220 ja kauhan onneton ylöspäin kuopaisu | AvantClub - Keskustelupalsta

jets

Jäsen
Keskustelun aloittaja
18.5.2010
953
0
16
Kaikki muutkin ovat varmaan huomanneet, että 220:n normaali kauhan kääntö kääntää kauhaa vähän hiton vähän ylöspäin. Tämän takia on vaikea ottaa kauhaa täyteen kasasta.

Aloin asiaa pohtimaan, kun katselin tuossa 520-sarjalaista hommissa, ja sen kauhahan kääntyy varsin hyvin, eli käytännössä sillä saa kauhan kulman osoittamaan kokonaan alaspäin, jolloin kauha muodostaa kunnolla kupin.

Onko kukaan kehitellyt ratkaisuja tähän? Tehtaalla näin yhden viritellyn kauhan jonka kiinnikkeeseen oli alapäähän hitsattu palaset, jotka muuttivat kauhan kulmaa.

Esimerkiksi kevyempiä aineita mieluusti ottaisi kyytiin ihan oikeasti kukkurakauhallisen. Erityisen tärkeää tämä on sen vuoksi, että kama pysyy kauhassa paremmin kun joutuu tavaraa siirtelemään. Minua tämä ihan ärsyttää ja en usko että tämä on vain meikäläisen 220:ssä ominaisuutena :)
 
200-sarjalaisen kärkikippaavassakauhassa oli kiinitysadapterin ja kauhan väliin hitsattu rauta joka paransi kulmaa. :roll:
 
Sekatyömies sanoi:
200-sarjalaisen kärkikippaavassakauhassa oli kiinitysadapterin ja kauhan väliin hitsattu rauta joka paransi kulmaa. :roll:

Pitänee mittailla jossain, ennen kuin itse alkaa kyhäilemään :)
 
jets sanoi:
Kaikki muutkin ovat varmaan huomanneet, että 220:n normaali kauhan kääntö kääntää kauhaa vähän hiton vähän ylöspäin. Tämän takia on vaikea ottaa kauhaa täyteen kasasta.

Aloin asiaa pohtimaan, kun katselin tuossa 520-sarjalaista hommissa, ja sen kauhahan kääntyy varsin hyvin, eli käytännössä sillä saa kauhan kulman osoittamaan kokonaan alaspäin, jolloin kauha muodostaa kunnolla kupin.

Onko kukaan kehitellyt ratkaisuja tähän? Tehtaalla näin yhden viritellyn kauhan jonka kiinnikkeeseen oli alapäähän hitsattu palaset, jotka muuttivat kauhan kulmaa.

Esimerkiksi kevyempiä aineita mieluusti ottaisi kyytiin ihan oikeasti kukkurakauhallisen. Erityisen tärkeää tämä on sen vuoksi, että kama pysyy kauhassa paremmin kun joutuu tavaraa siirtelemään. Minua tämä ihan ärsyttää ja en usko että tämä on vain meikäläisen 220:ssä ominaisuutena :)

On tuo asia ollut mielessä, mutta sellaista kuningasajatusta ei ole vielä tullut. Tietty jos apinoisi isommista mekanismin, mutta se vaatisi käytännössä että koko kääntösysteemin joutuisi tekemään uusiksi. Kippauskulmasta tinkimällä sais kyllä lisää koukistukseen asteita ja sen voisi toteuttaa joko muuttamalla sovitteiden kulmaa työlaitteessa, pidentämällä vakaajan tankoa tai ehkäpä pidempi käännön sylinteri ajaisi saman asia. Tämmösiä tuli mieleen ja varmasti jokaisessa tavassa on myös haittansa. :roll:

Minusta noille 220 hitaille etukuormaajan liikkeillekkin pitäisi tehdä jotain? Pumpusta varmaan riittäisi tuottoa nopeampiinkin liikkeisiin mutta riittääkö venttiileistä virtaukset? Letkutus ainakin on tehty turhan pienellä letkulla. Verkkaiset liikkeet toki rasittaa konetta vähemmän.. :?

Olikos noitten isompien koneiden kauhankäännön asteita mainittu missään?
 
Minä kannoin kevyttä tavaraa 220 Avantilla kauhan alakiinnikket auki, eli kauha ylä korvien varassa.
Onnistui kauhan täyttäminenkin yllättävän helposti.

Terv KaiK
 
Taitaa kauhaan kiinikkeen alapäähän mahtua ainakin toiset silmukat, jolloin voi tarpeen vaatiessa käyttää muutakin kulmaa!?
 
iakkivir sanoi:
Minä kannoin kevyttä tavaraa 220 Avantilla kauhan alakiinnikket auki, eli kauha ylä korvien varassa.
Onnistui kauhan täyttäminenkin yllättävän helposti.

Terv KaiK

Hmm.. Mitäs hyötyä tästä on? Siis tarkoititko että sulla oli kauhan tappi irti vai mitä?

Leppis, mistä toisista silmukoista puhut? Kiinnityslevynkö??
 

Uusimmat keskustelut