Juhan koneet | Sivu 34 | AvantClub - Keskustelupalsta
Tuli ihan yht'äkkiä tilanne eteen, että vaihdoin 530 DLX- hytillisen koneen GT-hytilliseen. Muistan joskus lukeneeni, että 800-sarjan GT-hytti on ainut, jossa iskun/tärinänvaimennus on tehty hyvin. Ja rahvaan malleissa niitä kumeja ei ole, tai ne on jotain pieniä...

Onko kellään kokemuksia asiasta? En tietenkään nähnyt tai koeajanut konetta...
 
Juha onko siitä koneen pintakäsittelystä ollut hyötyä putsauksessa? Ja onko pysynyt pinnoite? Meillä on firmalla vuokralla b-care pesu firma ja rupeavat tarjoamaan pinnoitus palveluja asiakkaille. Tekevät jo nyt valtralla tehtaalla pinnoitteita traktoreihin... Oli hieman minun koneesta pilotiksi mutta itse olen hieman epäileväinen noiden suhteen. Yhden auton olen kokeeksi pinnoittanut mutta möin sen yhden pesun jälkeen niin eipä tullut kokemuksia?
 
Juha onko siitä koneen pintakäsittelystä ollut hyötyä putsauksessa? Ja onko pysynyt pinnoite? Meillä on firmalla vuokralla b-care pesu firma ja rupeavat tarjoamaan pinnoitus palveluja asiakkaille. Tekevät jo nyt valtralla tehtaalla pinnoitteita traktoreihin... Oli hieman minun koneesta pilotiksi mutta itse olen hieman epäileväinen noiden suhteen. Yhden auton olen kokeeksi pinnoittanut mutta möin sen yhden pesun jälkeen niin eipä tullut kokemuksia?
Joo, se oli edellisessä Arskassa, joka lähti multa pari viikkoa sitten. Selkeästi paremmin kurat, suolat ja muu scheisse lähti painepesurilla kun vertailin muihin Avantteihini. En tainnut kertaakaan käyttää mitään mekaanista pesua, eli sientä tai harjaa, ja aina tuli puhdasta.

Autojen pinnoitteet on kuulemma ihan eri asia kuin teollisuuspinnoitteet. Mulla on lukuisat autot pinnoitettu, mutta esim. viimeinen Rangerin pinnoitus oli mielestäni yhtä tyhjän kanssa... Pinta tuntui santapaperilta jo samana vuonna...
 
Joo, se oli edellisessä Arskassa, joka lähti multa pari viikkoa sitten. Selkeästi paremmin kurat, suolat ja muu scheisse lähti painepesurilla kun vertailin muihin Avantteihini. En tainnut kertaakaan käyttää mitään mekaanista pesua, eli sientä tai harjaa, ja aina tuli puhdasta.

Autojen pinnoitteet on kuulemma ihan eri asia kuin teollisuuspinnoitteet. Mulla on lukuisat autot pinnoitettu, mutta esim. viimeinen Rangerin pinnoitus oli mielestäni yhtä tyhjän kanssa... Pinta tuntui santapaperilta jo samana vuonna...
No ilmeisesti on jotenkin erilainen kun kerran valtrakin on sen hyväksynyt? Vois olla jännä kokeilla kun tykkään kyllä pitää puhtaana vehkeet.
 
Onko kenelläkään tietoa kuka tekee Ylöjärven suunnalla noita keraamisia pinnoituksia koneille?
Kysy Ilefix, mitä niillä olisi tarjota. Ei ihan Ylöjärveä, Lempäälässä Ideaparkilla. Nähny joskus niiden somessa työkoneitakin fiksattuna.

