Avant 220 kauha ei pysy ylhäällä | AvantClub - Keskustelupalsta

Ari_Valkama

Jäsen
Keskustelun aloittaja
5.12.2018
23
13
3
Mistähän alkaisi etsimään vikaa, kun kauha laskee itsellään suhteellisen nopeasti?
Välillä myös nousee todella hitaasti.
Kauhan käännössä sama ongelma.
 
Vaikuttaisi joystick nivelien säädöt jotenkin pielessä tai jumissa. Niitä kurkkaisin ensin.

Noissa oli jotain juttua aiheesta..
 
218:ssa uudesta asti (2016) sama ominaisuus,sekä puomi että kääntö laskeutuvat vaikka tyhjä kauha.
Missään kohtaa ei ole öljyvuotoa näkynyt
 
Tussa kuvissa näkyy hyvin pallonivel mikä on joystickin alla. Niitä on murtunut joitain.
Samoin kannattaa kiinnittää huomiota mutteriin millä pallo on kiinnitetty. Kartio pitää olla palloon päin.
Muutama tapaus mulle sattunut, joku on laittanut tavallisen mutterin tilalle, joka sitten estää joystickin oikein toimimisen.

@Ari_Valkama n tapauksessa saattaa olla karojen jousivika tai venttiililohkon paineventtiilin välissä roskaa.
 
Itekin huomannu, että kauha ja puomi laskevat. Taitaa olle enempi ominaisuus, nopeus tietenkin ratkaisee, joten tein vähän mittausta.
Alku tilanne: Tyhjä kärkikippaava 1050 kauha mikä painaa 115kg, kone 225 vm. 2019/5 n.125h.
Kauha ja puomi alussa vaakatasossa ja 6h myöhemmin kauha kääntynyt 24 ja puomi 18 astetta alaspäin.
Kesällä mielestäni kääntyi nopeammin mikä johtuunee öljyn korkeammasta lämpötilasta, nyt oli tallissa +5 astetta.
Jos nosto on välillä hidas niin kannatta huomioida, että jos kääntää samalla ohjausta voimakkaasti niin silloin puomin
liike hidastuu koska ohjauksen ja puomin öljy tulee samalta pumpulta.
 
  • Tykkään
Reaktiot: mikavant
Tussa kuvissa näkyy hyvin pallonivel mikä on joystickin alla. Niitä on murtunut joitain.
Samoin kannattaa kiinnittää huomiota mutteriin millä pallo on kiinnitetty. Kartio pitää olla palloon päin.
Muutama tapaus mulle sattunut, joku on laittanut tavallisen mutterin tilalle, joka sitten estää joystickin oikein toimimisen.

@Ari_Valkama n tapauksessa saattaa olla karojen jousivika tai venttiililohkon paineventtiilin välissä roskaa.
Itse epäilen jousivikaa, kun välillä lähteen nostamaan tosi hitaasti ja kun renkuttaa joystickiä, niin alkaa toimimaan.
Jos lasku venttiili vuotaa, niin eikös silloin nosta huonommin?
 
Jousihan vaan palauttaa karan keskiasentoon sen jälkeen ku ote irtoaa joikkarista.
Nosto ja lasku tapahtuu samalla karalla joka on eri asennossa laskussa ja nostossa.
Toki jos venttilin kara on niin kulunut, että päästää nostoasennossa paineet takaisin tankkiin niin silloin nosto ei toimi ollenkaan
tai on aina yhtä hidas. Siellä pumpun kyljessä on mittausnippa niin laita mittari siihen kiinni ja seuraa, että pysyvätkö pumpun paineet.
Joikkari vapaana paineet 0 bar, joikkari johonkin äärilaitaan niin kun liike on tapissa nii paineet siinä 180 bar.
Jos paineenrajoitusventtilin välissä on roskaa niin päästää öljyt suoraan takaisin tankkiin. Onhan sudattimet ja öljyt kunnossa?
 
Jousihan vaan palauttaa karan keskiasentoon sen jälkeen ku ote irtoaa joikkarista.
Nosto ja lasku tapahtuu samalla karalla joka on eri asennossa laskussa ja nostossa.
Toki jos venttilin kara on niin kulunut, että päästää nostoasennossa paineet takaisin tankkiin niin silloin nosto ei toimi ollenkaan
tai on aina yhtä hidas. Siellä pumpun kyljessä on mittausnippa niin laita mittari siihen kiinni ja seuraa, että pysyvätkö pumpun paineet.
Joikkari vapaana paineet 0 bar, joikkari johonkin äärilaitaan niin kun liike on tapissa nii paineet siinä 180 bar.
Jos paineenrajoitusventtilin välissä on roskaa niin päästää öljyt suoraan takaisin tankkiin. Onhan sudattimet ja öljyt kunnossa?
Öljyt ja suodattimet vaihdettu, eikä vaikutusta asiaan. Laitteella alkaa olemaan 400h mittarissa, joten voiko venttiilit olla kuluneet noilla tunneilla. Venttiilit pikkuisen vuotavat. Saattaapi tuo olla ominaisuuskin. Tänään kun tietä korjasin murskeella ja kierrokset koko ajan tapissa, niin mielestäni ei kauha kääntynyt pahemmin.
 
On muuten sitten yksi muukin tilanne joka tekee kauhanlaskemisen, jos konetta käyttää pienillä kieroksilla, kauhaa laskettaessa ei aina näytä virtaavan öljyä riitävästi "alapuolelle", tämän huomaa mm. siitä että puomi jää hivenen "jojo" maiseksi jos olet sen laskenut alas.
Vaihdoin itse myös suuntaventtilin omaan koneeseen vihdoin ja normi tilanteessa pysyy nyt 2vrk paikallaan, pois lukien nämä tilanteet joita tuossa mainitsin. reilut kierrokset niin öljy liikku oikein ja riittää oikeaan paikkaan.
nii tää taas on vaan mun oma huomio ei "virallinen" kanta.
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE

Uusimmat keskustelut