Talvi tulee oletko valmis? | Sivu 28 | AvantClub - Keskustelupalsta
Joko olisi aika tankata TheKone ja ottaa puskulevy tahi kauha eteen?
Lupaavat iltapäivästä alkaen - taas kerran - hiukkasen tuota valkoista lisää, semmoiset 10++ senttimetriä.
Pohja on jo tampattu ja kiilloitettu valmiiksi...
01_20221207064140001.jpg
 
Aura on talveen valmis jos tässä jossain kohtaa terät vaihtaa ehkä. Mutta linko on vasta sisällä pitää tuumata seuraavaa liikettä. Tukilaakeri oli ehjä niin taidan pitää kuitenkin tuon hammasratas moottorin ja keskittyä tekemään uuden ja tasapainoisen heitto siiven.
 

Liitteet

  • 20221207_171205.jpg
    20221207_171205.jpg
    1,5 Mt · Katselut: 71
Minäpä kokeilin zoom-auraa äsken firman pihassa ja todella hyvältä vaikutti!
Yllättävän hyvin piti lumia välissä vaikka työntömatkat aikas pitkät. Toki lunta ei vielä paljoa ole tullut. Ovien edestä peruuttaen hyvin jyystää lunta pois, aivan eri kuin kauhan kärjellä repiminen. Tämä myös höylää aika kovasti pinnasta tavaraa joka taas tarvii voimaa, ei olis pahitteeksi vaikka olis napsun isompi moottori tässä 650 koneessa....Huomenna jos tuota lunta tulee niin saattaa puhti loppua??
No kohta ulos kokeileen linkoa tekeekö mitään sillä?
Ai niin renkaissa oli pitoa ihan hyvin.
 
No eipä tuosta linkoilusta mitään tullu! Liian vähän lunta ja jalakset pyyhkivät sepeliä pitkin. Pieni epäilys kyllä tuli linkoa kohtaan...:rolleyes:
 
Aura on talveen valmis jos tässä jossain kohtaa terät vaihtaa ehkä. Mutta linko on vasta sisällä pitää tuumata seuraavaa liikettä. Tukilaakeri oli ehjä niin taidan pitää kuitenkin tuon hammasratas moottorin ja keskittyä tekemään uuden ja tasapainoisen heitto siiven.
Moi
Tee siitä siivestä tämmöinen, eli riittävästi siipeä niin rupee toimiin. Tein silloin useita muutoksia ennen kuin olin tyytyväinen. Toki ei hajuakaan kuinka paljon heittoa oli. Mutta tämän päiväisen kokeilun mukaan saatto olla parempi kuin tämä uusi linko ??
 

Liitteet

  • 2019120623150401.jpg
    2019120623150401.jpg
    90,5 KB · Katselut: 82
  • 2019121123095903.jpg
    2019121123095903.jpg
    112 KB · Katselut: 82
  • 2019121123100000.jpg
    2019121123100000.jpg
    87,2 KB · Katselut: 80
No niin lunta on täällä Vaajakoskellakin ihan riittävästi 650 koneelle. Mulla on niin pitkät lumen työntömatkat että kävi tämänkin auran pikku siivet pieneksi! Hitto ei tänne ketään muitakaan tullu auraamaan. Kyllä toi jaksaa tuota työntää mutta aika limiitillä mennään. Jäi sitten aamulla auraamatta Keljon-konehuolto ja autoliike kokonaan. Mulle tuli Yamahan mies ennakoille....
 
No niin lunta on täällä Vaajakoskellakin ihan riittävästi 650 koneelle. Mulla on niin pitkät lumen työntömatkat että kävi tämänkin auran pikku siivet pieneksi! Hitto ei tänne ketään muitakaan tullu auraamaan. Kyllä toi jaksaa tuota työntää mutta aika limiitillä mennään. Jäi sitten aamulla auraamatta Keljon-konehuolto ja autoliike kokonaan. Mulle tuli Yamahan mies ennakoille....
Teijän liikkeen piha on nii iso. Pitäis olla yks iso kone johon joku 4-5 m keräävä aura ja Avantilla ahtaat paikat,"ruokkisit isoo konetta".
 
  • Tykkään
Reaktiot: Timotopi
Teijän liikkeen piha on nii iso. Pitäis olla yks iso kone johon joku 4-5 m keräävä aura ja Avantilla ahtaat paikat,"ruokkisit isoo konetta".
Kyl jos olis tommonen vaikka 760 kone niin pärjäis hienosti!! Jus tulin kotiin auraamaan omaa pihaa. Kyselin tänään et miten sovittu nää auraukset niin ei mitenkään kuulemma? Sitten koitti soittaa auraajalle jolla on se iso kone niin ei muuten ottanu ku ihan täynnä kalenteri. Pitäiskö tehdä diili ? Sit ainakin kuuspäiväsen viikon päälle tietäis missä asuu....
 
Kyl jos olis tommonen vaikka 760 kone niin pärjäis hienosti!! Jus tulin kotiin auraamaan omaa pihaa. Kyselin tänään et miten sovittu nää auraukset niin ei mitenkään kuulemma? Sitten koitti soittaa auraajalle jolla on se iso kone niin ei muuten ottanu ku ihan täynnä kalenteri. Pitäiskö tehdä diili ? Sit ainakin kuuspäiväsen viikon päälle tietäis missä asuu....
No oisit ostanu. Oon niin kiitollinen kun Jorma silloin minulle tuon 760 myi. Sano suoraan että jätä 600 sarja välistä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: 640 ja Timotopi
Melkeimpä menis kasaamalla kasoja väljiin paikkoihin ja ajamalla isommalla koneella kauemmaksi!
 
Melkeimpä menis kasaamalla kasoja väljiin paikkoihin ja ajamalla isommalla koneella kauemmaksi!
Näin sitä on tehtykkin. Ajeltu etupihalla eri kasoihin ja isompi kone on tullut kantamaan kun on kerinnyt.
Nyt vaan on vieläkin asiakas veneitä parkissa niin estää tehokkaasti aurailun reunoille. Tuo etupiha on niin iso kenttä että viimetalvenakin kun lupasin aurata tuolla manitoulla yksi sunnuntai, niin itku meinas tulla kun 20-25cm patja lunta kauttaaltaan ei meinannu mennä läpi millään.
Meillähän ei tietenkään ole nastoja tai ketjuja renkaissa, meinaa pidon kanssa olla ongelmia.
PS. Nuo uudet avantin renkaat isoilla nastoilla on hyvät!!!!;)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Varmasti ovat tyhjää paremmat. Seuraat, etteivä ruuvaannu syvemmälle. Eikö sulle noihin mahdu ketjut`?
 
Pitää kokeilla oisko apuja pitoon noista nastoista.
Ainakin itse yllätyin nastojen pidosta ja luulin kyllä että laittavat henkilöauton nastat mutta selvästi isommat ja pitää hyvin. En tiedä jaksanko laittaa ketjuja vararenkaiden päälle kun vielä tuntuu hyvältä. Jotenkin lokasuojan väli näyttää pienemmältä kuin 640 koneessa oli joten voi olla ettei mahdu millään eturenkaisiin, taakse ei mitään mahdollisuutta.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jyrki pokela

Uusimmat keskustelut