Mitäköhän tänään keksisi | Sivu 52 | AvantClub - Keskustelupalsta
Ja läpi ekalla. Hyvä synttärilahja. Tuli äsken vielä haettua 2 häkkiä polttopuuta. Laitoin peräkkäin(160cm syvä) ja remmillä ympäri. Haarukat ylettyi sen toisen puoleen väliin. Hyvin tuli tuo 2 km kartanosta kotiin. Näkee paremmin ajaa kun ovat peräkkäin eikä päällekkäin...
 
Tässä kun pähkäilin asiakkaiden kanssa että siisititäänkö pihoja huomenna vai ei niin yksi 90 vuotias(joka ei tekstaile)niin soitti ja sanoi että tervetuloa, kyllä tämä sinun tiedottaminen toimii niin hyvin!

Aina kivaa saada palutetta, varsinkin positiivista.

Nyt näyttää siltä että pieni kierros asiakkaiden pyynnöstä syntyy taas huomenna.... Olisiko tammikuun viimeinen kierros... Vai pääseekö vielä sunnuntaina... Ja mieluummin sunnuntaina jos vaikka saisi ilmaisen kierroksen helmikuussa jos ei sada...;)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Kaim
Nämä muistutukset ovat tietysti kaikille Avantisteille tuttuja jokapäiväisiä asioita?

Yön jäljiltä huurteinen kone saattaa aiheuttaa veden pääsyä öljyn joukkoon. Kun sylinterien varret ovat voimakkaasti huurtuneet tai pahimmassa tapauksessa niiden pintaan on kertynyt jääkerros, siirtyy osa tästä vedestä sylinterin sisäpuolelle silloin, kun sylinteriä ensi kerran liikutetaan.
 
Jaahas, kyllä sohva tuntuu hyvältä. Aloitin poikkeuksellisesti 6.30 auraamisen tänään. Oli sellainen 55% kierros. Oli pakko ehtiä klo 13 paloasemalle kun meillä oli korkeapaikan ryöskentely välineiden(valjaat, köydet jne) tarkistus klo 13. Ne kun täytyy kerran vuodessa leimata. Mutta sain aurat, yhden pihan hiekoitin ja kävin vielä lingolla tekemässä asiakkaaalle käytävän talon toiselle puolelle. Samalla heitin lingolla oman pihan kasat metsään. Ei muuten kauhan mennyt niin nuo 3-4m korkeat kasat oli puhallettu pöpelikköön....
 
  • Tykkään
Reaktiot: DilleWille
Huomasin yksi päivä että kattomajakan takakulmat eivät vilku. Laitoin kyselyn Standby:lle ja sain kytkentä kaavion sähköpostissa. No eihän ne voinut vilkkua kun ei ohjaus niille ollut kytkettynä. Sain ohjeet että liitä harmaa ohjaus vihreä-valkoiseen. Kesti hetken löytää se vihreä-valkoinen mutta löysin ja johan alkoi toimimaan. Ei tarvinnut purkaa kun penkki ulos, b-pilareiden muovit ja se kumikaukalo mitä ympyröi penkkiä. Pikkujuttu sanosiin. Ja toimii. Miksi se ei ollut kytkettynä en osaa sanoa. Mutta piuha nipussa on toistakymmentä ohjausta kytkemättä niin en yhtään ihmettele jos joku on jäänyt vahingossa. Itse en ole kiinnittänyt siihen huomiota ennen kun viime perjantain auraus testejä suoritettiin ja itse katsoin ulkopuolelta kun toinen ajoi! "Virhe" korjattu! :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9 ja DilleWille
  • Tykkään
Reaktiot: Timotopi ja mek
Mulla lähtee kone huomenna vuokralle ! Parin autoliikkeen pihat haluavat aurata itse. On mun vanha kaveri joten tutuille vaan vuokraillaan, on kuulemma avantilla ajellu joskus. Laittoi kuvaa pihasta ja satakunta autoo yhteensä 30cm lunta autojen päällä:D Ei kuulemma asiakkaita paljoo kiinosta kattella niitä. Joutuvat puhistaan lumet autoista ja siirteleen edes taas niitä. Saattaa olla toisenkin päivän, mitenhän pärjään vapaan viikonlopun ilman konetta....
 
  • Haha
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9 ja STEFFE
Mulla lähtee kone huomenna vuokralle ! Parin autoliikkeen pihat haluavat aurata itse. On mun vanha kaveri joten tutuille vaan vuokraillaan, on kuulemma avantilla ajellu joskus. Laittoi kuvaa pihasta ja satakunta autoo yhteensä 30cm lunta autojen päällä:D Ei kuulemma asiakkaita paljoo kiinosta kattella niitä. Joutuvat puhistaan lumet autoista ja siirteleen edes taas niitä. Saattaa olla toisenkin päivän, mitenhän pärjään vapaan viikonlopun ilman konetta....
Kyllä sä pärjäät. Otat ihan rennosti vaan...
 
