Ympäri pyörivä kallistusadapteri | AvantClub - Keskustelupalsta

STEFFE

Lumimies
Keskustelun aloittaja
12.1.2012
5 401
862
138
Bobäck
Mikäköhän mahtaa olla sen kierrukavaihteen voima?:rolleyes: Itse kierrukkavaihteen ulkokehä on aika iso ja pyörii hitaasti joten voimaa siinä voi olla kohtalaisesti. Kuormitusta muvaan mukaan kestää 1000Kg esim trukkihaarukoita käyttäessä. Sillähän voisi meinaan tehdä vaikka mitä!:cool:
 
Ekös tuo pora-adapteri, mikä oli myynnissä, ollut suunniteltu juuri porien pyrritykseen laitteella?
Tuossa jotain!
 
Pienin jaksaa pyörittää max 33.9 kNm. Avantin maapora isoin 3,9 kNm. Hitaammin tillti varmasti pyörii!
 
Ekös tuo pora-adapteri, mikä oli myynnissä, ollut suunniteltu juuri porien pyrritykseen laitteella?
Tuossa jotain!
Sitä mä tässä ajan takaa. Että onnistuisiko sillä pyörrittää maapaaluja ja teriä ehkä 200mm? Ja betonimylly!
 
Tuo oli äkkiä tuolta qtec sivulta repästy. Ei ole tarkkoja arvoja avantin pyrittäjästä.
8t Komatsulla olen joitain paaluja kääntänyt tiltillä. Meni, muuta hidashan se oli.
Kellota huomenna kuinka kauan yksi kierros kestää!
 
Täytyy tutkia sitä vähän huomenna ja katsoa mitä sen päällä lukee! Ehkä sekin avaisi jotain ;)
 
Tulee vaan aika raakat voimat sille paalulle ku siinä ei oo mitään niveltä välissä, jos pyörittää silllä kallistus adapterilla. Mulla ainakin monesti ois ollut tarvetta että ois niivel X ja Y-suuntaan(nyt ei oo ku Y-suuntaan nivel). Koska aina ei saa kone olla suorassa paaluun nähden, mut tasaisella alustalla ei varmasti ole ongelmaa. Voima varmasti riittää. Eli jos kone on 10 astetta kallellaan maata vasten niin sun paalukin menee 10 astetta vinoon maata vasten ellet pääse pyörittään eri suunnasta. Monesti ei vaan pääse eri suunnasta pyörittään.
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Joo siitä tuo adapteri on susi paalunpyöritykseen. Siinä pitäisi olla yksi ristikkonivel, vaikka semmoinen traktorin nivelakselista. Silleen oli toteutettu kaivurissa millä vääntelin, vaikka kaivuria pystyy helpommin säätää paremppaan asentoon. Avantin maaporassakin pitää ola heiluntamahdollisuus kahteen suuntaan, jollei ole kallistusadapteria välissä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: DilleWille
Mullakaan ei kallistele ku 1 suuntaan niin miettinyt et tekis kallistuksen myös toiseen suuntaa. Tahtoo vaan mennä vempulaksi se lähtö paalulla ku pyöritin heiluu ku "Hullun m****u mielettömän p*****ssä":rolleyes:
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Näytti olevan 160 kokoinen moottori siinä ympäri pyörivässä. Kierros 40-50 ltr vauhdilla kesti alle 10 sekuntia.
 
Kallistusadapteri 12,5 asteinen on ihan ehdoton paaluja kierrellessä
Tarvii sit vaan olla paljon hydrauliikkaa etupäässä, että saa molemmat toimimaan.

Omat paalunpyörityskokemukset on semmosia, että ensin pyörittäjä kellumaan poikittaisakselillaan. Sitten paalua sisään. Hytistä näkee, jos pitää sivusuunnassa kääntää paalua => se hoituu rattia kääntämällä. Pitkittäiskallistuma hoituu Avanttia liikuttamalla eteen tai taakse.

Kallistusadapteri on aivan turha tässä touhussa. Mullakin semmonen on, mutta en ole sitä käyttänyt paalunpyörityksessä.
 
