Juhan koneet | Sivu 30 | AvantClub - Keskustelupalsta
Melkein tarttis kuorma-auto vaihtaa vastaavaan, mut nosturilla. Hallintalaitteiden opiskeluun ei tarttis tuhrailla aikaa :)
ec5f20b9332a0850-large.jpg
Onhan tuossa jo syy vaihtaa!
 
mitkä on fiilikset uudesta isosta kaivurista?
Tekisi mieli päivittää cat(2,7) viisitonniseksi.
En oo vielä paljoa ehtinyt sillä touhuamaan, mutta hassulta se Hessu tuntuu!

Siinä kun on sama hytti, samat Engconin tikut ja muut hallintalaitteet kuin vanhassa 26:ssakin, eli selkärangassa on, kuinka kauas sillä ulottuu. Eli näen sen maasta ihan katsomalla, mihin asti kauhan voi heittää. Ja nyt se meneekin reilun metrin siitä yli... Melkein isoa miestä kikatuttaa moinen :) Puoli metriä lisää leveyttä meinaa unohtua, mutta eiköhän tuohon totu. Eikä pienempään ole enää paluuta. Eli tolla mun 2-tonnisella Catilla ei kyllä tee mieli tehdä enää senkään vertaa mitään...
 
Tuota mä vähän pelkäsin.
Vaarallista lukea kehuja.
Kyllä sä sen itsekin tiesit :cool: Suosittelen. Ja miksen suosittelis... Katot sitten vaan, että jos Cat tulee vakiojoikkareilla, että niissä on rullat oikeinpäin, tai sitten otat Engconin/Rototiltin omat (hyvät) tikut!
 
Oho, onko Turun suunnalla lumitilanne tuo ja eipä näytä tiekään kovin jäiseltä. Täällä Pirkanmaalla raapitaan polanteita ...
 
Naputtelempa tässä pienen kertomuksen. Lähinnä Valtterille, mut saa sen muutkin lukea…


Mulla oli vuonna 2016 Husqvarnan iso ajoleikkuri, jonka annoin Vainikalle vaihdossa käytettyyn 420:een käsirahaksi. Vuokrasin sitä sen verran, että sain vaihdettua sen 528:iin. Sitä sitten vuokrailin tosi paljon, ja hommasinkin sitten Ford Rangerin ja Hulco Terraxin. Rahoituksella Ford.

Sitten kun kuljetuskalusto oli kunnossa, hommasin ekan kaivurin, 2-tonnisen Hitachin. Ja toisen Avantin ja kolmannenkin. Ja sitten kaivureita tuli ja meni, ja nyt on 5.5 -tonninen ja 2 -tonninen Cat. Avantteja on 3 kpl. 860, 530 ja 423. Sekä kuorma-auto Volvo FM13.

Olen tehnyt urani IT-alalla. Mulla on akateeminen loppututkinto johtamisesta (KTM, eli ekonomi), ja olen neuvonut Suomen suurimpia yrityksiä ja useita globaalejakin yrityksiä Business Advisory -tyylisesti, miten liiketoimintaa kannattaa analysoida ja kehittää.

Olen tietoisesti rakentanut oman yritykseni brändiä Avantin brändiin nojaten, eli se on tunnettu merkki Suomessa = avainlipputuote. Turun seudulla olen vuosikaudet markkinoinut koneitani leppoisilla nimillä, ja esim. Arskan tuntee helposti yli 100 000 ihmistä tällä seudulla. Pelkästään nimeltä. Avantin muotokieli, väritys ja olemus herättää ihmisissä positiivisia tunteita, joita hyödynnän omassa liiketoiminnassani.

Viime vuoden liikevaihto oli about 140 keur, ja tänä vuonna odotan 200 menevän rikki. Keikkaa tulee hyvän yrityskuvan takia enemmän kuin ehdin tehdä, ja tänä keväänä olen ensimmäistä kertaa palkannut laskuttavan kuskin ajamaan yhtä konettani.

Brändi, tunnettuus, hyvä markkinointi ja asiakkaiden suhtautuminen kotimaisiin koneisiin on se, juttu, jolla tehdään rahaa. Joku Jussi myyjänä näkee katastrofina, kun joku tulee valittamaan, että ilmastoinnin lämpötilan säätönuppi irtosi. Minulle tuollaiset asiat eivät merkitse mitään, ei kerrassaan mitään.