Mulla lähtee kone huomenna vuokralle ! Parin autoliikkeen pihat haluavat aurata itse. On mun vanha kaveri joten tutuille vaan vuokraillaan, on kuulemma avantilla ajellu joskus. Laittoi kuvaa pihasta ja satakunta autoo yhteensä 30cm lunta autojen päällä:D Ei kuulemma asiakkaita paljoo kiinosta kattella niitä. Joutuvat puhistaan lumet autoista ja siirteleen edes taas niitä. Saattaa olla toisenkin päivän, mitenhän pärjään vapaan viikonlopun ilman konetta....
Hommaat vaan lisää koneita! Kyllä yks tai kaks pitää olla koko ajan itsellä käytössä
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
D9B95803-C3EF-4A97-BF13-684ED98AC56C_1_105_c.jpeg
D0882414-2018-4682-A637-71E53279D578_1_105_c.jpeg

Meinas lumi tarttua koneeseen. 4,5h aurausta 10 asteen pakkasessa. Teepaitasillaan parjäs Avantin hytissä. Tuli vaan vesi jään päälle niin tarttu auraankin
 
Viimeksi muokattu:
Nyt olisi kylän pihat hoidettu. Eli se 2/3 jää huomiseksi.... Tammikuun viimeinen kierros huomenna. Tuntuu kyllä hyvältä. Illalla sitten pääsee laskuttamaan.... tuntuu vielä paremmalta...
 
Kaikki rivarit tuli käytyä tänään läpi, ja huomenna isot kohteet. Mä en jaksa laskuttaa kuukausittain, eli keväällä sitten laskut menemään, kun hommat on hoidettu...
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Alkaa olemaan vitsi tuo ketjun nimi
Tullut lumikoneen puikot tutuiksi näinä päivinä- toki mukavaa vaihtelua päivätyölle.
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Suksia testailin. Kyllä karvapohjasukset on tätäpäivää. Ei tarvi liistereitä levitellä.
 
02:00-12:00 Pikku Kramerin(350) puikoissa ja nyt on pakko myöntää, että maistuu tämä talvi jo puulle. Espoossa tuli varmaan 10cm lunta alle puolessa tunnissa ja meinasi itku päästä, kun pihat näytti ihan siltä, että niitä ei olisi aurattu ollenkaan.
Meillä meinaan joutuu päällikötkin aurahommiin ja meinaa tunnit loppua vuorokaudesta, kun ne päällysmiehen hommat jää tekemättä, koska ukko istuu auran ratissa.
Päivän päätteeksi vielä bonuksena ne aurahommat kotona ja naapurissa.
Ainoa lohtu on prosenttitunnit, mutta niistä ilahtuu kyllä verottajakin! :(
 
Minä tein Aku9controlliin muutoksia, muutin niin että nyt pystyy nappuloilla ohjaamaan lumilingon torvenkäääntöä (ja muita "edes taas" ohjattavia juttuja") ja magnettiventiileitä tms. suoraan ilman lisä kikkareita.
Aku9Control sisältää siis 6 painiketta joystikissa, joilla alunperin ohjasin puukouran toimintoja (koura auki/kiinni, kouran kääntö, zoom), nyt samaiset nappulat käyvät myös "edes/taas" toimintaan.
 

Liitteet

  • 20200307_101853.jpg
    20200307_101853.jpg
    2,4 Mt · Katselut: 163
Ja minä aurasin isoa aluetta. 3 piha kotinurkilla uudestaan. Ihan jees päivä. Tammikuu laskutettu, ihan hyvä kuukausi...
 
Huomasin tänään laskuja maksaessani mielenkiintoisen ilmiön. Vaikka laskut tammikuusta ei ollut ihan pienimmästä päästä niin 25% oli jo tänään maksanut laskunsa vaikka niissä ei ole ollut eräpäivää vielä! Ehkä ne haluavat turvata palvelunsa jatkossakin...
 
  • Tykkään
  • Vau
Reaktiot: Leppis ja Timotopi
Heräsin aamulla Vaasassa ja koko illan on aurattu. Täällä oli tullut yöllä 15 cm höttöä. Aamula jatkan auraamista...
Kyllä tämä tästä...
 
Melko viileä aamu oli. Näytti jotain -16 meillä kun lähdin auraamaan. Peruskierros isolla alueella ja tällä kerralla oli aura kauhassa mukana. Pari asiakassta halusi lisä veloituksesta kasojen siirto. Jätin kauha kaverin autokorjaamon pihalle ja heitin aurauskierroksen ja sitten vaihto ja ne 2 pihaa. Sitten vaan aura taas kauhaan ja kotiin. Kotiin tullessa kävin isolla auralla muutamia pihateitä ja kartanon tien auraamassa/leventämässä. On aivan mahtava pito näillä pakkaslukemilla. Voi aurat ylämäkeen isolla auralla ilman ongelmia meidänkin mäki. Huomenna pitäisi taas keretä normitöihinkin!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Kaim
Työpäivä" pilasi" hyvän aurinkoisen päivän! Ei, oli kyllä hyvä työpäivä. Kotiin kun tulin niin siirsin lähivarastoon 6 polttopuu häkkiä. Nyt pärjää taas helmikuun loppuun...
 

Uusimmat keskustelut