Pitkät paalut tulee pyöritettyä tuplapumpuilla mut muuten kerkee 1 pumpulla.
Oottako huomannut jos ei painata paalua vaan antaa olla kellunnalla niin paalu katkee helpommin. Mut jos painattaa alaspäin niin ei nii herkästi tee sitä ellei tietenkään jää johonki kiveen kiinni
 
Tarvii sit vaan olla paljon hydrauliikkaa etupäässä, että saa molemmat toimimaan.

Omat paalunpyörityskokemukset on semmosia, että ensin pyörittäjä kellumaan poikittaisakselillaan. Sitten paalua sisään. Hytistä näkee, jos pitää sivusuunnassa kääntää paalua => se hoituu rattia kääntämällä. Pitkittäiskallistuma hoituu Avanttia liikuttamalla eteen tai taakse.

Kallistusadapteri on aivan turha tässä touhussa. Mullakin semmonen on, mutta en ole sitä käyttänyt paalunpyörityksessä.
Kyllä tuo kallistusadapteri on varmasti hyvä tuossa meinaan ens kerralla ehdottomasti kokeilla.
Helpottaa varmasti tilannetta jossa kone on viistolla pinnalla ja paalu pitää saada suoraan. Ite oon pyörittänyt 180cm paalujakin paljon jossa lähtö kulma rupee merkkaan todella paljon
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Kyllä tuo kallistusadapteri on varmasti hyvä tuossa meinaan ens kerralla ehdottomasti kokeilla.
Helpottaa varmasti tilannetta jossa kone on viistolla pinnalla ja paalu pitää saada suoraan. Ite oon pyörittänyt 180cm paalujakin paljon jossa lähtö kulma rupee merkkaan todella paljon
Lajaatenan kanssa ollaan samoilla linjoilla, kallistusadapteri on melkolailla kokoajan kiinni koneessa.
Siinähän se sitten on valmiina paalun pyöritykseenkin. Paljon on paikkoja missä täytyy kallistella, jotta saa paalun suoraan.
Silti olisi hyvä saada porayksikkö vielä sivusuunnassa vapaaseen liikkeeseen. Ristiniveltä on saatavilla HD poraan tehtaalta. A421877 127€ alv0
 
Kellunnalla on kaikki pyöritetty, eikä yhtään ole katkennut. Ehkäpä se haasteellinen maaperä odottaa vielä!
Lajaatenan kanssa ollaan samoilla linjoilla, kallistusadapteri on melkolailla kokoajan kiinni koneessa.
Siinähän se sitten on valmiina paalun pyöritykseenkin. Paljon on paikkoja missä täytyy kallistella, jotta saa paalun suoraan.
Silti olisi hyvä saada porayksikkö vielä sivusuunnassa vapaaseen liikkeeseen. Ristiniveltä on saatavilla HD poraan tehtaalta. A421877 127€ alv0
Pitäis päästä kokeileen tuota ristiniveltä. Eihän tuo ole paha itsekkään tehä tuohon omaan
 
Ois itelläkin enempi paikallaan ku toimis hyd.pikakiinnitys siinäkin:confused:
Tuota voisi ehdottaa kehitysideaksi. Vaihtoehtoinen työlaitekiinnike, sis kallistus +/-12 astetta ja hydraulinen kiinnitys. Eihän se voi olla mahdoton tehtävä! Minäpä teen aloitekirjeen asiasta! Voisko aloittaa näin: Hyvä XXXX, oletko tullut ajatelleeksi että....
 
  • Tykkään
Reaktiot: DilleWille
Eihän tuo ole paha itsekkään tehä tuohon omaan
Juu helposti tuon tekee.
Viimeksi poiketessa ostin tehtaalta poistonurkasta poran kiinnikkeen. Huom paino!
Saatan tehdä siitä takanostolaitteeseen törmäyksen kestävän työkalulaatikon :cool:
Noista porakiinnikkeitä tarkoitus soveltaa poran kiinnikkeiksi. Mulla on vanha giggan pora, jossa kiinnike hieman kärsinyt.
 

Uusimmat keskustelut