Olisiko järkeä avata tänne muut vehkeet -osastolle omat ketjunsa eri merkeistä, kuten Weidemannista jo on.
Norcaria näytti tulleen jo Kempeleenkin hankkijalle ja viimeiset uudet Avantit hallista myyty. 755 XC ja joku isompi, 7xxx-sarjalainen. Kävin lauantaina ostamassa linnuille lisää jyviä ja katselin samalla tuota 755 XC:tä. Mietin sitä aikanaan ennen kuin ostin tuon käytetyn 420:n. Aika hyvän tarjouksen Lantmännen silloin teki uudesta 755 XC:stä, mutta löytyi vähän ajettu 420 vielä edullisemmin. Nyt kahden ja puolen talven kokemuksella osaa jo vähän vertaillakin, toki ajamaan pitäisi päästä. Telepuomia ei 755 XC:ssä ole, pitää ostaa isompi ja kalliimpi jos sellaisen haluaa. 2-aisainen puomi ehkä pysyy paremmin suorana, itselläni ei kyllä olen sen suhteen vielä ongelmaa, 720 h mittarissa. Yksi asia joka noissa takahytillisissä on ehdottomasti parempi, on runkonivelen helpompi rasvattavuus. Nipat ovat kuin pässin otsassa, ei tarvitse paljon kumarrella. Avantin kanssa pitää ryömiä kuin mato koneen alle keskiniveltä rasvaamaan... Onko uusissa Avanteissa vakiona jo keskinivelen nipat vedetty letkulla paremmalle hollille? Jonkun sellaisen olen nähnyt, joko liikkeessä tai Nettikoneessa, mutten enää muista missä.
Giantista ja muista merkeistäkin voinee tehdä omat ketjunsa. Maailman sivuhan koneista on kyllä vängätty. Jo ala-asteella porukka jakaantui kolmeen leiriin, Valmet, Ford ja Massey-Ferguson. Vähissä oli muiden kannattajat Pohjanmaalla. Eli täällä saisi vapaasti kehua ja haukkua muun värisiä ilman että kenenkään tarvitsee vetää hernettä nenään.
Norcaria näytti tulleen jo Kempeleenkin hankkijalle ja viimeiset uudet Avantit hallista myyty. 755 XC ja joku isompi, 7xxx-sarjalainen. Kävin lauantaina ostamassa linnuille lisää jyviä ja katselin samalla tuota 755 XC:tä. Mietin sitä aikanaan ennen kuin ostin tuon käytetyn 420:n. Aika hyvän tarjouksen Lantmännen silloin teki uudesta 755 XC:stä, mutta löytyi vähän ajettu 420 vielä edullisemmin. Nyt kahden ja puolen talven kokemuksella osaa jo vähän vertaillakin, toki ajamaan pitäisi päästä. Telepuomia ei 755 XC:ssä ole, pitää ostaa isompi ja kalliimpi jos sellaisen haluaa. 2-aisainen puomi ehkä pysyy paremmin suorana, itselläni ei kyllä olen sen suhteen vielä ongelmaa, 720 h mittarissa. Yksi asia joka noissa takahytillisissä on ehdottomasti parempi, on runkonivelen helpompi rasvattavuus. Nipat ovat kuin pässin otsassa, ei tarvitse paljon kumarrella. Avantin kanssa pitää ryömiä kuin mato koneen alle keskiniveltä rasvaamaan... Onko uusissa Avanteissa vakiona jo keskinivelen nipat vedetty letkulla paremmalle hollille? Jonkun sellaisen olen nähnyt, joko liikkeessä tai Nettikoneessa, mutten enää muista missä.
Giantista ja muista merkeistäkin voinee tehdä omat ketjunsa. Maailman sivuhan koneista on kyllä vängätty. Jo ala-asteella porukka jakaantui kolmeen leiriin, Valmet, Ford ja Massey-Ferguson. Vähissä oli muiden kannattajat Pohjanmaalla. Eli täällä saisi vapaasti kehua ja haukkua muun värisiä ilman että kenenkään tarvitsee vetää hernettä nenään.