Toiminto puomin kellunta | AvantClub - Keskustelupalsta

750

Jäsen
Keskustelun aloittaja
6.8.2015
26
0
1
Jos on kelluntavipu päälle ja paina joystick eteenpäin,pitääskö eturenkaat silloin nousta ilmaan, kun aura on kiinni?
Mulla on 750 ja näin se tekee. Vai onko vika ratin ja tuolin välissä?
 
Mä aurasin just ja kun ajaa ja työntää joysticki eteenpäin silloin renkaat nouse ainakin sen verran että kone lähtee sivuttain
 
Onko koneessa varmasti kellunta? Omassa koneessa (630, vm. 2010) kytkin ja valo
oli asennettuna vaikka kelluntaa ei ollut. Ostin toiminnon jälkikäteen.

Mitkä renkaat sulla on? Kokemukseni mukaan ainakin traktorirenkaat
luistavat erittäin helposti sivulle, kun työlaite pyrkii liikkumaan pinnan mukaan.

Minulla on yksi työkohde, jossa peruutan mutkaa alamäkeen ja vedän kauhan kärjellä lunta.
Avant menee yleensä minne se haluaa, vaikka kellunta on päällä ja lumiketjut kaikissa pyörissä.

Mielestäni kellunnan toiminnan voi testata parhaiten painamalla kauhan alas ja
menemällä viereen katsomaan, ovatko eturenkaat ilmassa.


Oke
 
Juuri näin, paikallaan kun työntää kahvan eteen niin ei saisi keula nousta. Kellunnalla eteenpäin työntäessä keula pyrkii varsinkin raskaammilla työlaitteilla nousemaan ilmaan, tuon vuoksihan auran rungossa tapaa olla se 50-100mm väljyys.

Jokainen joka on joskus yrittänyt tasausritilällä työntää puomi kelluen, tietää mistä puhutaan ;)
 
Kiitos. Kokeilen jos renkaat nousee huomenna.
Ilmoitan tällä sitten
 
Kyllä se on niinkuin Oke sanoo. Eturenkaat ei nouse kun kellunta on kytketty mutta mulla on traktorirenkaat ilman ketjuja ja painava aura (2500mm)
siksi se vetää sivulle ja tuntuu että eturenkaat on ilmassa. Tämä on mun ensimmäinen Avantitalvi ja kaikki on uutta.
Hyvä että tämmönen forum on olemassa!
 

Uusimmat keskustelut