Lunta | AvantClub - Keskustelupalsta
Kyllä täälläpäin ainakin on melko rauhallista aurausrintamalla. Luntaa on tullut 3cm. Eli ei auraustarpeita. :?
 
Peter sanoi:
Steffe -- hankkisit tuollaisen roottoriharjan - voisit harjata nuo alueet :lol:

Tai iso lehtipuhallin! Sen verran hötöistä on että kyllä lentäisi!

Toisaalta nyt on hyvää vetää lumilingolla! Ainakin ruosteet lähtee!
 
Joo, kyllä aika rauhallista on auraamisen suhteen. Yhden kerran oon väkisin aurannu pihan ku viimeks satoi sitä suojalunta. Oli pakko testaa lumikauhaa :lol:
 
Kerran laitettu sähkölämmitys päälle, mutta lumentulo loppui samalla.

Toisen kerran käyty "voimistelemassa" pihassa rinkiä ajaen,
hydrauliikkaa kierrättäen ja akkua ladaten.

Oke
 
Gentlemen, start Your engines !!

Lunta sataa !
 

Liitteet

  • WP_20131127_002.jpg
    WP_20131127_002.jpg
    97,4 KB · Katselut: 3 038
Meillä tuli se 2cm lisää (max), ja sekin on niin puuterilunta että kauhan edessä ilmapatjakin työntäis lumen edellään, eli ei vieläkään pääse lumitöihin. :lol:
 
Kyllästyin viime lauantaina lumen odotteluun ja lähdin kaivurin kanssa tonkimaan asiakkaan yllätys kukkulaa. Saipahan öljyt kiertämään ja vaihdettua talvilöpöt tankkiin. Koneen pesu vaan oli illalla haasteellista kun pakkanen kiristy ja painepesurista meinas tulla lumitykki.
 
Kukkula oli Järvenpäässä, noin 15 kuutiota. Asukkaalla oli epäillys et paikkaa on käytetty kaatopaikkana 50 ja 60 luvulla. saalis erilaisia lasipurkkeja, arabiaa, dödöpurkkeja, paistinpannuja ja erinäistä muuta romua.
 
Nyt näyttää lupaavalta! Saattaa tulla lunta täälläpäin ensi pe-la! Pääsisi ihan luntakin auraamaan. Nyt lähinnä soraa liikkuu ja terät kuluu… Positiivistahan on se ettei ainakaan terät ole ruosteessa! :lol:
 
Hei arvoisat auraajat

Alkutalven miedot lämmöt eli joulukuussa vain vettä ja tammikuun kuivat kelit eli vain pakkasta vaan ei lunta ovat myös mukava ilmiö. Tänään meren jäät ovat loistavat ja sileät retkiluistelulle ja muullekin talviliikunnalle kunhan ymmärtää varoa virta- yms. paikkoja. Maissa olemme saaneet hemmetisti säästöjä pariin viime vuoteen verrattuna kun ei ole tarvinnut ottaa aurauskalustoa esille teiden, pihojen ja tuotantoalueiden aurauksiin. Viime tammikuussa aurausten palkkoihin ja polttoaineisiin kului tuhansia euroja - tässä tammikuusssa toistaiseksi 0 €. Näillä säästöillä voisi ajatella investoida uusiin kotimaisiin tuottaviin juttuihin - selailemme parasta aikaa Avantin Leguan Lift'n brosyyriä...

t. JJ
 
Ihan hyvin tuntuu pelittävän! 528 menee hienosti, aura haukkaa aika paljon mutta tuleepahan sen verran hiekka näkyviin että on hyvä kulkea..

Vähän yli 2 tuntia meni koko alueeseen!
 
Okella taitaa olla isot pihat! Mun pienimmät ovat luokkaa 25m2!

Ja muista mun siipilumikauha…. 3m kerralla sileeksi….
 
Kolme pihaa ja 4,5 tuntia lauantaina. Taidan olla hidas.

Oke

Hei ei se mitään jos olet hidas. Niin olen minäkin. Laskin tuossa että mulla on 13 taloa ja kierroksella menee 6-10 tuntia lumen määrästä riippuen.
Tosin niistä on viisi liiketaloa, joista kiertelen kaikki ahtaat paikat (mihin ei talonkokoiset traktorit sovi) ja kantelen lumet pois, pari omakotitaloa ja loput rivitaloja joissa on 5-10 ovea /talo. Ovat myös aika ahtaita liikkua joten moottori täysillä ei minun taaidoillani siellä autojen seassa liikuta (vasta n. 4000 h avantilla ja muut versiot päälle).
markkuvaari
 

Uusimmat keskustelut