Juhan koneet | Sivu 32 | AvantClub - Keskustelupalsta
Avolavassa korkeampi rengasprofiili?
Joo, mielestäni avolavoissa ja maastureissa kannattaa käyttää omaa harkintaa rengaskoossa. Rangerin tehdaskoko on 265/50-20, mutta itse valitsin 275/55-20. Mukavampi ulkonäkö ja nopeusmittarikin näytti ihan oikein.

Tuo sama 275/55-20 on itse asiassa F-150 vakiokoko, mutta siihen se on mielestäni ihan liian pieni. Nyt siinä on 295/60-20, jonka korkeus on 5 cm vakiota suurempi. Maavara kasvaa kivasti, nopeusmittari näyttää jo vähän plussaakin ja kilsoja ei tule niin paljon... :)

Tuossa yläpuolen kuvassa näkyy nämä rengastukset.
 
Näin kauan, eli 8 kk jaksoin kuskata pienempiä koneitani kippaavalla lavettikärryllä. Varsinkin kaivurin ajaminen ramppeja pitkin kyytiin oli tarpeeksi jännää...

Hermot ja selkä ei enää kestä ramppien ja tukijalkojen kanssa reuhaamista.

Tänään hain taas ainoan oikean laitteen koneiden kuljetukseen. Hulco Terrax.
20230901_115611.jpg
 
Näin kauan, eli 8 kk jaksoin kuskata pienempiä koneitani kippaavalla lavettikärryllä. Varsinkin kaivurin ajaminen ramppeja pitkin kyytiin oli tarpeeksi jännää...

Hermot ja selkä ei enää kestä ramppien ja tukijalkojen kanssa reuhaamista.

Tänään hain taas ainoan oikean laitteen koneiden kuljetukseen. Hulco Terrax.
katso liitettä 7557
Eiköhän tuollainen matala ja kiinteällä rampilla oleva kärry ole ainoa järkevä vaihtoehto koneen kuljettamiseen. Voi lastata melkein millaisessa maastossa tahansa ja on kyllä niin täyttä rautaa kuin olla voi!
Oma Terrax on vaan 3000kg kokonaispainoltaan, kun Trailertukulla ei ostohetkellä ollut ainuttakaan 3500kg kärryä myytäväksi ja oli kiire saada vehkeet liikenteeseen.
Matalathan noi laidat on, mutta hyvin tuollakin kaatopaikkakuormat on saanut hoidettua, kun on kunnon verkko romujen päälle.
 
Hieno kärry.
Itsellä kiinteä ramppi oli pois laskuista sen takia että kahdella erillisellä sillalla pitkän tavaran kuljetus onnistuu niiden välissä.
Taitaa olla Saris merkiltään.
 
Hieno kärry.
Itsellä kiinteä ramppi oli pois laskuista sen takia että kahdella erillisellä sillalla pitkän tavaran kuljetus onnistuu niiden välissä.
Taitaa olla Saris merkiltään.
Joo, mulla on tuo 4-metrinen Sariksen kippikärry romun, maa- ja kiviainesten kuljetukseen.
1693658431820.png
 
  • Tykkään
Reaktiot: mek
Touhuillaan taas Golf-kentällä Arskan, Hessun ja Ollen kanssa. tehdään laatoituksia huilipenkeille, roskiksille ja väylätauluille. Yhdellä toisella paikalla homma vähän tyssäs, kun kasteluvesiputki ja sähköjohto oli vedetty n. 5 cm syvyyteen. Eikä kenelläkään tietty ollu siitä mitään tietoa...
1694448242654.png
1694448341871.png
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jyrki pokela
Yhdellä toisella paikalla homma vähän tyssäs, kun kasteluvesiputki ja sähköjohto oli vedetty n. 5 cm syvyyteen. Eikä kenelläkään tietty ollu siitä mitään tietoa...
Kaapelitutka, lähetin ja merkintäspray ovat melkein pakolliset varusteet, kun mennään pintaa syvemmälle. Suosittelen.

Oke
 
Kaapelitutka, lähetin ja merkintäspray ovat melkein pakolliset varusteet, kun mennään pintaa syvemmälle. Suosittelen.

Oke
Kyllä, yhden pihavalojohdon olen katkaissut, kaksi kertaa tullut kaapeli ylös, jolloin sen huomasin. Ei todellakaan ole vedot aina syvällä. Pitääpäs alkaa katsella kaapelitutkien hintoja. Mikä on mainitsemasi lähetin?
 
Kyllä, yhden pihavalojohdon olen katkaissut, kaksi kertaa tullut kaapeli ylös, jolloin sen huomasin. Ei todellakaan ole vedot aina syvällä. Pitääpäs alkaa katsella kaapelitutkien hintoja. Mikä on mainitsemasi lähetin?

Tuolta löytyy lisätietoa. Minä kytken yleensä lähettimen pistorasiaan ja valitsen kaapelitutkasta, että sitä etsitään. Signaali indusoituu kiinteistön kaikkiin sähköjohtoihin - myös datakaapeleihin. Syvyysnäyttöön ei voi luottaa. Laitteen myyjä ei osannut selittää miten se toimii. Hintaluokka näillä on 2 - 5t.

Rasvatäytteinen moninapainen puhelinkaapeli on se kaapeli mitä en halua katkaista koskaan.

Viimeksi ylitettiin yhdet sähkökaapelit ja alitettiin toiset. Lisäksi löydettiin kolmannesta paikasta kesävesijohto ja puhelinkaapeli. Kesävesijohtoon tehtiin toinen syöttö T-haaralla.


Oke
 
Tapana on kaikkiin romppeisiin liimata tuo karikatyyri ja nettiosoite. Niinpä Fiestakin sai teipit kylkeensä. Hommasin kivammat vanteet pienemmällä ET:llä ja 305/55-20 renkailla. Tulee nätisti kaarelle.
1695217506900.png
 
Tapana on kaikkiin romppeisiin liimata tuo karikatyyri ja nettiosoite. Niinpä Fiestakin sai teipit kylkeensä. Hommasin kivammat vanteet pienemmällä ET:llä ja 305/55-20 renkailla. Tulee nätisti kaarelle.
katso liitettä 7576
näyttää hyvältä, eipä suotta suosikki vanne lava-autoissa. Melkein tilasin Kankareelta tuollaisen hypridin, jäi sitten vaiheeseen kun tuo autokoululainen reputti kirjalliset.
No ehkä projekti jatkuu vielä syksyllä.
Joten mielellään kuulen kokemuksia amerikanserkusta.
 
Pistin taas uuden 860:n tilaukseen. Vanhassa on takuuaika pian ummessa ja tapana on parin vuoden välein noita kamppeita vaihtaa.

Olen aika tyytyväinen nykyisiin varusteisiin, eli seuraava tulee tismalleen samoilla. En osaa kaivata taakse mitään nostolaitteita tai hydrauliikkaa. Painoa ja pituutta tulee vaan lisää. Hiekoitintakin tykkään ehdottomasti käyttää edessä.
 
Pistin taas uuden 860:n tilaukseen. Vanhassa on takuuaika pian ummessa ja tapana on parin vuoden välein noita kamppeita vaihtaa.

Olen aika tyytyväinen nykyisiin varusteisiin, eli seuraava tulee tismalleen samoilla. En osaa kaivata taakse mitään nostolaitteita tai hydrauliikkaa. Painoa ja pituutta tulee vaan lisää. Hiekoitintakin tykkään ehdottomasti käyttää edessä.
Kyllä pitää rahatilaneet olla kunnossa kun parin vuoden välein kehtaa vaihdella koneita.
 

Uusimmat keskustelut