420 hankinnassa | Sivu 2 | AvantClub - Keskustelupalsta
Hienoa Jets!.
Meilläkin voi tehdä sellainen tehtävä rata. Eli työvälineet pitää eri rasteilla käyttää asianmukaisella tavalla ja suorittaa annettua tehtävää.

Harmi että talo on näin pitkällä jo. Kesällä olisi ollut tarvetta kuljettajille :lol:
 
Joo, nythän me perustetaankin ex-avantistien hoitokerho! :D

.. vai oliko se avantistien ex-hoitojen kerho.. eikun ex-avantistien-hoitojen hoitokerho.. eikun.. :D

Menee jo ihan vähän offtopiciksi.

420 on ihan hyvä kone ;)
 
On loistava kone! Mulla on tuo 1 tuolla pihalla joka menee lihoiksi keväällä. Jää mulle talven yli varakoneeksi. Tunteja siihen tulee talvella noin 20. Auraan mökkipihamme sillä. Nyt siinä on tunteja vajaat 300. Ja konehan on kaikilla heepeleillä.
 
STEFFECTIVE sanoi:
On loistava kone! Mulla on tuo 1 tuolla pihalla joka menee lihoiksi keväällä. Jää mulle talven yli varakoneeksi. Tunteja siihen tulee talvella noin 20. Auraan mökkipihamme sillä. Nyt siinä on tunteja vajaat 300. Ja konehan on kaikilla heepeleillä.

Siis seuraava kierros alkaa... Tilauksessa on 640 vai 750 ja kaikilla herkuilla? :D

Vaikka kyllä tuo 420:nen on mökin pihan auraukseen ehdottomasti liian vaatimaton!
Uusi 630:nen menee ehkä juuri ja juuri yhden talven ennen kuin siirtyy varakoneeksi.


-Ja tämä on sitten huumoria ja vilpitöntä kateellisuutta!
 
Ymmärsin yskän... :mrgreen:

Kyllä mä luulen että tyydyn jatkossa yhteen koneeseen kun on vain 1 osoite! Tämä talvi vielä ollaan 2 osoitteessa joten on oltava 2 konetta!
Ja jos sen miettii taloudellisesti niin jos ylläpidän vain 1 kone niin voin hankkia enemmän työvälineitä! Ehkä mun pitäisi perustaa vuokraus toimintoa tänne etelään!
Voisin kuvitella että seuraavia työvälineitä voisi kiinnostaa ihmisiä vuokrata:
-kauhoja
-tasoitusritilä
-jyrsin
-puukoura
-puunhalkaisija
-haketin
-palkkiniittokone puomistolla
-niittomurskain
jne
 
Seulakauha ja leguan 50 henkilönostin menisivät varmaan rakentajille helposti vuokralle. Nyt molempia es. koneina tarjolla tehtaan myymälässä.

Kantopora ja minikaivuri voisivat myös olla listoilla.
 
Näin "yksi kätisenä" olen kaivannut palkkiniittokonetta puomistolla kuusiaidan leikkuuseen.
Sellainenkin on tehtaan käytetyjen listalla, mutta turhan arvokas laite kerran vuodessa olevaan tarpeeseen.
Lisäksi on huomioitava säilytystilojen rajallisuus.
 
Talon jälkeen siis pitää tehdä iso 3m korkea halli.... 200m2?
Ei taida onnistua meidän kylässä... Täytyy naamioida sitä vähäsen...
 
Steffe - sinulla on niin iso ja korkea kallio mihin olet taloa rakentamassa - riittää että louhit sinne alle vain ison luolan. Tarvitset silloin Avanttiin kallioporan...
 
Jep! 1000m3 kiveä pois talon alta ja ovet kallion kylkeen...
Rakennusvalvontavirannomaisille kerrot tekeväsi vihreille väestönsuojan. :idea:
 
Peter sanoi:
Steffe - sinulla on niin iso ja korkea kallio mihin olet taloa rakentamassa - riittää että louhit sinne alle vain ison luolan. Tarvitset silloin Avanttiin kallioporan...

