Työvälinekiinikkeitä | AvantClub - Keskustelupalsta

Polkija

Jäsen
Keskustelun aloittaja
22.4.2009
31
0
6
Olen mielessäni rakentanut Avantille trukkipiikkejä jo aika pitkälle, aineistoakin on etsiskelty jo nurkista sen verran että kohta vain vähän rälläköi ja hitsailee palat yhteen. Mutta aattelin että kiinnityskorvakkeet ovat kuitenkin vähän liian vaikeat rakentaa itse tällä ammattitaidolla, kun valmiita palojakaan ei oikein ole mistä tehdä. Saisiko Avantilta ostettua pelkkiä kiinnityskorvakkeita, tai joltain muulta yhtiöltä? Tietenkin se selviäis kun soittas Avantille, mutta kysytään nyt täältä ensin.

Tai miten muut tee-se-itse-miehet ovat korvakkeet hankkineet?

Elikkä tällaiset työvälinekiinnikkeet
 
Juu saa tilattua suoraan verstaalta sekä yksittäiset korvakkeet että kokonaisen hitsattavan kiinnikelevyn, jossa korvakkeet päädyissä hitsattuna valmiina. Palikoilla on mielestäni varsin kohtuullinen hinta ja mittaamisen vaiva jää pois.

Korvakkeet maksavat muutaman kympin ja levy satasen huitteissa.


-m
 
Olen tehnyt itse ne korvakkeet mitä olen tarvinnut.
latikkaan olen vääntänyt koukut modifoidulla kiinalaisella putkentaivuttimella.

Piikeistä kannattaa tehdä sivuttain säädettävät. Avanttikäytössä piikeinä kestänevät 50x100x5mm rhs putket, hieman vahvempi tulee kun hitsaa rinnakkain kaksi 50x50x5mm rhs putkea.
Etusermi on myös hyvä varuste, vallankin kiikkerää lavaa kuskatessa, ja estää myös sen ettei kuormasta vieri mitään tavaraa syliin.
 

Liitteet

  • Trukkipiikit 001.jpg
    Trukkipiikit 001.jpg
    84,7 KB · Katselut: 3 098
Täytyy tässä vielä pohtia kumpaan päätyy, ite tekemään vai tilaako tehtaalta... Sivusiirto tulee tottakai. Sermi ois kyllä näppärä, ei ole tullut mielenkään rakentaa tuommoista. Kiitos vinkistä!. Mutta sitten taas olen miettinyt että jos rakentaisi yläleuan siihen, saisi puita siirreltyä yms, niin voisi tuo sermi olla tiellä. Mutta voisihan siitä tehdä irroitettavan. Tai sitten tekisi yläleuasta sen verran suuriliikkeisen, että pystyasennossa ollessaan olisi 90 asteen kulmassa, jolloin tukisi osaltaan korkeaa kuormaa ja toimisi tavallaan "serminä". Ja ala-asennossaan leuan piikki voisi mennä trukkipiikkien alapuolelle, jolloin yläleuka voisi toimia eräänlaisena kivikoukkuna. Sylinteriksi menisi tavallinen traktorin hydraulinen työntövarsi.
Hmm...
 
Löytyykö työvälinekiinnikkeistä minkäänlaista teknistä kuvaa mistä sais poimittua mitat ym.
 
tais olla rontti 40e irtokiinnikkeet, ite meinasin hakee tehtaalta. Käytettynä kun ostin tehtaalta, tinkasin myös yhden 20mm jumppalevyn mukaan, saa nähdä minkä koneen aihio siinä piilee, visioita pyörii monen laisia :cool:
 

Uusimmat keskustelut