Kuljetuskalusto on muuttumassa, ja yksi ajoneuvo taloudessa tulee olemaan nelivetoinen, kohtuullisen maastokelpoinen ajoneuvo.
Aikaisempaa kokemusta minulla on Nissan King-Capista, auto oli mallia -86 ja sillä ajelin huolettomia ajokilometrejä talon rakennusaikana. Jossain vaiheessa ohjausvaihteen stefat pettivät ja vaihteistoon piti vaihtaa yksi laakeri ilmeisesti ensimmäisen omistajan kevennetyn huolto-ohjelman vuoksi, mutta SD25 oli pomminvarma moottori.
Seuraavaksi hankin ikonisen Hiluxin, malli 2006 ja pakasta vedetty. SR-versio lähti mukaan tasan 30 tonnin setelillä, talvirenkaat eri hintaan. Ajoin noin 250000 ja sain vuonna 2011 siitä siistinä yksilönä 17000,- Ei mitään vikaa koko aikana, mutta huollot paljon ajavalle sikakalliita -silloin en tehnyt niitä itse. Tänään noista samanlaisita Hiluxeista pyydetään edelleenkin samoja summia. Vähän halvemmat / hyvät yksilöt eivät juuri myyjillä vanhene ja ketjut tuovat käytettyjä ulkoa.
Nyt haen varmaa yksilöä, varusteena ilmastointi ehdoton, mieluusti vetokoukku valmiina ja automaatti plussaa. Toisaalta pitäisi olla siisti ja lähes edustuskelpoinen 2. auto, mutta sillä myös saatetaan piipahtaa umpimetsään saalista noutamaan. Pari valmista lommoa, niin ei tarvi varoa..
Oma arvioni:
-Hilux: ylihinnoiteltu, ruostuu, mutta toimii.
-Nissan: Jakoketjuongelmia, joihin saa korjaussarjan. Ruostuu herkästi. Minkä ikäinen olisi teknisesti toimiva vaihtoehto, ilman tyyppivikoja?
-Ford: 3,2 monessa maininta "moottori vaihdettu"? Onko pikkukoneinen ok? Kestääkö automaatti?
-Isuzu: Ei mitään hajua? Jokin aika sitten myytiin 1,9 koneella ja 30 hintaluokassa, nyt käytettynä kai uutta isompia pyyntejä?
-VW: Mielikuva ylihintaisesta tekeleestä, ilmeisesti oma kannattajakunta näilläkin.
Onko varoituksen sanoja ehdottomasti vältettävistä härpäkkeistä?
Aikaisempaa kokemusta minulla on Nissan King-Capista, auto oli mallia -86 ja sillä ajelin huolettomia ajokilometrejä talon rakennusaikana. Jossain vaiheessa ohjausvaihteen stefat pettivät ja vaihteistoon piti vaihtaa yksi laakeri ilmeisesti ensimmäisen omistajan kevennetyn huolto-ohjelman vuoksi, mutta SD25 oli pomminvarma moottori.
Seuraavaksi hankin ikonisen Hiluxin, malli 2006 ja pakasta vedetty. SR-versio lähti mukaan tasan 30 tonnin setelillä, talvirenkaat eri hintaan. Ajoin noin 250000 ja sain vuonna 2011 siitä siistinä yksilönä 17000,- Ei mitään vikaa koko aikana, mutta huollot paljon ajavalle sikakalliita -silloin en tehnyt niitä itse. Tänään noista samanlaisita Hiluxeista pyydetään edelleenkin samoja summia. Vähän halvemmat / hyvät yksilöt eivät juuri myyjillä vanhene ja ketjut tuovat käytettyjä ulkoa.
Nyt haen varmaa yksilöä, varusteena ilmastointi ehdoton, mieluusti vetokoukku valmiina ja automaatti plussaa. Toisaalta pitäisi olla siisti ja lähes edustuskelpoinen 2. auto, mutta sillä myös saatetaan piipahtaa umpimetsään saalista noutamaan. Pari valmista lommoa, niin ei tarvi varoa..
Oma arvioni:
-Hilux: ylihinnoiteltu, ruostuu, mutta toimii.
-Nissan: Jakoketjuongelmia, joihin saa korjaussarjan. Ruostuu herkästi. Minkä ikäinen olisi teknisesti toimiva vaihtoehto, ilman tyyppivikoja?
-Ford: 3,2 monessa maininta "moottori vaihdettu"? Onko pikkukoneinen ok? Kestääkö automaatti?
-Isuzu: Ei mitään hajua? Jokin aika sitten myytiin 1,9 koneella ja 30 hintaluokassa, nyt käytettynä kai uutta isompia pyyntejä?
-VW: Mielikuva ylihintaisesta tekeleestä, ilmeisesti oma kannattajakunta näilläkin.
Onko varoituksen sanoja ehdottomasti vältettävistä härpäkkeistä?