 
Oli sitten syystä tai toisesta Antin akku hyytynyt ihan virrattomaksi. Mun tallimökki on niin ahdas, ettei siellä mahdu mitään katteita repimään, joten isoveli Arska tuli hätiin ja kiskoi pikku-Antin ulos väljemmille vesille.
1705856701415.png
 
Nyt on kuulkaa kummitustarina kerrottavana:

Menin eilen illalla nukkumaan (aika ajoissa, kun takana on viikko auraamista...). Pihalla ei näkynyt/tapahtunut mitään ihmeellistä.

Kun heräsin kl 5, pihalla vilkkui. Kattelin, että Arskan pressutallissa vilkkuu keltainen valo. Noh, luulin, että se on semmonen ladattava valokiekko, joita nakkasin hiekoittimeen varoitusvaloiksi.

Mitä vielä. Kun menin aamulla starttailemaan Arskaa, niin sehän siellä vilkutti. Vasen suuntavilkku oli päällä, eli ratin vieressä oleva vipu oli alhaalla. Katsoin valvontakameraa, niin illalla kl 23 ei vielä vilkkunut, mutta kun kamera oli huomannut jotain liikettä kl 01:50, silloin vilkkui jo. Arskan vilkkuviiksi on aika jäykkä, että ei se itsellään kyllä ole "tipahtanut" vilkkuasentoon, mutta en oikein usko siihenkään, että joku hiippari olisi käynyt hallissa ja laittanut vilkun päälle... En voi käsittää...
 
  • Vau
Reaktiot: Markus
Nyt on kuulkaa kummitustarina kerrottavana:

Menin eilen illalla nukkumaan (aika ajoissa, kun takana on viikko auraamista...). Pihalla ei näkynyt/tapahtunut mitään ihmeellistä.

Kun heräsin kl 5, pihalla vilkkui. Kattelin, että Arskan pressutallissa vilkkuu keltainen valo. Noh, luulin, että se on semmonen ladattava valokiekko, joita nakkasin hiekoittimeen varoitusvaloiksi.

Mitä vielä. Kun menin aamulla starttailemaan Arskaa, niin sehän siellä vilkutti. Vasen suuntavilkku oli päällä, eli ratin vieressä oleva vipu oli alhaalla. Katsoin valvontakameraa, niin illalla kl 23 ei vielä vilkkunut, mutta kun kamera oli huomannut jotain liikettä kl 01:50, silloin vilkkui jo. Arskan vilkkuviiksi on aika jäykkä, että ei se itsellään kyllä ole "tipahtanut" vilkkuasentoon, mutta en oikein usko siihenkään, että joku hiippari olisi käynyt hallissa ja laittanut vilkun päälle... En voi käsittää...
Toimiiko vilkut, vaikka virrat pois?
Välkky taitaa vilkkua ilman virtoja, mutta suuntavilkut ei minun mielestäni?:oops:
 
Tein tänään kaupat uudesta Hitachi minikaivurista. Cat on ollut ihan OK, mutta sen hydrauliikka ei ole lähellekään niin tarkkaa ja käyttäjäystävällistä kuin Hitachissa. Lisäksi huolto ja after market toimii Rotatorilla paremmin. Cat siis lähtee vaihdossa pois.
1711643536151.png
 
Tein tänään kaupat uudesta Hitachi minikaivurista. Cat on ollut ihan OK, mutta sen hydrauliikka ei ole lähellekään niin tarkkaa ja käyttäjäystävällistä kuin Hitachissa. Lisäksi huolto ja after market toimii Rotatorilla paremmin. Cat siis lähtee vaihdossa pois.
katso liitettä 7893
Tuo on kyllä erikoista! Olen luullut että Cat on pikku koneiden mersu? No itsellä ei ole kokemusta kuin volvosta ja ihan vähan yanmarista ja volvo vei voiton...
 
Catin hydrauliikka on hitaimmallakin säädöllä liian töksähtelevää, kun on tottunut Hitachiin. Cattia vuokranneet ovat kyllä olleet OK sen kanssa. Se on vähän, mihin tottuu.
 

Uusimmat keskustelut