Tätäkö joku tarkoitti kun kysyi että miksi en tee kellaria! Olisi pitänyt louhia sellaiset 1000m2 hallitilaa kallion sisään!

Että mä on tyhmä! nythän siinä on jo töntsä päällä...
 
Sekatyömies sanoi:
Jep! 1000m3 kiveä pois talon alta ja ovet kallion kylkeen...
Rakennusvalvontavirannomaisille kerrot tekeväsi vihreille väestönsuojan. :idea:

Vihreille väestösuojan koko uudenmaanläänin Avanteilleko?
Luulen että jos olisin vielä ruvennut puhumaan louhimisesta kallioon sisään ja vihreille... niin olisivat varmaan vieneet mut hoitoon!
 
Maasturisti sanoi:
Seulakauha ja leguan 50 henkilönostin menisivät varmaan rakentajille helposti vuokralle. Nyt molempia es. koneina tarjolla tehtaan myymälässä.

Kantopora ja minikaivuri voisivat myös olla listoilla.

Tuo kantopora on ihan järkevä ja seulontakauaha. Paras(mitä itsekin kaipaisin) on tuo leguan 50 nostin. Kaivuri hommat on ain ahuonoja sillä ne vaativat yleensä erikoisvastuuvakuutuksen sillä niillä mennään tuntemattomille teille. Ja silloin voi tapahtua vaikka mitä.

Mutta kokonaisuutena pitää kyllä vakavasti miettiä tällaista toimintaa!

Kiitos hyvistä ideoista! Mua vaan ei saisi yllyttää....
 
Pahoittelen vielä yhteisölle aiheuttamaani järkytystä!!
Pyrin korjaamaan tilanteen ja laitoin uuden koneen tilaukseen. Nyt täytyy vaan ootella et pulpahtaa tuotantolinjalta ulos.....
 
Joku sano et adottavan aika on pitkä!!!! Totta se on avaan joulukalenterin luukkuja kenties innokkaammin kun pojat, josko ens viikolla sais uuden koneen!!!!!!!!
 
Arvio toimituksesta oli 19:sta päivä, mut tiedä häntä!!!! paikalliset ei osaa aurata joten tarvetta olis.
 
pitäiskö käydä kouluttamassa niitä.... Mä vedän mun 32 pihaa ja 1 tiepätkä 5 tunnissa! Reitin matka on 11km, eli siirryn 1 tunti ja auraan 4!
 
Sitten ymmärrän. Meidän paikallinen maajussi joka auraa tiet(myös jontikalla) on rautainen ammattilainen. Tiet on huippukunnossa talvet/kesät. Tällekin kaudelle hän osti uuden auran jotta motivaatio säilyisi!
 
Steffe ei se haittaa. Entisessä elämässä oli kaksi asikasta samaan aikaan paikalla mentiin kahvipöytään jutustelemaan, molenpienkanssa oli kaupanteko ajankohtainen. Autokoulun johtaja ja Ktk-autoilija, kaverit läppäs keskenään, Ktk mies sanoi hän lähtee ajoon, tehköön autokoulumies kauppaa kun on paremmat liksat, johon hän vastas et mun tuntitaksa on 80.
Johon ktk mies kommentoi naama punaisena no ei tunnu kauheen isolta, mut mä meen ajoon ja poistui. Minä sitten kiusaamaan autokoulumiestä, että nyt tehdään ne kaupat tai "käräytän" sinut. Kaupat tuli, seuraavana päivänä ktk-miehen kanssa oli kauppa helppo tehdä, kun sanoin et kyl sääki kun se autokoulumieskin teki kaupat. En koskaan kertonut, et autokoulumiehen tunti oli 20 minuuttia. (joten liksa kolminkertainen).

T KaiK
 
Sen puolen tunnin muutos ei kuitenkan ole riittävä kattamaan koneen 10000€ kovemman hinnan...

Tuntiliksahan on aina suhteellinen käsite. Kyllä auraamisessa pääsee ihan hyvään tuntiliksaan. Ei kuitenkaan ihan sen autokouluomistajan tasolle...
 

Uusimmat keskustelut