Avant slip valve kit eli ajon virtauksenjakoventtiili | AvantClub - Keskustelupalsta

apidabi

Jäsen
Keskustelun aloittaja
31.7.2014
6
1
1
Mites toi slip valve kit oikein toimii. ymmärrän, että jakaa virtauksen tasan molemmille puolille mutta noissa yleensä aika kapea virtausalue, millä toimii. Mites Avantissa tuo käytännössä pelaa?

ja onko vena sellainen, että toimii molempiin suuntiin?
 
Käytännössä jos tuota ei ole, niin ei uskalla nousta kalliorinnettä tai jäistä mäkeä ylös, mutta tuon kanssa uskaltaa. Lisää etenemiskykyä ja luotettavuutta merkittävästi. On hintansa väärti. Oletan että toimii molempiin suuntiin, mutta varma en ole.
 
Ja toimiiko kaikilla nopeuksilla? Noissa virtsuksenjakoventtiileissa aika kapea toiminta-alue läpäisykyvyssä niin siksi tämä kiinnostaa
 
Ok, onko tarkempaa tietoa miten ne Avantilla on saaneet tuon tehtyä kun kaikissa muissa virtauksenjakoventtiileissä 15-25 l toimintoalue?
 
Niistä on eri versioita. Pienemmissä koneissa virranjako alkaa toimia isommilla litramäärillä ja 700 + suuremmissa on sähköinen lukkoventtiili. Nestepaineelta kannattaa kysyä palikoita jos meinaat itse rakentaa.
 
Mielestäni omassa 423 virtauksenjakoventiili (eli luistonestoventtiili) on melkoisen väljä. Kun lukkoventtili on kiinni ja kone tiukassa paikassa niin saa moottoriin laittaa täydet kierrokset ja ajopoljin pohjaan, että saa kaikki pyörät pyörimään mikä tarkoitta myös sitä, että moottori sammuu suht helposti. Minusta pitäisi myös pienemmällä ajopolkimen painamisella saada kaikki pyörät pyörimään. Muista koneista en tiiä kun ei oo kokemusta.
 
Osa on lähes 100% lukkoja ja osa jotain 60-70%
Toimiaakseen vaativat kunnon runttauksen kierroksilla tai liipasimesta painamisen niissä missä se on.
 
  • Tykkään
Reaktiot: MikaV
Osa on lähes 100% lukkoja ja osa jotain 60-70%
Toimiaakseen vaativat kunnon runttauksen kierroksilla tai liipasimesta painamisen niissä missä se on.
Tuo 100% lukon toteutus kiinostaa. Ei tuu avanttiin mutta pitäs saada kaksi moottoria pyöriin samaa vauhtia molempiin suuntiin kaikilla nopeuksilla. Onko tästä tarkempaa miten toteutettu?
 
  • Tykkään
Reaktiot: Hannu112
Mielestäni omassa 423 virtauksenjakoventiili (eli luistonestoventtiili) on melkoisen väljä. Kun lukkoventtili on kiinni ja kone tiukassa paikassa niin saa moottoriin laittaa täydet kierrokset ja ajopoljin pohjaan, että saa kaikki pyörät pyörimään mikä tarkoitta myös sitä, että moottori sammuu suht helposti. Minusta pitäisi myös pienemmällä ajopolkimen painamisella saada kaikki pyörät pyörimään. Muista koneista en tiiä kun ei oo kokemusta.
Tämä justiin se mikä epäilyttää, yleensä nämä painekompensoidut jakoventtiilit toimii aika kapealla alueella. Sovitettava siis max virtaukselle ja sitä kautta tulee tuo ”runttuksen” tarve
 
Tuo 100% lukon toteutus kiinostaa. Ei tuu avanttiin mutta pitäs saada kaksi moottoria pyöriin samaa vauhtia molempiin suuntiin kaikilla nopeuksilla. Onko tästä tarkempaa miten toteutettu?
Juu ei ole mitään tietoa miten on toteutettu.

Dynasetiltä voit kysästä, niillä on kyllä hyvin tietotaitoa hydrauliikasta.
 
Tuo 100% lukon toteutus kiinostaa. Ei tuu avanttiin mutta pitäs saada kaksi moottoria pyöriin samaa vauhtia molempiin suuntiin kaikilla nopeuksilla. Onko tästä tarkempaa miten toteutettu?
Tuommoinen on tarkempi, mutta virtausalue myös melko kapea. Miten tarkkaan ne pitäsi saada pyörimään samalla nopeudella? Jos moottorit pyörittävät samaa akselia niin virtauksen jakoa ei tarvita jos taas pyörittävät eri akseleita ja nopeuden pitää pysyä samana niin tarkka samanaikainen pyöriminen voi olla melkoinen haaste.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Ongelma onkin kun pitäs keksiä mites sai mahd laajan käyttöalueen virtauksessa.
 
Asensin juuri 520:seen. Paine ja virtauskompensoitu virtauksenjakoventtiilin 25-40l/min.
Kone vetää melkein tyhjäkäynniltä asti joka nurkasta. En tiennyt tarkkoja litra määriä, joten nyt venttiili kuristaa kun ajaa pidempään täydellä kaasulla. Seuraava venttiili koko oisi 40-60l/min
 
  • Tykkään
Reaktiot: oke

Uusimmat keskustelut