Moi,
Kiirettä pitänyt niin en ole ehtinyt enää öljyvuotoa aktiivisesti päätyökseni etsiä. Nyt asiaan on kuitenkin taas mahdollista palata. Iso moottoriöljyvuoto on saatu hoidettua. Kokonaisuutena vuoto ei enää ole suurta ja todennäköisesti kyseessä enää hydrauliöljyn vuotoa. Tulee pari tippaa päivässä kahteen kohtaan koneen alle. Ainakin yksi kohta, josta märkää löytyy on ekalla sivullakin ollut säiliöstä pumpulle letkun aiheuttama. Jos tuosta jotenkin pääsisi tippumaan myös pumpun alareunaan niin se selittäisi toisenkin tiputuskohdan koneen takaosassa. Öljyä tulee pumpun alareunaan kuten ketjussa "
https://www.avantclub.fi/F1/threads/avant-220-oeljyvuoto.7675/". Ehkäpä yritän selvittää märän letkun salaisuuden ennen kuin siirryn tuon ketjun oppeihin. Myös ihan vähän märkää löytyy samankaltaisista kahdesta muusta lukitusrenkaan paikoista eripuolella pumppua kuin ketjussa "
https://www.avantclub.fi/F1/threads/220-ja-kosteutta-hydraulimoottorin-ulkopinnassa.7942/" Mutta tuolla kosteutta on niin vähän, ettei riitä kyllä tipaksi asti valumaan koneen seistessä, joten pidän tätä kolmantena selvitettävänä haarana tarvittaessa.
Se alempi hydesäiliön kyljessä oleva letku. Ekalla sivulla
@Leppis kommentoi, että on ylempänäkin märkää. Osoittaisitko kuvasta ympyrällä, jotta hitaampikin ymmärtää missä. Kyseinen letku muodostaa tippaa kohdissa, joissa on tiukasti muiden letkujen kanssa pinhyysissä tai jos painan ruuvimeisselin varrella letkua niin letkunpinnasta pisaroituu öljyä kuten pesusienestä.
Alla ensin uusi kuva letkun alaosasta ja sitten jo aikaisemmin ollut kuva, letkun yläosasta. En oikein pysty käsittämään mistä öljy letkun pintaan tulee kun klemmari yläpäässä tosiaan jo tiukalla ja myöskin pumpun kyljen ruuvi myös tiukalla. Onko ideoita mitä pitäisi selvittää, jotta syy löytyisi.
katso liitettä 5728
katso liitettä 5729