Talveen valmistautumista. | Sivu 2 | AvantClub - Keskustelupalsta
Minulla on perus- tai kuivanapitolämmitykseen (niin kuin sitä nykyään halutaan nimittää) tavalliset patterit.
GSM ohjauksella käynnistän konvektorilämmittimet, joissa on myös puhallin. Sen teen yleensä illalla jos
olen seuraavana aamuna menossa mökille. Etäohjaus ohjaa vain yhden sulakkeen linjaa.

GSM palikaan on liitetty lämmönmittaus ja siltä voin halutessani myös kysyä lämpötilan, mutta se ilmoittaa lämpötilan
aina käskyn saatuaan.
Puhelimella voin lähettää käskyn millaisen lämpötilan haluan (ylä-ja alaraja) tai määrittää sen oletusarvoksi tai
antaa lämmittimien termostaatin hoitaa lämmön säätö.

Siis erittäin yksinkertainen systeemi, mutta mukava ja toimiva.

Noita ohjauksia saa vaikka mitä; sähkökiuas, valaistus,varashälytys, kuuntelu, liiketunnistus, kamera jne. jne.
Itse halusin pitää homman mahdollisimman yksinkertaisena (lue halpana). :roll:


...niin, mistäs me aluksi keskusteltiin??
 
Mä voin palauttaa aiheeseen tätä ketjua!

Tänään on siis Dumbo viritetty talvitöihin. Kauhan letkujen sijainti on mietitty tarkkaa että ne eivät jää puristukseen kun kauhaa kippaa. Sisätilalämmitin on kokeiltu(Defan minilämmitin) ja hytti oli oikein lämmin.
Tankissa on talvilaatuista Diiseliä joten sen kun taivas aikee, ei haittaaaaaaaaaaaaaaaa!
 
Joo saisi kyllä lunta sataa. Rupee aika käymään pitkäksi odotellessa!
Vein juuri isompi kone aamulla tulevalle aurausalueelle. Ja toinen kone odottaa lähtövalmiina aura kiinnitteynä. Toki kummatkin ilman ketjuja....
 
Kohta 30 tuntia lumihommia tälle talavelle. Ja ketjut pitää olla jos aikoo tehdä muutakin kuin taitoluistella autojen ja muiden esteiden välissä.
Ennen seuraavaa nollakeliä tarvittas sitä lipaltapudottelutyökalua. Niin ja se mainos sinne koneen perään,.,.,.,.,.!!!!!

Markkuvaari
 
Olen Markkuvaari kateellinen! Ilmoitin alkuviikosta mun asiakkaille että to ja pe pyrit aurailen lauantaina. Tänään asmulla peruin keikkaa. En kehdannut lähteä auraamaan 3 cm luntaa... Eli tunteja on edelleen pyöreä 0!
 
Mä pääsin auraaman meidä pihaa ja tie! Jesssss kyllä tuntui hyvältä! Ja jos ei kaikki sada pois yöllä niin pääsen hiomenna auraamaan asiakkaiden pihat! Elämä voittaa!!!
 
STEFFE sanoi:
Mä pääsin auraaman meidä pihaa ja tie! Jesssss kyllä tuntui hyvältä! Ja jos ei kaikki sada pois yöllä niin pääsen hiomenna auraamaan asiakkaiden pihat! Elämä voittaa!!!

Meillä ainakin se 0,5cm mikä oli maassa muutama tunti sitten on sulanut ja tulee vettä... :D
Ja kun kattoo 10vrk säätä niin ei taida tulla lunta ennen joulua ollenkaan, koko ajan plussan puolella.
 
STEFFE sanoi:
Mä pääsin auraaman meidä pihaa ja tie! Jesssss kyllä tuntui hyvältä! Ja jos ei kaikki sada pois yöllä niin pääsen hiomenna auraamaan asiakkaiden pihat! Elämä voittaa!!!

Kauha , puskulevy, tai millä vaan auraatkin niin takaperin lähinnä tasoitella ja sotkea hyvä pinta talvea varten, sitten kun todella aurataan, nyt sataa vettä ja sanoisin että alä mene auraamaan ollenkaan :cry: , pihoista tulee luistinratoja, jaa tietenkin pääsethän sitten hiekoittamaan :lol:
 
lajaatena sanoi:
Kauha , puskulevy, tai millä vaan auraatkin niin takaperin lähinnä tasoitella ja sotkea hyvä pinta talvea varten, sitten kun todella aurataan, nyt sataa vettä ja sanoisin että alä mene auraamaan ollenkaan :cry: , pihoista tulee luistinratoja, jaa tietenkin pääsethän sitten hiekoittamaan :lol:

Juu ensilumet ainakin täällä maalla kannattaa jyrätä maata vasten. Täytyisikin tehdä auton renkaista muutaman metrin levyinen jyrä :mrgreen:
 
Pihasta ja tiestä tuli hyviä! Ja nyt sade on vienyt loput! Kaikki on nyt taas hirkka/sorapintaista! Eikä edes ollut kovin liukasta äsken kun tulin kotiin!
 
Eilen tuli 10cm lunta ajettua pois traktorilla ja takalanalla.
Pienemmistä paikoista pikkuavantilla.
Kun isompi avant tulee, tarvitsee ennen sitä muokata traktorin takalana avantteihin sopivaksi ja kääntää terä.
Saa halvalla puskulevyn ;)
Arvioin, että puskulevy jää kevyemmäksi kuin Ylöjärveläinen.
 
Täällä Kaarinassa aloitettiin talvi hommat hiekottamalla.....kyl sitä odottais jo et pääsis aurailemaan :)
 
Täällä länsi-rannikolla odotetaan että upouusi Avant 528 saapuisi ja toivotaan ettei lunta tulisi ennen.
Pääsisi sitten alottamaan lumitöiden tekemisen tänä talvena oikealla tavalla.
Taitaa olla melkein paras tapa valmistautua talveen ostamalla Avant ;)
 
Hei Tuomas, älä näytä sitä konetta emännälle, tai joudut ostaan toisen itselle. STEFFE on näyttänyt ja joutunut hankkimaan itselle uuden.......................????
Nooo (nolttaa tunnustaa) minullakin on nyt kaksi konetta!!!!?????
markkuvaaari.
 
markkuvaari sanoi:
Hei Tuomas, älä näytä sitä konetta emännälle, tai joudut ostaan toisen itselle. STEFFE on näyttänyt ja joutunut hankkimaan itselle uuden.......................????
Nooo (nolttaa tunnustaa) minullakin on nyt kaksi konetta!!!!?????
markkuvaaari.

Näin siinä käy! Eli kone piiloon naapurin pihalle mistä aina käyt "lainaamassa" sitä välillä! :lol:
 
STEFFE sanoi:
markkuvaari sanoi:
Hei Tuomas, älä näytä sitä konetta emännälle, tai joudut ostaan toisen itselle. STEFFE on näyttänyt ja joutunut hankkimaan itselle uuden.......................????
Nooo (nolttaa tunnustaa) minullakin on nyt kaksi konetta!!!!?????
markkuvaaari.

Näin siinä käy! Eli kone piiloon naapurin pihalle mistä aina käyt "lainaamassa" sitä välillä! :lol:

Voi hitto, enpä tullut ajatelleeks tuota. Nyt kyllä täytyy keksiä varasuunnitelma.
Jotenkin vaan uskon että taitaa vaimo kyllä jo tietää, kun olen vihreää paholaista esitteistä katsonut. ;)
 

Uusimmat keskustelut