Varapyörä 220 | AvantClub - Keskustelupalsta

Touko

Jäsen
Keskustelun aloittaja
2.7.2012
25
0
1
Kas vain, etukumi tyhjeni. Onneksi olin juuri ehtinyt pihaan ja sain jotenkin koneen keinoteltua sisään. Lauantaina on onneksi 20 km päässä oleva rengasliike avoinna.
En löytänyt vuotokohtaa, mutta oma vmax kompura ei annan niin paljoa ilmaa, että tubelessin saisi tarttumaan vanteeseen.

No itse kysymys: Onko tuo 220:asen tr -renkaan vanne joku yleismalli? Löytyykö ostopaikkaa jostakin. Onko kokemusta? Luulis varapyörän saavan ainakin Ylöjäeveltä. On varmaan siellä suolainen hinta.

Varapyörä olis kyllä tarpeellinen, jos sattuu rengasrikko vähänkin kauempana kotoa.
 
Ylöjärvi on useimmiten halvin ostopaikka pyörälle. Älä osta ainakaan kiinalaista rengasta, eivät kestä kulutusta. Puolta halvempi kiinalainen kului neljä kertaa nopeammin kuin trelleborg. Kysy tatujussilta käytettyjä, välttävät hyvin varapyöränä ja hinta on usein sopiva. Käytetyllä laaturenkalla pääsee pidemmälle kuin uudella kiinalaisella.
 
Jos se rengas ei vuoda paljoa niin kiristä kuormaliina sen ympärille niin saat pienemmälläkin paineella sinne ilmat sisään. Jos rengas pääsee ajan myötä liian tyhjäksi se voi lähteä vanteelta ihan ilman mitään varsinaista vuotoakaan.
 
Jep. Mulla on lähteny pari kertaa rengas vanteelta kun pidin 1.5 bar paineita. Kun nostin kahteen niin ovat kestäneet paremmin kyydissä.
 
Nantti sanoi:
Jos se rengas ei vuoda paljoa niin kiristä kuormaliina sen ympärille niin saat pienemmälläkin paineella sinne ilmat sisään. Jos rengas pääsee ajan myötä liian tyhjäksi se voi lähteä vanteelta ihan ilman mitään varsinaista vuotoakaan.

Kiitos hyvästä neuvosta. Kokeilen heti.
 
Mä olen huomannut sellaista ongelmaa että sina jos rengas menee tyhjäksi niin ilmat katoa lähes poikkeuksetta aina renkaan alapuolelta. Muilla puolilla rengasa on yleensä enemmän tai vähemmän ilmaa. :lol:

Joku voisi aivonystyröitään hieroa vähän jotta saatasiin ratkaistua tätä havaitsemani ongelmaa. :mrgreen:
 
Eikö näissäkin vanteissa ole ne huulet jotka renkaan reunan pitää paikallaan? Pullahtaahan sekin tietty Avantin painolla pois paikaltaan mutta pitäisi kai mennä myös takasin. Auton renkaissahan helposti on ongelmaa kun halutaan joku hieno venytyskumi leveälle vanteelle.
Rengasliike jos asiansa osaa niin hoitaa kyllä tommoset, kuormaliina kotitekijälle on aika turvallinen. Butaanilla joo, mutta turvallisuus on vähän enempi niin ja näin :mrgreen:

Uretaanitäytöllähän se on sitten siinä, eikös Ylöjärveltä saa semmosiakin rengaspaketteja?
 
Kiitos vilelä kerran Nantti! :p
Kuormaliinatempulla onnistuin mainiosti.
Ei löytynyt reikää, joten alhainen paine lienee syynä. Ainakin puoli päivää on ilma pysynyt myös alapuolella.
 

Uusimmat keskustelut