Norcar | AvantClub - Keskustelupalsta

mek

Jäsen
Keskustelun aloittaja
16.11.2020
369
384
63
Kempele
youtube.com
Olisiko järkeä avata tänne muut vehkeet -osastolle omat ketjunsa eri merkeistä, kuten Weidemannista jo on.

Norcaria näytti tulleen jo Kempeleenkin hankkijalle ja viimeiset uudet Avantit hallista myyty. 755 XC ja joku isompi, 7xxx-sarjalainen. Kävin lauantaina ostamassa linnuille lisää jyviä ja katselin samalla tuota 755 XC:tä. Mietin sitä aikanaan ennen kuin ostin tuon käytetyn 420:n. Aika hyvän tarjouksen Lantmännen silloin teki uudesta 755 XC:stä, mutta löytyi vähän ajettu 420 vielä edullisemmin. Nyt kahden ja puolen talven kokemuksella osaa jo vähän vertaillakin, toki ajamaan pitäisi päästä. Telepuomia ei 755 XC:ssä ole, pitää ostaa isompi ja kalliimpi jos sellaisen haluaa. 2-aisainen puomi ehkä pysyy paremmin suorana, itselläni ei kyllä olen sen suhteen vielä ongelmaa, 720 h mittarissa. Yksi asia joka noissa takahytillisissä on ehdottomasti parempi, on runkonivelen helpompi rasvattavuus. Nipat ovat kuin pässin otsassa, ei tarvitse paljon kumarrella. Avantin kanssa pitää ryömiä kuin mato koneen alle keskiniveltä rasvaamaan... Onko uusissa Avanteissa vakiona jo keskinivelen nipat vedetty letkulla paremmalle hollille? Jonkun sellaisen olen nähnyt, joko liikkeessä tai Nettikoneessa, mutten enää muista missä.

Giantista ja muista merkeistäkin voinee tehdä omat ketjunsa. Maailman sivuhan koneista on kyllä vängätty. Jo ala-asteella porukka jakaantui kolmeen leiriin, Valmet, Ford ja Massey-Ferguson. Vähissä oli muiden kannattajat Pohjanmaalla. Eli täällä saisi vapaasti kehua ja haukkua muun värisiä ilman että kenenkään tarvitsee vetää hernettä nenään.
Hernesuodatin.jpg
 
Itse kokeilin aikanaan kun tuota 635:sta olin hankkimassa niin tuon 7240/7245 sarjan edeltäjää, olisko ollut 765. Fiiliksenä jäi joten korkea istumaasento jossa tuntui että kone kaatuu. Mutta puomien kestosta olisi kiva saada oikein tosifaktaa käyttäjiltä. Puolustettakoon että mulla oli jo "vihreät lasit päässä" tuon 530:n takia...
 
Kannatetaan tuota, että avataan Norcarille oma ketju.
Giantista ja muista merkeistä voinee tehdä omat ketjunsa, koska mukava olisi lukea kommentteja myös niistä.
Itse katselin avoimin mielin eri merkkejä ja nyt sitten laitoin tilaukseen Norcarin 755XC. Kevätkamppanjatarjousta kyselin Avant 423:sta, mutta Hankkija pisti vielä houkuttelevamman tarjouksen.
 
Facessa on monennäköisiä ryhmiä muille merkeille. Eiköhän tämä ole kuitenkin Avant Planet? Miksi muiden koneiden käyttäjät hengailisivat täällä?

Paitsi tietty Valtteri, joka on ottanut elämäntehtäväkseen haukkua Avantteja...
 
Facessa on monennäköisiä ryhmiä muille merkeille. Eiköhän tämä ole kuitenkin Avant Planet? Miksi muiden koneiden käyttäjät hengailisivat täällä?

Paitsi tietty Valtteri, joka on ottanut elämäntehtäväkseen haukkua Avantteja...
Niinkuin tuolla yllä, ei tarvitse ottaa hernettä nenään. Hieman tällainen vastaanotto kävikin mielessä, ei se mitään, Avantin työlaitteilla kumminkin mennään.
 
Oon kyllä sitä mieltä että asiallinen keskustelu muistakin merkeistä edistää pienkuormaajien suosiota. Myöskin asiallinen vertailu saattaa jopa tuoda kehitystä koneisiin. Epäilen että Avant segmentin kärkituotteena pärjää ja jopa vahvistuu kun on kirittäjiä.
 

Uusimmat keskustelut