Vielä vähemmän otan liiketoiminnassani huomioon jonkun räkänokan ”neuvot”, miten mun konekantani pitäisi vaihtaa johonkin, kenenkään tuntemattomaan, ulkomaiseen merkkiin.

Jos nyt olisin Valtteri, tekisin nuorempana nuo ratkaisut, mitä tein nyt. Siinähän ehtisi rakentaa kunnon imperiumin. Mutta, kuten tiedetään, huutelijat ja tekijät on erikseen…
 
Naputtelempa tässä pienen kertomuksen. Lähinnä Valtterille, mut saa sen muutkin lukea…


Mulla oli vuonna 2016 Husqvarnan iso ajoleikkuri, jonka annoin Vainikalle vaihdossa käytettyyn 420:een käsirahaksi. Vuokrasin sitä sen verran, että sain vaihdettua sen 528:iin. Sitä sitten vuokrailin tosi paljon, ja hommasinkin sitten Ford Rangerin ja Hulco Terraxin. Rahoituksella Ford.

Sitten kun kuljetuskalusto oli kunnossa, hommasin ekan kaivurin, 2-tonnisen Hitachin. Ja toisen Avantin ja kolmannenkin. Ja sitten kaivureita tuli ja meni, ja nyt on 5.5 -tonninen ja 2 -tonninen Cat. Avantteja on 3 kpl. 860, 530 ja 423. Sekä kuorma-auto Volvo FM13.

Olen tehnyt urani IT-alalla. Mulla on akateeminen loppututkinto johtamisesta (KTM, eli ekonomi), ja olen neuvonut Suomen suurimpia yrityksiä ja useita globaalejakin yrityksiä Business Advisory -tyylisesti, miten liiketoimintaa kannattaa analysoida ja kehittää.

Olen tietoisesti rakentanut oman yritykseni brändiä Avantin brändiin nojaten, eli se on tunnettu merkki Suomessa = avainlipputuote. Turun seudulla olen vuosikaudet markkinoinut koneitani leppoisilla nimillä, ja esim. Arskan tuntee helposti yli 100 000 ihmistä tällä seudulla. Pelkästään nimeltä. Avantin muotokieli, väritys ja olemus herättää ihmisissä positiivisia tunteita, joita hyödynnän omassa liiketoiminnassani.

Viime vuoden liikevaihto oli about 140 keur, ja tänä vuonna odotan 200 menevän rikki. Keikkaa tulee hyvän yrityskuvan takia enemmän kuin ehdin tehdä, ja tänä keväänä olen ensimmäistä kertaa palkannut laskuttavan kuskin ajamaan yhtä konettani.

Brändi, tunnettuus, hyvä markkinointi ja asiakkaiden suhtautuminen kotimaisiin koneisiin on se, juttu, jolla tehdään rahaa. Joku Jussi myyjänä näkee katastrofina, kun joku tulee valittamaan, että ilmastoinnin lämpötilan säätönuppi irtosi. Minulle tuollaiset asiat eivät merkitse mitään, ei kerrassaan mitään.

Vielä vähemmän otan liiketoiminnassani huomioon jonkun räkänokan ”neuvot”, miten mun konekantani pitäisi vaihtaa johonkin, kenenkään tuntemattomaan, ulkomaiseen merkkiin.

Jos nyt olisin Valtteri, tekisin nuorempana nuo ratkaisut, mitä tein nyt. Siinähän ehtisi rakentaa kunnon imperiumin. Mutta, kuten tiedetään, huutelijat ja tekijät on erikseen…

Tämä oli hyvä kirjoitus. Itselläni ei ole Avantia, jossain vaiheessa aioin hommata mutta päädyin minitraktoriin. Silloin tällöin tulee foorumia luettua ja lähinnä nämä Juhan jutut kiinnostaa. Itsekin yrittäjänä on hienoa seurata muiden liiketoiminnan kehitystä.
 
Asiakas istuskeli tyytyväisenä vieressä kun veivattiin Arskan kanssa ison terassin perustukset reilussa tunnissa. Olis ehkä pienemmälläkin Avantilla menny, mutta ne oli asiakkailla...
20230513_094616.jpg
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jyrki pokela

Uusimmat keskustelut