Messuilla | AvantClub - Keskustelupalsta
"huomenna" tuli poikettua messuilla :)
Olihan siellä nähtävää taas vaikka kuinka paljon.
Avantin osastolla oli esitteillä uusi R20. Huonosti olin varustautunut, kun en saanut kunnon kuvia.

Jäi matka lyhyeksi ja aina oli joku linssin edessä. Kuvapankkiin on tulossa kuvia ja animaatio näiden R-sarjan koneiden ja tutuksi tulleiden etuosan päällä istuttavien välillä.
 

Liitteet

  • messut_10.10.2013.png
    messut_10.10.2013.png
    162,5 KB · Katselut: 3 243
Vanha messuketju, mutta laitetaan jatkoa.
Tampereen KoneAgriassa tuli pokettua tänään.
Paikalla oli mielestäni vähän väkeä, saattaa kylläkin olla pelkkä tuntuma. Aamulla kyllä sai jonottaa kunnolla lipun takia.
Avantin osasto oli tietysti paikallaan, Hankkijan kanssa yhteinen. Tila vaikutti jotenkin ahtaalta, koneita useampi esitteillä.
Uutuutena oli tuotu 500 sarjaan markkinoille tuleva 530 OptiDrive. Niin kun nimikin sanoo siihen on tulossa jo OptiDrive letkutus/liittimet.
Toinen parannus minkä OptiDrive mahdollistaa omaltaosaltaan ovat kaksinopeusajomoottorit. Moottorin 26hv riittää nyt nopeampaankin ajoon.
OptiDrive on tulossa tuotantoon myös 600 sarjalaisiin, 700 sarjasta löytyykin jo.
Kuvassa tulevat avantkuskit testaavatkin kuinka tehtaalla on onnistuttu renkaiden kiinnityksessä :)
https://photos.app.goo.gl/GXOLoQk4mqPXQjlQ2
 
OptiDriven dokusta tuli taas mieleen tämä kohta:

Seisontajarru takapyörissä. Pysäköintijarru on sijoitettu kuormaajan takarenkaisiin, mikä takaa parhaan jarrupidon kaikissa työskentelyolosuhteissa.


Onkos tuo noin? Kuormalla ajettaessa painopiste on yleensä enemmän etupäässä, jolloin luulisi jarrunkin toimivan paremmin. Mutta ehkä tarkoitetaan että jos käsijarrua käytetään pitää myös kuorma laskea maahan?
 
Uutuutena oli tuotu 500 sarjaan markkinoille tuleva 530 OptiDrive. Niin kun nimikin sanoo siihen on tulossa jo OptiDrive letkutus/liittimet.
Toinen parannus minkä OptiDrive mahdollistaa omaltaosaltaan ovat kaksinopeusajomoottorit. Moottorin 26hv riittää nyt nopeampaankin ajoon.

Oliko hintaa keksitty tuolle 530 koneelle sekä oliko siinä jo 2-nopeus ajomoottorit....
Voi voi kun olisi kiinostava peli noilla ominaisuuksilla :oops: :oops:
T.Timo
 
Timotopi sanoi:
oliko siinä jo 2-nopeus ajomoottorit....
Leppis sanoi:
Toinen parannus minkä OptiDrive mahdollistaa omaltaosaltaan ovat kaksinopeusajomoottorit.
Joo on siinän jo Poclainin 2-nopeusmäntämoottorit, tuo mun lause antaa tietysti ymmärtää pelkän mahdollisuuden niihin.
exjko sanoi:
OptiDriven dokusta tuli taas mieleen tämä kohta:
Seisontajarru takapyörissä. Pysäköintijarru on sijoitettu kuormaajan takarenkaisiin, mikä takaa parhaan jarrupidon kaikissa työskentelyolosuhteissa.
Olisiko myös turvallisuus kysymys. Takajarrut toppaa pehmeämmin kun takajarrut. Kuorman kanssa saattaisi nyökätä pahasti täydestä vauhdista etujarruilla.
 
Olisiko myös turvallisuus kysymys. Takajarrut toppaa pehmeämmin kun takajarrut. Kuorman kanssa saattaisi nyökätä pahasti täydestä vauhdista etujarruilla.

Ilmeisesti käsijarru on edelleen on/off tyyppisellä mallilla 'Bröyt'. Semanttinen ero on vielä seisontajarru ja käyttöjarru -käsitteissä. Käyttöjarruna kai voisi pitää hydrauliikkaa joten hidastava pyörä(t) riippuu silloin nurmi/lukitusventtiilien asennosta.

Jos vain seisontajarrusta puhutaan, niin parkkerattaessa painava lasti ilmassa nokka alamäkeä kohti niin kuskin poistuminen koneesta vaikuttaa enemmän jarrutuspitoon takajarrullisessa kuin etujarrullisessa. Mutta ehkä tämä ei käytännössä kuitenkaan tule usein näkyviin.
 

Uusimmat keskustelut