja lisää töitä on kuulemma tulossa.
Siirryin Avantista traktoriin ja lumilinkoon.
Työaika omassa pihassa lyheni 2 tunnista puoleen tuntiin.
Saa olla lämpimässä hytissä eikä paikat puudu kuin jököttäessä Avantissa tuulessa ja tuiskussa.
Avantilla pusketaan sitten lunta kasalle jos sellaisia jää...
On se vaan turhan hidas kone, puhun nyt vaan tietysti Sinisestä...

Mauri
 
Lunta ja lumitöitä, mitä ne on, kaljaa koneeseen vaan, 28 astetta lämmintä, klo 11.00 paikallista aikaa, ollaan viisi tuntia Suomen aikaa edellä, Thaimaa Hua Hin.
Mutta kyllä niitä lumitöitäkin tuli tehtyä ennen tänne tuloa. Avant 640 kierrokset 2300- täydet, kone liikkeelle ja 2500 puskulevy tallojen varaan ja sitten mennään, kun koneessa on vielä lämmin hytti ja tuplanopeus niin ei voi valittaa.
 
Hyvin meni toimisto ja teollisuus pihat 750:llä. Ehdin ennen sulamista poistamaan. Pääsevät pikkukengillään kulkemaan..
Siipilumikauhalla pusken. Avantista usein sanottu "en lähtisi teollisuusalueelle sillä lumitöihin", mutta kyllä sillä selviää. Ainoa ongelma on se, että hävettää ajaa noin pienellä koneella kun viereisellä pihalla painetaan 3 kertaa isommalla koneella.

Mutta ei se koko vaan se miten sitä käyttää :lol:
 
Tuossa mietiskelin että pitäisikö kääntää puskulevyyn karhenninterä alas, mutta mitenkähän se toimii lumen puskussa, kun ei sitä viitsi saman tien takaisin kääntää..
 
Hyvin toimii. Anna mennä vaan. Mutta ei se auta tähän liukkauteen. Hetken päästä ne raidoitukset ovat märät ja liukkaat. Ja jos hiekoitat raitojen päällä niin hiekka menee urien pohjalle....
 
Nyt jälkiviisaana, olisi ainakin meillä kannattanut tallata ketjurenkailla viimeiset lumet, eikä
aurata pintoja sileäksi jääkentäksi. Sen verran on kuitenkin hiekanmuruja näkyvissä, ettei ihan luistimilla uskalla kokeilla :)
Nyt lähden katolta tippuneita (lumia) keräilemään.
 
MRJ sanoi:
On saanut aurata kyllä. Mukavaa puuhaa, kun on hyvät vehkeet :)

Aheikkilä: Itsellä tuo avantin 2000 puskulevy, joka käytännössä vastaava kuin 2500, vähän kapeampi ja matalampi. Päädyt keräävässä asennossa. Lasken aina ensin puomin alas ja sitten käännöllä lasken auran maahan, kulma tuntuu sopivalta. Olen ottanut tallat pois, kun kolisevat niin kovasti tuossa. Mulla vielä verkkoterä tuossa. Hyvä laite :D

420 mallissa kuten 520 mallissakin on ajohydrauliikassa powercontrol säädin, jota säätämällä tuota etenemisominaisuutta saa viilattua. Omassa 520 välillä sitä vikaa, ettei hyydy, muttei myöskään sudi eli vähän kuin "kytkin" luistaisi. Kone huutaa muttei etene...

Pitäisi varmaan talloja vielä säädellä ja koittaa mitä tekee.

Eihän toi powercontrol ole sama kuin se millä säädetään polkimien herkkyyttä?
Toi ylämäkeen uupuminen lähinnä mietityttää. Aurauksessa uupumista voisi rauhallisemmalla rallaamisella hillitä aika paljonkin, ylämäkeen on vaan pakko ajaa ja tyylistä riippumatta se on aika kitumista...
 

Uusimmat keskustelut